Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: Bygglogg Heavy Lift Hexa

  1. #1

    Standard Bygglogg Heavy Lift Hexa

    Tänkte starta en liten bygglogg över min Heavy Lift hexa jag ska bygga .

    Motor till motor kommer bli 922mm , Har en kille på andra sidan pölen som designar åt mig

    Här är en bild på den. Gjorde en mall i papper för att se storleken. Har min lilla miniquad i mitten på bilden

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111021_204353.jpg 
Visningar:	451 
Storlek:	48,1 KB 
Id:	23870
    Senast redigerat av cyberpete den 2011-10-21 klockan 22:00.

  2. #2

    Standard

    Ungefär såhär kommer den se ut:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DiaLFonZo%u0025252520-%252520BigHEX%252520600%252520-%252520Assembly.SLDPRT.jpg 
Visningar:	278 
Storlek:	37,8 KB 
Id:	23871

    Kommer lyfta en DSLR kamera när jag åker utomlands. Kommer lyftas av antingen Tiger Motor 770kv eller avroto ( samma motorer ). Kommer använda mig av 11" och 12" proppar på 4s lipo.

  3. #3

    Standard

    Avtagbara armar alltså? Separata kontakter eller integrerade i armarna?

  4. #4

    Standard

    Japps avtagbara armar, dock blir det mest troligast inte nån snabblösning på den grejjen. Har en ide men den e på betastadiet än så får se hur det blir med den.

  5. #5

    Standard

    21mm Kolfiberarmar samt mittenplattorna bli i 2mm kolfiber. Kommer styras av DJI Wookong-M FC.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har du hittat kolfiberplattor i lite större format på något bra ställe?

    De som Unitedhobbies säljer är ju lite för smala för den stora kroppsdelen.

    MVH / Kajaken

  7. #7

    Standard

    Carbonmods i England har olika storlekar upp till 2000mm x 950mm

    Min mittdel på Hexan kommer mest troligast bli ca 180-200 mm . Jag kommer få min rams alla delar frästa i USA och sedan skickade till mig. Enda jag kommer beställa till Hexans ram är 8st kolfiberarmar ( 2 i reserv ) . Blir Align 600 stjärtbommar.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    TJena mors Cyberpete. Hur går det med monteringen. Mera bilder, mera bilder, mera bilder

    MVH / Kajaken

  9. #9

    Standard

    Kommer mera bilder såfort jag får fler bilder av CNC snubben i USA Han skulle skära klart allt i veckan och skicka till helgen. Han skulle gjort det tidigare men har haft slut på material.

    Slänger upp dom 3 bilderna jag har på ramen hittils som jag även har på bloggen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0384.jpg 
Visningar:	184 
Storlek:	43,5 KB 
Id:	24878

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0385.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	24879

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0386.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	38,6 KB 
Id:	24880

    Och en bild på 20A CC BEC som jag kommer ha till att driva servorna på kamera gimbal.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111205_190657.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	125,4 KB 
Id:	24881

    Accarna jag kommer prova med. Kommer kopplas paralellt för 10000mah.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111205_190736.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	117,4 KB 
Id:	24882

    Kamera gimballen kommer vara direktdriven av servon men han som skär allt åt mig håller även på att jobba på en med remdrift som jag kommer få när han blir klar. Den kommer dessutom vara 360 graders på yaw.

  10. #10

    Standard

    Kom på att jag även har 2 bilder på armarna till hexan som jag glömt slänga upp här

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111031_180257.jpg 
Visningar:	181 
Storlek:	97,0 KB 
Id:	24883

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111031_180329.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	50,4 KB 
Id:	24884

  11. #11

    Standard

    Beställde precis 11x5 Graupner proppar samt 12x3.8 APC proppar.

  12. #12

    Standard

    hello undrar bara om bommarna är köpta på HK?
    /J

  13. #13

    Standard

    Det är RJX bommar från HobbyKing. Kvaliten känns bra men återstår att se om dom är styva nog på Hexan

  14. #14

    Standard

    Alla delarna till ramen är utskurna nu och han skall skära kamera gimbalen ikväll/imorgon.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0403.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	82,1 KB 
Id:	24928

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0404.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	74,5 KB 
Id:	24929

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0405.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	67,3 KB 
Id:	24931

  15. #15

    Standard

    Här kommer en bild på min kamera gimbal. Skall köpa en annan version av killen framöver oxå. Tycker denna ser ut att bli bra men återstår att se när jag har den i handen

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0429.jpg 
Visningar:	257 
Storlek:	81,7 KB 
Id:	25046

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0430.jpg 
Visningar:	198 
Storlek:	48,6 KB 
Id:	25047

  16. #16

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    var har du köpt den.??

  17. #17

    Standard

    Det är en kille i USA som skär den. Vi har designat den ihop under en tid och nu ska den provas så fort jag får hem den. Om den fungerar bra så kommer han tillverka fler till folk som vill ha.

    Har även fått hem proppar samt kameran till hexan

    http://rcaddiction.blogspot.com/2011...ft-update.html

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Ni som bygger "multikoptrar" för att fota eller filma med DSLR-kameror - varför kör ni inte spegellösa kamerahus istället ? Ni vinner ju en hel del i vikt och har knappast behov av den bättre sökaren i DSLR-huset ? Visst - Nikon och Canon har inga spegellösa hus till sin optik men en bra spegellös kamera med ett s k pannkaksobjektiv kostar inte så mycket men är avsevärt lättare men ändå med samma sensorstorlek (eller aningen mindre) än de flesta DSLR-kameror - fullsensor-kameror givetvis undantagna. Skall ni dessutom filma så skulle jag inte vara överraskad om det "lilla" huset gör det väl så bra som många DSLR-kameror med video-möjlighet. Bara mina tankar....
    Hälsningar
    Roger

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    McRegor: Har du några förslag McRegor Sitter och funderar på bra stillbilds/filmkamera som klarar full HD men ändå är lite kompakt.

    Cyberpete: Vart har du köpt propellrarna? Har letat efter dom men inte hittat. Är det kolfiber eller?

    MVH / Kajaken

  20. #20


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Kajaken,
    Man skall väl egentligen inte rekommendera annat än man har egen erfarenhet av men det är ju lite svårt när det finns sådana mängder av kameror. Behöver du en kamera med hyfsat stor sensor men ändå med smidigt format så är det väl nån av de s k Micro - 4/3-kamerorna som du skall satsa på. Sådana tillverkas av främst Sony, Panasonic och Olympus. Det är väl lite tycke och smak tillsammans med hur tjock plånboken är som avgör vad man skall satsa på...
    Prioriterar man storlek/vikt i kombination med vettigt pris så kan t ex denna vara intressant - http://www.cyberphoto.se/?http://www...ticle=GF2vit14
    Jämför man med Sony Nex-serien så har Panasonicen lite mindre sensor men den är samtidigt lite mindre/lättare - speciellt med pannkaks-objektivet. Sen finns det ju olika nivåer av kamerahus hos alla tillverkare så till sist är det ju en ekonomisk fråga. Väljer du en Sony eller en Panasonic spegellös systemkamera i ungefär samma prisklass å skulle jag tro att du blir rätt nöjd oavsett fabrikat. Bildresultatet påverkas nog mindre av kamerahuset när vi talar om dessa kameramodeller i dessa klasser och mera av valt objektiv. Skulle tro att du skall hålla dig till lite kortare brännvidder om du skall ha kameran i nån form av flygande maskin men väl istället så bra optik du har råd med.
    Kan du tänka dig en "vanlig" kompaktkamera med lite mindre sensor än systemkamerorna men ändå med mycket bra foto-kvalitet så har denna relativt nya Olympus fått många positiva omdömen - http://www.cyberphoto.se/?http://www...?article=xz1sv
    Uppfyller dock inte ditt krav på full hd men du får hög ljusstyrka och ett 4X zoonmobjektiv som skall vara riktigt bra för sin kategori.
    Det är en djungel minst sagt att välja kamera idag. Min enkla filosofi är dock att om man inte är väldigt noggrann och har hög fotografisk kompetens och därpå följande höga krav så tror jag att man många gånger blir minst lika lycklig med en kompetent kompaktkamera a´la Olympus XZ-1 jämfört med en "instegs-systemkamera". Många som köper systemkameror satsar ju inte speciellt mycket på objektiv med bra kvalitet och då går det lite på ett ut jämfört med en kompetent kompaktkamera. Visst - fotograferar man "snabba rörelser" - t ex sport eller flygmaskiner - så är en spegelreflexkamera med "optisk" sökare överlägsen alla kameror med elektroniska sökare och visst är bruset mindre på en kamera med större sensor men frågan är hur viktigt detta är för många amatörer... Den kamera man har med sig jämt är nog den viktigaste och för mig personligen är det inte min Canon EOS-kamera utan en liten kompaktkamera. Men skall jag t ex fotografera flygmaskiner i luften så är det min EOS med lämplig optik som gäller så rätt kamera till rätt uppgift. Men som vanligt så är livet fullt av kompromisser och då kanske t ex en bra, kompetent kompaktkamera är den man har mest glädje av.
    Ja - du blev nog inte mycket klokare tyvärr men fråga gärna mera specifikt så kanske jag eller andra på forumet kan hjälpa dig med svaren...
    Hälsningar
    Roger

    PS: Ursäkta att vi "kidnappade" tråden med lite kamera-diskussioner.

Liknande ämnen

  1. Bygglogg: Defunctas Kamerabärare
    Av Defuncta i forum Hexa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 21:13
  2. Hobbyking Kinetic 800 Glider - "bygglogg"
    Av Lenny i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 20:24
  3. Great Planes PT-60, Bygglogg
    Av xulund i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 11:17
  4. Maiden Big Lift från Multiplex
    Av qrt i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 12:48
  5. Booses Lift
    Av scherwood i forum Metanolmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 00:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •