Reklam

 
Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9141516171819
Resultat 361 till 374 av 374

Ämne: Meister Scale 1/4-skala Fw 190D9 (102")

  1. #361


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Snyggt mannen!
    Nu vill vi se den i luften :-)
    Vad blir det härnäst nurå??

    // Mats W
    Flygsmurfen

  2. #362

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Maiden, så klart.
    /Lelle

  3. #363

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elgstrand Visa inlägg
    Jösses vilken läcker flygmaskin. Många tummar upp
    Tack!

    Citat Ursprungligen postat av Flygsmurfen Visa inlägg
    Snyggt mannen!
    Nu vill vi se den i luften :-)
    Vad blir det härnäst nurå??

    // Mats W
    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Maiden, så klart.
    Bara lite småfix kvar nu, men gissar att maiden blir first thing i vår!

    Härnäst? Funderar ju på att pensionera 1,9m Fw190F2, så skulle vilja hitta något "2 meters, gärna nåt grönt och bara stoppa i mottagaren" att ha att flyga i veckorna. Vi får se....
    Sen borde jag ta tag i Tempesten som påbörjades för 15 år sen!!

  4. #364

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    685
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Hej Christer,

    Tycker det ser ut som att du har använt din Fw-190D9 en del redan. Nötta kanter runt luckan över kanonerna avslöjar...
    Nej, vad jag verkligen tycker är att lackeringsjobbet ser fantastiskt fint ut.

    Jag har full respekt för att det har tagit några år att bygga denna fina skalamodell. Själv har jag ju bara använt 1½ + 1½ år med totalt avbrott i 1½ år däremellan för att bygga min Catalina, som du såg i Påldalen. Den har ungefär samma spännvidd som din Fw-190D9 men är i övrigt lite mindre och lättare. Dessutom har lata jag bara målat i EN KULÖR, helvit.

    Stor beundran för din uthållighet!
    Lars

  5. #365

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lars 41an Visa inlägg
    Hej Christer,

    Tycker det ser ut som att du har använt din Fw-190D9 en del redan. Nötta kanter runt luckan över kanonerna avslöjar...
    Nej, vad jag verkligen tycker är att lackeringsjobbet ser fantastiskt fint ut.

    Jag har full respekt för att det har tagit några år att bygga denna fina skalamodell. Själv har jag ju bara använt 1½ + 1½ år med totalt avbrott i 1½ år däremellan för att bygga min Catalina, som du såg i Påldalen. Den har ungefär samma spännvidd som din Fw-190D9 men är i övrigt lite mindre och lättare. Dessutom har lata jag bara målat i EN KULÖR, helvit.

    Stor beundran för din uthållighet!
    Lars
    Kul att träffas Lars! Och att få se din snygga Catalina, trots att den bara är målad i en kulör! ;-) Alla modeller har sin tjusning och huvudsaken är att man trivs med det man själv bygger och flyger!

  6. #366

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Roat mig den här veckan med att måla avgaser! Jag har använt Tamiyas akrylfärger. Inte enkelt att göra eller att ta bra bilder som visar resultatet..

    Jag började med en mix av 2 x XF-1 Flat Black och 1 x XF-9 Hull Red. (Den här mixen brukar kallas "The Chris Wauchop - mix" efter Chris Wauchop som bygger sagolika plastmodeller: https://chriswauchop.com/?s=fw+190
    )
    Sen XF-1 + XF-64 Red Brown blandat 50/50 för att "ljusa upp" kanterna med lite brunare nyans. Sen några droppar XF-66 Light Grey för att simulera de ytor som varit varmare.

    Vet inte om jag är helt nöjd, kanske lite mer av den gråa färgen. Ska fundera någon dag....















    Nu kan det väl inte vara mycket kvar??!!

  7. #367


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Jag klagar inte.
    Ser bra ut.


    // M
    Flygsmurfen

  8. #368

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Jättesnyggt, Christer.
    /Lelle

  9. #369

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    I måndags var det äntligen lagom varmt i garaget för att lägga på klarlack på modellen. Nåja, med lite hjälp av Flygsmurfens värmefläkt....

    Har velat otroligt vilken lack jag skulle använda men bestämde mig till sist för Spraymax 2K Satin/sidenmatt. (https://hlstore.com/sprayburkar/spra...2k-clear-coat/) Det visade sig att det inte var några problem alls att lägga på den på Model Master och Tamiyas akrylfärger. Kanske det hjälpte att de fått torka ordentligt länge?!

    Två sprayburkar räckte precis och som sagt inga problem med färger eller dekaler. Möjligen att jag kan ana att mina vädringar mörknade något, men inget som stör mig.

    Nu ska allt monteras ihop igen. Sen blir det en dag på fältet med motorkörning och taxning. Sen....






  10. #370

    Standard

    Christer du ligger liksom på en nivå för dig själv med dina detaljerade modeller. Fantastiskt fint blir det! Att bygga en så sliten modell Ronny Eiksson, Pteåkomikern, var en gång på en veteranbåtsträff på Ulvön där han myntade följande "Har ni tänkt på att så här gamla båtar byggs inte idag..."

    /Mats
    Senast redigerat av senmathal den 2020-04-25 klockan 15:16.

  11. #371
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 256
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Ja, det där blir riktigt bra. Precis som Mats skriver så är nivån hög. Saknar faktiskt några andra som också höll hög nivå på sina byggen, typ Ompa o Sweeper.
    Hoppas jag får se den där fina modellen live någon gång!
    Våga vägra Powerbox!

  12. #372

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Jaha, blev det någon provflygning i år då? Nej.... Får väl skylla på Covid-19, blåsig sommar eller nåt annat... Nu har jag inte många ursäkter kvar, så jag hoppas på en varm och skön april - maj 2021 med lagom vindar!

    Under året hittade jag Jiri Pre (JP Warbirds) på Facebook. Han 3D printar skaladetaljer till en massa olika modeller. Jag gjorde en beställning på huvlåsen som jag aldrig var nöjd med, mycket bättre blev det!
    En trevlig kamrat i klubben hade ett par Sierrahjul över vilka jag köpte. De klarar nog av de 20 kilona bättre än de tidigare. Målning och märkning får fixas senare.

    Fw190D9an fick följa med på Södertälje MFKs höstmeeting vilket gästades av Allt om Hobbys reporter och hamnade vi inte i tidningen!! :-)

    Annars har året förgyllts av flera flygningar med en Top Flite Giant Scale Spitfire. Längtar redan till våren!!

    God Jul och Gott Nytt År!!














  13. #373


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 219
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Snyggt Christer!
    Vi behöver mera ljuspunkter likt detta i Corona-mörkret...
    Vi tar nya tag till våren med nya maskiner.

    God Jul oh gott nytt fr mig med.

    // Mats W
    Flygsmurfen

  14. #374

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Otroligt fina detaljer, Christer. Nej, vi blev utan premiärflyg både du och jag samt Sture. Jag är riktigt flygsugen nu och stämmer in med dej att det blir en hygglig vår så att vi kan premiära våra skapelser. Det blir en del "torrflyg" med simulatorn nu i vinter då jag inte har något nytt projekt på g. Kanske hittar något när jag klättrat tillräckligt på väggarna.

    God jul och ett gott nytt flygår.
    /Lelle

Liknande ämnen

  1. DB sport & Scale HURRICANE MK1 1/5,4 skala
    Av Corsair i forum Byggdagboken
    Svar: 92
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 13:07
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  3. P-51D Mustang "Moonbeam Mc Swine" 1/4 skala
    Av No4 i forum Skalamodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 14:43
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •