Reklam

 
Sidan 1 av 11 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #1

    Standard Byggtråd Dj Wookong multirotor

    Ja då kör vi..
    Har det mesta hemma nu tror jag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0415.jpg 
Visningar:	462 
Storlek:	86,4 KB 
Id:	24211
    Dji stuffset
    Motorer: Tiger motors MT2216 800kv
    Fartreglage:FlYfun pentium 18 amps
    Proppar: Graupner 10x5
    Mottagare: Graupner Hott GR-12
    Men har i skrivande stund fortfarande inte bestämt mig för vilken sorts ram jag skall ha.
    Håller på att skissa lite på en Y-Sexa.
    Men då jag var på bankomaten senast och råkade ut för liknande som på detta klipp:

    Så har jag tid att fundera över vilken ram jag skall bygga.

  2. #2

    Standard

    Ska bli intressant att följa

    Vart köpte du dina Graupner proppar ifrån och vilka prop adaptrar ska du använda till Tiger motorerna då propparna är 8mm om jag inte minns fel ? Eller medföljer det adaptrar från 8mm till 5mm med propparna ?

    Jag kommer köra med 11x5 Graupner.

  3. #3

    Standard

    Dregel....
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Jag köpte propparna från http://www.hoelleinshop.com
    Och jag glömde skriva i listan att 8-5 adaptrarna i bild ( lite gömda i lådan till höger i bild) svarvade jag i morse.

  5. #5

    Standard

    Ser mycket frestande ut!

    Sidnot: Underliga kartonger tiger hade till sina motorer. När man har en kartong för flera modeller så borde man väl göra den mera abstrakt istället för att sätta dit bilder på "felaktiga" modeller. Lätt att bli lurad nu.

  6. #6

    Standard Detta har hänt

    Jag provade att stoppa DJ i en avtjänad quadro för jag ville ju prova.
    Första testet blev vi mest osams. Den blinkade bara i arga färger och ville inte göra något. Färgkoden betydde att den inte hade rx signal. Jag tänkte att den har du visst din gnälliga apparat. Såg ju hur fint jag kalibrerade spakrörelser och så.
    Vi tog time out till dagen efter. Jag funderade och grubblade. Provade med Futaba radion som jag kan bättre än Graupnern så jag kunde utesluta vissa hjärnsläpp där.
    Sedan märkte jag att kanalen för "switch" behövde trimmas ner i ändlägena. Sedan åkte Graupner på igen.
    Har faktiskt hovrat på ett par meters höjd. Känns stabil som fan.
    Men sedan landade den fort och blinkade koden "rött rött rött rött" Och jag tänkte: Men du flög ha haa!
    Lägger inte så mkt mer energi på den krokiga gamla quadron som med multiwii i detta skick inte kunde flyga i närheten så bra som DJ lyckades, utan funderar vidare på vad jag skall ha för ram.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har skissat lite grann men inte hunnit så långt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DJI_quad_frame_03.jpg 
Visningar:	224 
Storlek:	16,1 KB 
Id:	24283

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DJI_quad_frame_02.jpg 
Visningar:	266 
Storlek:	19,0 KB 
Id:	24284

    MVH / Kajaken

  8. #8

    Standard

    Härligt Tommy. Hur tyckte du den var att ställa in? lättare eller svårare än mikrokopter?
    Får min imorron och då är de bara motorerna som är kvar tills min är i luften.
    Lägger upp några bilder på min ram jag knoppat ihop. Armarna är i 15x15 i trä. 40a reglagen gömde jag inne mellan ram halvorna. Fredde
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7916.jpg 
Visningar:	255 
Storlek:	66,3 KB 
Id:	24294   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7915.jpg 
Visningar:	233 
Storlek:	59,6 KB 
Id:	24293   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7917.jpg 
Visningar:	295 
Storlek:	93,7 KB 
Id:	24295  

  9. #9

    Standard

    Härliga ramar ni har pågång där båda.
    Den är lättare att ställa in! Nu har jag ioffs bara skrivit in några mått och så provade jag och den stod still o luften. Så visst man är igång flera dagar fortare med Dj.
    Skall bli intressant att se hur den beter sig när det blir lite åka av.

  10. #10

    Standard

    Följer det med propfäste till motorerna ? Om inte vars köper man dom ? Är Propfästet för 6mm proppar ?

  11. #11

    Standard

    Axeln på proppfästet som följde med mina tigermotorer är 5 mm

  12. #12

    Standard

    Så... Byggtråden blev som ett matlagnings program där allt är klart i skålar... Har nu provflugit lite mer. Har inte riktigt kläm på vad "Low volt protection" skall stå på för den larmade rött mest hela tiden så jag avaktiverade det för att kunna provflyga.
    Flög med den äckligaste Quad jag har som inte är rak någonstans och med mjuka obalanserade proppar. Utan expo för det glömde jag bort att kolla upp.
    Men den känns stabil!
    Härnäst skall jag prova ett par heta tipps ang altitudehold jag fick idag av celebert besök som var här idag.
    Har även prövat i Y-6 men det kändes inte bra. På tok för lite lyftkraft för att vara 6 motorer. Som om det försvinner minst 30% i bara blåsaluft.
    att bli fortsättad...

  13. #13

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Quadden flyg jäkligt fint, och nästa gång har vi läst manualen ännu bättre så allt fungerar... såg på något forum att det kan ta 8+ min att få saterliter.. :O

    Bara lyckas få bort "roling shutter" vibrationerna så kommer detta bli hel bra, gopro2 var det skillnad med.. kul!!

    Kul att se grejorna, nu längtar jag till när jag kan tänkas leka med en.. !!!

  14. #14

    Standard

    Ser lovade ut Tommy
    skall hämta mitt lilla paket i morgon sen är det väl bara att samla i hop sina tankar om ram och motorer tacksam för tips om motoralternativ då den skall klara av lite tyngre kamera

  15. #15

    Standard Mera maiden..

    Coolt med fler små paket! Jag har inte så många tipps ang motor men jag är nöjd med mina Tigrar.
    Så mitt tipps blir nog Tigers MT3506 650kv om du skall ha lite tyngre farkost. De tar enl listan med 4 cell och 12x6 propp nästan 1,5 kg/st
    Jag flög lite till med DJi på äckelQuadden. Vibbar från krokiga motoraxlar så det kittlades i fingrarna när jag fångade in den en gång. Jugg kan intyga om hur ful och dålig den är.
    Och så lite maiden film på Y6 i slutet av filkmen. Men det lutar nog åt en hexa till slut ändå...
    Ingen gimballe på Y6 heller , GoPro direkt monterad.
    (all film är rå film dvs ingen slowmo eller stabilisering etc)

    Åt Hanke kan jag tillägga att motorerna verkar dra lite ström. Hovrade 4,5 min inkl 3-4 land och startningar och laddade tbx 1100mAh. Min Y6 väger 2.5 kg startklar.
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-11-20 klockan 17:32. Anledning: ja

  16. #16

    Standard

    Tack Tommy Då är det väl bara att bita i det sura äpplet å handla... Frågan är bara nu Tiger, Avroto, Pulso, lågt KV eller lite hägre, så många olika så vad ska man gå på....
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Jag köpte propparna från http://www.hoelleinshop.com
    Och jag glömde skriva i listan att 8-5 adaptrarna i bild ( lite gömda i lådan till höger i bild) svarvade jag i morse.
    HJÄLP Tommy... har nog syn fel, hittar bara Linkslauf, vart är den den "vanliga" proppen?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  18. #18

    Standard

    Är den sjukt mycket stabilare än allt annat?
    Kan man låsa och lägga ifrån sig tx? Slänga på accar i luften, putta och sparka på den?
    Skämt å sido, testade du att autolanda?

  19. #19

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Nicee Tommy...

    Ja jag an verifiera att din quad vibrerar satan!

    Ska bli kul att flyga lite själv snart..

  20. #20

    Standard Elektro pop (propp)

    Dr,H: Här är länkar som jag inte hittar själv om jag inte går via Siim´s sida.
    "fel"und "vanlig"



    Vet inte om jag skulle uttrycka mig sjukt mycket stabilare.. Mikrokotern är sjukt stabil. DJi är åxå sjukt stabil.
    Däremot är den sjukt mycket lättare att komma igång med även för en som mig som bara läser halva manualer. Några pekpinnar från Jugg så förstod jag nästan allt. När jag höll på med Hexan fick jag grått skägg.
    Har inte slängt något på den eller puttat till den ännu. Och ännu så har jag inte fått den att stå mera stilla än min Hexa på position hold. Men jag är fortfarande i trimmnings stadie. Flyttade nyss över stuffset till Y6 sedan började det regna.
    Har inte prövat autolanda heller måste lära mig min Graupner radio mer först. Vet vad jag måste göra men inte hur..

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 13:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 19:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 12:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 20:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 21:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •