Reklam

 
Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

  1. #121

    Standard

    jag får kanske se dina tillkapade delar på bilder senare idag då???
    Lite spanjorer över fransmännen. Låt vinet flöda o fixa det sen med en lite muta :-)
    Hoppas den kommer till slut. Man vill själv inte vara med om strulputtar när man äntligen beställt och väntar på sina prylar.

    Lycka till!!

  2. #122

    Standard Jugg trycker på fel knapp.

    Lättar på stämningen i tråden med en liten film på Jugg´s Hexa:
    Senast redigerat av TommyzT den 2012-02-06 klockan 06:31. Anledning: (gjorde om och gjorde rätt)

  3. #123

  4. #124

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    49
    Jobb
    Elektronikutvecklare

    Standard

    Svårt det där med att landa när det tamejfan alltid ska komma missiler? :P Kul!

  5. #125

    Standard

    Hej på er alla.
    Här har ni en till ny, som har tänkt att börja flyga DJI.
    Har en Y6:a som sitter å väntar på en DJI Wookong M.
    Och undrar därför, om det finns någon som kan ge en hint. Om vilka mixer värden som funkar bra ( att börja med ). Eller är det verkligen så. Att dom förprogramerade värdena är en bra utgångs punkt ? Mina prylar är följande.
    Y6:a 33 cm från motor till center av ramen.
    RC timer 850kv
    Hobbywing 25A ESC
    3S 5000mAh lippo
    Hoppas att någon kan hjälpa mig.
    Mvh, Ola S !

  6. #126

    Standard

    Hej Ola
    jag har flugit med min quadra med grundinställningarna och det har funkat riktigt bra men andra har ändrat på inställningarna
    men nu skall jag stoppa in det i en stor hexa då får man väl se om det behövs mixas
    /J

  7. #127

    Standard

    Hej jompab å alla andra !
    Vad flyger ni med för c rate på ackarna. Å vad tycker ni funkar bäst 3S eller 4S ?

  8. #128

    Standard

    Hej Ola!
    Jag använde färdiga mixer för Y-6 och det funkar bra. Men jag ökade gains till ca 160 istället för default 100.
    Själv var jag inte nöjd med Y-6 konfig och skall bygga hexa igen när jag fått ramen..
    Kör med dubbla 4s accar och klarar mig på 30C. Har provat på 15-20c men de accarna blev bara varma och tog slut fort.
    Provade med 3s men tyckte det kändes för "slappt". Så personligen tycker jag det känns bättre med lite mera varv och lite mindre propp.

  9. #129

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    håller me tommy där, provade 3s accar och då kändes den lite slö.. kör nu på 4s accar, mina är nano-tec 35-70c accar och dom blir inte ens varma.

    Tommy: inget tracking nr på ens gimballen än?

  10. #130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jugg Visa inlägg
    Tommy: inget tracking nr på ens gimballen än?
    Nej. Han skall bara...
    Fick ett par bilder i torsdags på blandade ramdelar från han som skär ut dessa. Visade sig att han är Italienare. Förklarar en hel del. Gepetto har inte bråttom...
    (Gepetto har jag klippt in)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Gepetto.jpg 
Visningar:	131 
Storlek:	158,0 KB 
Id:	26598
    Senast redigerat av TommyzT den 2012-02-13 klockan 09:43. Anledning: ja

  11. #131

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Hej Ola!
    Jag använde färdiga mixer för Y-6 och det funkar bra. Men jag ökade gains till ca 160 istället för default 100.
    Själv var jag inte nöjd med Y-6 konfig och skall bygga hexa igen när jag fått ramen..
    Kör med dubbla 4s accar och klarar mig på 30C. Har provat på 15-20c men de accarna blev bara varma och tog slut fort.
    Provade med 3s men tyckte det kändes för "slappt". Så personligen tycker jag det känns bättre med lite mera varv och lite mindre propp.
    Kör du me dubbla ackar, bara för att få längre flygtid ? Eller finns det någon annan fördel .
    Kanske dumma frågor. Men är nybörjare på multi. Flög hellis förut. Har provat me FY91Q, men den funka inge bra tyckte jag. Svår att ställa in. Tyckte att det krävdes alldeles för mycket throttle, för att få den att hovra. Men de kanske berodde mer på inställning å propp storlek/pitch. En på acken ?

  12. #132

    Standard

    Rekomenderad propp 10.45 står det, till motorerna. Men kan jag köra t.ex 10.5 eller 11.5 i stället ? för att få mer lyftkraft. Eller brinner motorerna upp då ?

  13. #133

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ironchefola Visa inlägg
    Rekomenderad propp 10.45 står det, till motorerna. Men kan jag köra t.ex 10.5 eller 11.5 i stället ? för att få mer lyftkraft. Eller brinner motorerna upp då ?
    Fins inga dumma frågor..
    10x5 är ingen fara. 11.5 kan vara värt att kolla med wattometer för att vara säker på att det är inom spec.
    Har dubbla accar av utrymmes skäl för de är plattare (och för flygtiden)
    Jag har provat FY90Q, Satan fångad i en liten ask.

  14. #134

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    denna fick jag av DrHanke. http://www.ecalc.ch/xcoptercalc_e.htm

    Mycket bra för att "torr" labba lite... miina mätningar visar sig stämma väldig bra av vad man får ut.

    Tack DrHanke för länken.

  15. #135

    Standard

    Tack killar. Å för att ni är villiga att hjälpa till !
    Som nybörjare kan man behöva all hjälp man kan få :-)
    Ska försöka ta lite bilder på min copter, å ladda upp. När jag fått min Wookong å installerat den.
    Kan tänka mig. att jag kan behöva lite hjälp med inställningarna ( trotts att jag läst manualen flera gånger om ).

  16. #136

    Smile

    Fick min Wookong idag :-)
    Tur att man ä ledig i morgon å två dar framöver. Dags att installera.
    Är det någon av er som flyger utomhus nu på vintern. Läste någonstans att den inte klarade av kyla så bra ?
    Bor i Åre, å nu ä det inte så kallt. Men - grader ä det i alla fall.
    Läste i manualen. Att man inte skulle täcka över ventilations hålen, på IMU´n. Men ser inga sådana. Hittar bara ett litet hål. Som jag antar är, för att känna av luft trycket. Har ni några venti-hål på era ?

  17. #137

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    flugit min i minusgrader, men aktar mig lite när det börjar närma sig -5

  18. #138

    Standard

    Grattis!
    Stämmer bra det -5° - +60° är det specat men det går i kallare. Men kanske skönt att kunna ställa in den i en temperatur inom spec så man kan utesluta ev köld relaterat knas. Om du nu mot förmodan får knas :-)
    Jag har ett litet hål i min.

  19. #139

    Standard

    Halloj.
    gjorde min första test flygning idag. Gick riktigt bra tyckte jag. Stabil med original gain inställningarna.
    Drev lite i gps mode. men det kanske berodde på, att jag inte kalibrerade kompassen ? ( fick inte till kalibrerings läget ute på fältet ). Vad tror ni ?
    Tror att jag flög i gps mode, men är lite osäker. Om jag såg och kommer ihåg rätt. Så blinkade den blått hela tiden. Är det rätt ?
    Förstår inte manualen riktigt. Sidan 45. Light Description, flight states ?

    http://www.youtube.com/watch?v=pgzdkWG27yI

  20. #140

    Standard

    Ni får ursäkta att filmen ä åt fel håll :-) Är helt nybörjare på å ladda upp filmer. Vet inte hur man vänder på bilden.

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 12:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 18:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 11:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 19:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •