Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: micro quad från Blueskyrc.com

  1. #1

    Cool micro quad från Blueskyrc.com

    för ett halvår sen blev Grannen nyfiken av rc flyg o en kvart senare va han fast... numera har vi flygplats mellan tomterna .

    han ville oxo testa multirotor flyg, o har hunnot med både vanlig quad+ o trikopter som han tränar på som bäst på nämnda flygplats!..han är en lättlärd en..

    för nån vecka sen fastnade han för denna här.. dolidasingen da så litten o sötKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03601.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	41,3 KB 
Id:	24626
    http://www.blueskyrc.com/index.php?m...products_id=30

    Så igår kväll kom han förbi,allt var klart förutom att vi behövde flasha om ett HK KK kort till KK 4,7+ för o testa.Tjopp! Klart!

    vi var lite skeptiska om kk kortet skulle kunna stabilisera denna lilla fjutt!!..
    har läst om flera som haft problem när de blir så små??..

    Hmm..ok,trottle range kalibrerad..lägger ner den på golvet..på med motorerna..justera in subtrim så den ligger stilla..stilla...gaaassaa på...och!!??!





    //Patrik.

  2. #2

    Standard

    f-n vart ju i fel forum?!...
    Kan admin flytta denna till multirotor delen,vore jag tacksam.. försökte o flytta den själv men vet inte hur?..eller om det inte går..

  3. #3

    Standard

    Låter som du och grannen har det riktigt trevligt ihop. :-)
    Den gick riktigt bra, jag hade med den till jobbet igår och det blev en succé, det blev så populärt att jag fick åka hem på lunchen och hämta ett batteri till. Jag är helt fast i detta multirotorträsk, roligt är det med, ju svårare ju bättre hehehehe
    Kört upp 2 batterier här nu i vardagsrummet, framför kaminen, kan det bli bättre än när man har både värme, lyssna på bra musik samtidigt ha en liten trevlig leksak?

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Snyggt!

    Skulle du kunna berätta lite mer om hur du ställde in KK kortet ? Jag har precis fått ihop en quad med 4.7 firmwaren, men har inte så bra koll på hur man ställer in den. Fattar inte riktigt vad de menar på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1458663&page=5

    T
    yckte den flög skitbra, men det är ju kul om man verkligen kan ställa in den!

  5. #5

    Standard

    Det var inte mycket som behövdes ändra på, gjorde en throttle calibration och kolla så att alla gyron ville arbeta, reversera throttle kanalen då jag använder en futaba radio, satte pottarna på 50%, sen var det bara att flyga på tills batterierna var slut. :-)

Liknande ämnen

  1. FPV quad MF450 från Bevrc
    Av PÖ i forum Quad
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 23:08
  2. Ska ta steget från micro planen:)
    Av 1275gt i forum Nybörjare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 13:37
  3. Quad från Goodluckbuy
    Av Myrmeldjyr i forum Quad
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 15:44
  4. Blueskyrc spiderquad FPV utrustad
    Av tragi702 i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 13:27
  5. Blueskyrc Spider Quad FPV
    Av tragi702 i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 13:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •