Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 50mm fläktar

  1. #1
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Smile 50mm fläktar

    Hade en gång i tiden en A-10 GWS. Nu tyckte jag den flög så bra så jag köpte en från HK. Kit 230:- ca.
    Jag har två Feigao 12 mm. motorer som jag monterade i gamla fläkthus. Det följde med 55mm fläktar men det blir ju supertungt med outrunners. Har flugit min A-10 o den flyger bra med dessa små 12mm motorer. Problemet är att förr eller senare suger jag in ett papper eller grässtrå i impellern o var i jösse namn får man tag i nya blad. Det ska vara dom trebladiga,ger bra tryck på tre celler. Den flyger som en stridsvagn o det är väl det som är meningen.
    Mogge

  2. #2
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Som man frågar får man svar. Jag gillar att puttra runt o har väl varken bil pengar eller plats till dom superhäftiga jetarna, dock lust.
    Köpte en A-7 corsairkit som jag tänkte pilla med i jul o eftersom jag inte är ute efter toppfart så blir det 50mm GWS igen.
    Förvisso har jag handlat på mig både 55 EDFr o outrunners men ser man till strömförbrukningen o vikten så talar det för att det kommer att flyga bra. Ex vis A-10:an gör stora loopar o väger 100g mindre.A-10 var ju i sin fullskalaroll inte precis supersonic heller. Vad gäller fläktblad o speciellt dom effektiva 3-blad så har robotbirds UK alla sorter. Däremot min Starmax Panther behöver nog sin 64 mm EDF. Det man kunde önska är väl en bättre fläkt. Den som sitter i låter värre än någon Mig eller 104 Starfighter jag någonsin hört. Gäller för övrigt J-35 också.

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Hobbyking har EDF50 såg jag, hittade varesig på HAB eller MFT som är snabba annars.
    Superhero

  4. #4
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jo, Henke det är dom jag har ett antal av, men det är löst. Däremot skulle jag behöva en bättre 64 mm fläkt. Har du nåt förslag? Mest p.gr.av att dom förmodligen plockat ut fläkten innan den stelnat, för den skramlar som attan trots att jag plockat ut den o försökt. Det är till Draken. Vill inte karva i den för
    mkt. Byggde en balanserare med magneter för säkert 10 år sedan men det verkar OK. . I framtiden ska jag väl skaffa nåt som är stort nog i EDF som även en jet passar till.

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    vill man betala finns bra fläktar, de billiga brukar dock skramla en del. Även motorn är en stor del av obalansen. Idag envisas man med att använda billiga outrunners i högvarvsapplikationer. Billigt är väl det enda det är ungefär.

    En Vasa 65mm fläkt med Mega 16/15/2 spelar i en helt annan liga, men går riktigt fint! http://www.elektroflug.ch/media/videos/Vampire.wmv
    Superhero

Liknande ämnen

  1. MegaTest! 3st 70mm fläktar, 3 st motorer alla på 3 och 4 celler.
    Av marell01 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 00:41
  2. Test av fläktar till 50mm-kärra
    Av Mr Z i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 19:24
  3. SkyAngel T-33 50mm EDF
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 08:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •