Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: dimesion på mässingplåt hos HAB ?

  1. #1

    Standard dimesion på mässingplåt hos HAB ?

    Kan nån hjälpa mig med dimension på en mässingplåt hos HAB. Skulle ju kunna ringa men jag siktar på att få iväg beställningen idag söndag. Plåten det gäller är denna http://www.hab.se/massingplat-08x508...198-c-247.aspx

    Att den är 0,8 tjock förstår jag och antar att den är 50,8 bred (lite udda mått) men vad betyder 3:an och hur lång kan den tänkas vara.

    /Mats

  2. #2
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Det är ju bäst att höra med dem direkt.

    Men gissa kan ju alltid göra...
    K&S är ju ifrån USA och Tower Hobbies säljer väl samma här; http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...P?I=LXR899&P=8

    De är alltså ett tre-pack med mässings band som är 2 tum breda (50.8 mm) 0.032 tum tjocka (0.8 mm) och 12 tum långa (30.5 cm), men det är en gissning...
    Kör så det ryker!

  3. #3

    Standard

    Det verkar vara en vettig gissning. På några andra plåtar står det 30 cm så det är väl kanske samma även där det inte står. Jag är lite osäker om det blir lämpligt tjocka. Jag håller på med ett ritningsbygge av en dubbeldäckare på c:a 165 cm spv. Plåten ska användas till att göra fästöron till wire för riggningen av vingen. Tyvärr står inget om dimensionen på ritningen.

    /Mats

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Beställer du innan 17:30 så går det i regel iväg samma dag om det är brev, om det inte är jättemycket att göra för grabbarna det vill säga.
    Superhero

  5. #5

    Standard

    Jo det är så sant och så bråttom har jag egentligen inte om jag tänker efter. Tanken var väl att hinna få det innan Jul med tanke på att dom kanske har mycket nu innan Jul. Tyvärr är det inte brev då det är balsa och lite annat i enmeterslängder.

    /Mats

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •