Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 84

Ämne: Westland Lysander 66” Tony Nijhuis

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Westland Lysander 66” Tony Nijhuis

    Då SE5án är provkörd kan vi börja med ett nytt projekt. Den här gången blir det en byggsats. De som känner mig vet att jag bara bygger från ritning så det här känns lite lyxigt. Jag har beställt en ritning, cncpack, woodpack och vaccumformade landställskåpor, canopy, motorattrapp och motorkåpa. Det kommer från www.tonynijhuisdesigns.co.uk
    Vad är en Lysander?
    ”Westland Lysander var ett brittiskt förbindelseflygplan som användes under det andra världskriget. Det kom att uppnå berömdhet genom sin förmåga att starta och landa på korta, obelagda sträckor samt för dess användning för att föra in och hämta ut agenter bakom fiendens linjer, speciellt i det tyskockuperade Frankrike. Liksom andra brittiska flygplan av denna typ gavs den namnet av en militär befälhavare, i detta fall den spartanen Lysander.”
    Min modell kommer att drivas med el. Då det som sagt är enkelt att bygga från byggsats har jag kommit en bit på vägen innan jag lade ut tråden. Jag har bara byggt på den några kvällar men som ni ser har jag kommit en bit på kroppen. Jag har gjort en modifiering av motorspantet och byggt ut en låda att sätta elmotorn på. Detta gör även att jag kommer att få fram acken ca 4cm, då jag förstått från andra som byggt modellen är den lätt att få baktung.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	westland-01.jpg 
Visningar:	1348 
Storlek:	392,1 KB 
Id:	25460Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	westland-02.jpg 
Visningar:	1432 
Storlek:	694,4 KB 
Id:	25461

    /Ulf
    Senast redigerat av Zazzu den 2012-12-31 klockan 17:40.

Liknande ämnen

  1. Avro York från Tony Nijhuis
    Av cixmv624v i forum Byggdagboken
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-09-24, 20:03
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 20:42
  3. Little Tony DL50
    Av Denke i forum Bensinmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •