Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: R/C Flygsimulator, mycket har hänt på 15 år...

  1. #1

    Standard R/C Flygsimulator, mycket har hänt på 15 år...

    För 15 år sedan hade jag en Dave Brown flygsimulator, nu finns den en uppsjö av program. Real Flight, Phoenix, ClearView. Vissa lär man kunna styra med sin egen sändare, (har MPX), andra styrs med en USB kontroll. Söker en framförallt för flygplan och gärna 3D. Den finns en del äldre inlägg, men det verkar ske en utveckling ständigt på denna front.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Jag antar du har en hyfsat modern dator så simulatorn inte saggar för den sakens skull.
    Själv stillade jag min nyfikenhet på simulator före jul och inhandlade en RealFlight 6 hos HAB för 1659 kr (julerbjudande, verkar gälla fortfarande på deras hemsida - kartongen står det 5.5 på men innehållet är 6). Interlink Elite controller ("by Futaba") följer med som ansluts via USB.
    Den simulatorn funkar bra på min laptop -en HP Elitebook w8730, 2,8 GHz processor, 4 GB RAM, Nvidia Quadro FX2700M grafikkort (512 MB minne), Win 7.
    Enda problemet jag hade vid installationen var att DirectX 9 (tror jag det var) saknades på min dator klagade den på fastän jag hade DirectX 10 redan installerad så jag fick installera 9:an också men sen funka det bra.

    Jag tycker RealFlight 6 funkar bra, totalt är det med Flygplan Megapack 2 som följde med i ovanstående julerbjudande 117(grundpack)+36(Megapack flygplan) flygfarkoster, allt från en Wright Flyer till nybörjarmodeller och avancerade "3D" modeller, helikoptrar, depronplan (även en VPP) osv. Man kan köpa till Expansion pack t ex i Expansion pack 5 finns en Krill 39% Katana. Du kan förstås ställa in vilket plan som helst för att få önskade egenskaper.

    Kolla in på RealFlights hemsida för mer info.
    Jag har väl svårt att se att man inte skulle bli hyfsat nöjd med en RealFlight 6 om man kan punga ut med vad den kostar.

    Om du vill flyga med din Multiplex sändare så vet jag inte vilken simulator som är lämpligast men gissar på Phoenix med en Multiplexadapter.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2012-01-07 klockan 17:03.

  3. #3

    Standard

    Tack för synpunkterna.

Liknande ämnen

  1. RC flygsimulator
    Av ULFW i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 00:04
  2. Flygsimulator ala basic
    Av sm3xrq i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 19:27
  3. TWF flygsimulator
    Av trolldanne i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:45
  4. Ang FMS flygsimulator
    Av pa1974 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 23:55
  5. Flygsimulator i Google!
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •