Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42

Ämne: DJI WOOKONG setup info

  1. #21

    Standard

    gaaaahh.. att jag inte sett den här tråden tidigare idag!! Vi vart barnfria här ikväll så då hade man ju kunnat dra iväg om man visste om de här. Men de kanske annordnas nån mer gånger?

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    det kommer fler ggr... ska ta reda på det och lägga upp.. fick hyfsad ordning på min naza quad idag.. får se om något fastnade på film.

  3. #23
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hejsan ny här på forumet och ny Quadflygare har en DJI 450 ram och Naza som jag provflög igår första gången och det gick väl bra , höll på att labba med gain tycket först inte den höll höjden i attimode och oscillerade lite sänkte gain till 85 % på allt , ni som flyger Naza vad har ni för gain inställningar ?

  4. #24

    Standard

    Seså Naza ägare!
    Hjälp Stiffe nu jag har skrytit om hur duktiga och hjälpsamma ni är!

  5. #25

    Standard

    Hej stiffe. Jag körde in senaste programvaran i min och körde på default några accar och det funkade bra. Pröva och sätt basic gain på en potti som du kan styra in fligt och se till att den flyger bra i manual mode. När du fått till det så sätt pottin på atti mode så kan du justera den oxå tills den flyger bra. Här kan du kolla oxå lite vad folk kör med för ramar och inställningar. https://docs.google.com/spreadsheet/...3c&pli=1#gid=0

    Lycka till. Fredde

  6. #26

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Jag har skrivit in mina väden tidigare på Naza:n men är inte helt nöjd och ska modda lite innan den fungerar som jag vill.. ska även prova nya programvaran.

  7. #27

    Standard

    jag tycker faktiskt de är lättare att flyga den när den är lite tung. Dom blir ju så ända in i h---ete rappa när man kör dom tomma. Har precis bytt kamera rigg på min wookong för att testa min andra o se om de blir bättre o filma med den.
    Vad ska du köra för setup Honk?

    Fredde

  8. #28
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej

    Och tack för hjälpen , tydligen ligger de flesta på 130 -145 i gain om man studerar dokumentet , ska prova så snart jag hinner och vädret är hyfsat ute

    OT fattat att Wookongen är det senaste bästa gällande GPS hold mm. , tyvärr är den ganska dyr , GAUI har kommit med en ny som är 2 tusen billigare och 91 kostar hälften ca , er åsikt ??

  9. #29

    Standard

    Nu har inte jag prövat 91fq eller vad den nu heter men om man läser på Rcgroups så är de inte många som är nöjda med den. Och gauis system har jag inte hört eller läst något om alls. Har haft en gaui 330 och den flög sådär.. kom en massa konstiga ryck iden ibland. Men som sagt vet inget om deras nya,men personligen så tycker jag gaui är "leksaker". Hade jag vart dig så hade jag sparat och satsat på en wookong. Allt runtomkring en wookong är ju inte så farligt dyrt. Och en wookong kan du ju verkligen växa i med tiden. Tycker den är suverän med filsafen den har,speciellt om man ska köra fpv och virrar bort sig eller flyger för långt bort. Fredde

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    49
    Jobb
    Elektronikutvecklare

    Standard

    Vad ska du köra för setup Honk?
    Fick hem paketet idag! Men det skrivs ju så mycket här och på RCGroups att jag inte ens hunnit packa upp det! :P

    Tänker testa allt inomhus nu (innan helgen är jag ej ledig när det är solljus ute!) på en MK40 quad bara för den är den enda ramen med motorer och allt på för tillfället, men jag har ju också en träplanka med 2 aluarmar på i ändarna som jag nog haft absolut bäst vibrations/flygegenskaper på av allt jag någonsin gjort. Och en längsgående planka är det ju lätt att sätta mottagaren i ena änden och videosändarantennen i andra änden på och GPS:en långt upp i mitten = alla antenner så långt ifrån varandra som möjligt istället för att pressa in allt i samma centrumplatta. Och det är ju alltid problem som folk har med RF-störningar på sånna här grejer... Så min träplanka känns mest lovande!

    Annars så håller jag på att dividera med mig själv om X8, Y6, platt6... Tänker att coax-configar nog fysiskt kan bli mer stabila men att de är mer ineffektiva (flygtid) samtidigt som jag vill ha det transportabelt och ändå ha motorredundans... Kan någon knäcka den nöten åt mig?!



    Jo, förrästen till er som tycker er höjdhållning funkar "dåligt": DJI har tamejtusan (enl. alla videor iaf) gjort en STÖRT bra höjdhållningsalgoritm både med Nazan och Wookongen, lite av initiativet att jag skaffade en (för att försöka lista ut den och "sno" till andra grejer), och en sak man kanske inte tänker på är att se till att enheten (IMU:n) måste få ohindrad luftgenomströmning för att känna lufttrycket och dess ändringar snabbt (se till så hålen inte är igentäppta!) samt att man ibland får se till att propparna inte blåser direkt in på barometern, fast det verkar de ha löst mekaniskt bra. Men som sagt, kolla så lufthålen får luft eller att ni inte har nån lufttät kåpa ovanpå allt.

    Och en sak till: vad kör folk för firmwareversion? På RCG snackas det hela tiden om att "position hold blev sämre med den senaste bla bla bla 4.22 var bättre" och "5.02 funkar bra" samtidigt som vissa säger 5.0... Undrar om det kanske inte bara är folk som inte omkalibrerar allt efter uppgraderingar eller om det bara är inbillning.
    Senast redigerat av Honk den 2012-01-18 klockan 20:20.

  11. #31
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Gjort nya testflighter idag inomhus + en flygning ute ( i mörker ) med nya inställningar på Gain + provat min fotogimbal MK Highsight 2 satte gain här på 85 % , inomhus var det helt Ok , utomhus lite svajigt i rollplanet , antar jag ska öka gain , blir den snabbare att kompensera då ?

  12. #32

    Standard

    Om du kan så pröva utomhus och ladda på allt du vill ha på maskinen när den flyger,dvs fpv utrustning accar o kameror o allt.. ställ in i programmet så du styr t ex atti gain på en potti,då kan du ju se och tweaka in flight. Mvh Fredde

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Om man inte vill ha kvar potten till atti gainen, sparas värdet i Naza på något sätt. Eller måste man helt enkelt ställa in maskinen igen ?

  14. #34

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Bara kolla i programmet igen och stänga av den potten, då ska värdet vara kvar.

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Ok! Väntar bara på lite motorer, sen blir det premiär på Naza för mig med. Tycker manualen är lite rörig, men man kommer väl in i det där när man börjar flyga med den.

  16. #36

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    har nu mätt, och vid hovring drar min hexa ca 5amp/motor..... känns som en slim setup på min hexa..

  17. #37
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Vad kör du för Lipo Jugg ? och vilka motorer ? proppar ? ca flygtid ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  18. #38

    Standard

    Jag visste att gimbalstyrningen var dålig på Wookong.
    Men den är ju helt oanvädbar, kan bara få tilten att kompensera på ett håll.
    När jag ändrar center värdet händer ingenting.
    Någon som har några erfarenheter?

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    79
    Klubb
    HABO Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Men den är ju helt oanvädbar, kan bara få tilten att kompensera på ett håll.
    Eh oanvändbar??? Funkar klockrent för mig.

    Vad för setup kör du med?

  20. #40

    Standard

    Det är en xAircraft gimbal, den "växlade". Tilten kompenserar bara framåt.

Liknande ämnen

  1. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 12:19
  2. Wookong M POI
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 18:50
  3. Wookong-M kontaktproblem
    Av Jode i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 11:28
  4. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 19:31
  5. DJI Wookong vs MK
    Av Impulze i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •