Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Problem med betala HK via PayPal

  1. #1

    Standard Problem med betala HK via PayPal

    En klubbkompis råkade ut för det häromdagen, igår var det min tur. Beställde lite småsaker från HK och betalade via PayPal. PP drog betalningen och kontot visade att transaktionen gått igenom/ slutförts. Men på HK-kontot registrerades den inte, stod bara unpaid.
    Nå, det löstes snabbt mha HKs LiveChat och PPs transaktionsID och förklaringen jag fick var:
    "Thanks for contacting the HobbyKing Support Team and sorry for the trouble. We have received with your payment and order has been activated.
    The error was due to an recent update from our payment system and some of the order may not be able to activate automatically."

    Ifall fler drabbas alltså...

  2. #2
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Hände samma sak för mig, la in ett supportärende och de löste det på ca 5min! Kudos till HK!

    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  3. #3
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Beställde den 15 jan, visades unpaid, kontaktade HK Live support, tog ändå 2 dygn innan det löste sig. "We have received with your payment and order has been activated". Gjorde en till beställning idag och allt fungerade som vanligt igen.

  4. #4

    Standard

    Det är sannolikt pga det Kinesiska Nyårsfirandet.

    "Let the mayhem begin!
    It happens every year, without fail. Order backlog increases and the support ticket level goes through the roof.
    Heres what you need to know to avoid wondering why your parcel hasn't shipped or why support hasn't replied.

    Chinese New Year is the longest and most important festivity in the Chinese calendar. The 2012 Chinese New Year holiday period affects HobbyKing.com in the following manner.

    18/01 ~ 31/01 : Manufacturing holidays
    Most factories and related services are closed, this affects re-stocking and warranty.

    21/01~28/01 : Courier and customs closures
    Borders are either closed or so backlogged that parcels usually don’t pass from our backend warehouse to frontend warehouse during this period. Large boxed items will generally not ship during this period.

    22/01~26/01 : Hong Kong Public Holiday
    A general public holiday for staff in Hong Kong. Admin and management staff will take holidays. A small group of Customer Service staff will operate during this period focusing primarily on live-chat.

    18/01~15/02 : General Shipping delays
    Expect delays in order shipping as well as delayed responses to support requests.

    Foreign warehouses will be operating normally during this period.
    "

  5. #5

    Standard

    Betalningen med pp är (brukar) gå automatiserat, spelar ingen roll när man beställer. Nyåret påverkar förstås fysiska hanteringen, packat o klart på en eller ett par dagar blir lätt vecka+ om man har otur...

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har haft betydligt större problem med kort betalning. höll på att bråka i en vecka sista gången innan det gick igenom
    fick skicka foto på kort m.m

  7. #7

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Är dom inte lite tidiga med att fira nyår? Det börjar inte förr än 23 jan och de brukar inte vakna på någon vecka efter det ;-)
    Problemet med att synk med PP har strulat är nog minst en månad gammal - troligen mera. De skyller på en programuppdatering.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  8. #8

    Standard

    Någon som vet hur man ska gå tillväga när paketet verkar ha fastnat i tullen?
    Min tracking säger just nu "Held by customs at destination", blir jag kontaktad av tullen?
    Vilka är det som kör ut paketet sen, posten, dhl, ups?

  9. #9
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej!
    Ja du kommer bli kontaktad via brev, där det kommer stå att du ska skicka en kopia på din betalning av varan till dom (kan vara till postens utrikesavdelning på Arlanda).
    Det gör du enklast genom att mejla en kopia på ditt kvitto från Hobbyking samt ett kvitto från exempelvis Paypal, om du exempelvis betalt via dom. Brukar inte vara några problem. Du kommer sedan när du ska hämta ut paketet få betala en peng i moms för ditt paket. Mina paket ha körts ut av posten alternativt att man fått hämta det på någon av postens pakethämtställen. Så har det i alla fall fungerat för mig.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  10. #10

    Standard

    Jag har precis som simonarvestrand haft problem med kort. I mitt fall använde ett sk ekort via Swedbank, dvs ett virtuellt Visa kort. På ngt vis trollade HK bort kopplingen mellan min order och själva betalningen, de sa jag var tvungen att skicka en bild till dem på kreditkort (minus 4 sista siffrorna). Detta var lite svårt då jag inte tagit ngn skärmdump på det "virtuella" ekortet. Ngt fyssikt fanns ju inte att kopiera. Jag påvisade alla nummer och koder som använts vid transaktionen, men de godtog inte detta. De godtog inget annat än en bild av krditkortet.
    De vägrade konsekvent skicka ngt förrän jag visat detta och köpte uppenbarligen inte min förklaring. Slutade med jag pratade med Swedbank som sa att jag skulle polisanmäla detta, så skulle de ersätta mig för beloppet. Jag kontaktade sedan HK och sa till dem att vår tvist var löst och de kunde glömma detta, iom min bank rekommenderade mig att polisanmäla HK (jag måste följa bankens processer och rutiner) och att de sedan skulle se till att jag gick skadelös ur detta, dvs banken ser till att man går skadelös ur kort bedrägerier. HK skickade mitt packet direkt utan en enda kommentar iom min mail om anmäla bedrägeri och att banken då tar ansvaret för kortköpet.

    Jag har handlat mycket sedan dess trots allt, sist så strulade det med att betalning inte slog igenom. Jag fick bekräftelse från paypal (använder aldrig visa mer sedan händelsen ovan) att HK tagit emot pengarna. Dock så ändrades aldrig status hos HK att de fått pengarna. Mail till support studsade och enbart live chat fungerade. Där så bad jag att få order makulerad och pengarna överförda tillbaks via paypal. Ok var svaret och support snubben (Ivy) loggade direkt efter detta utan och berätta ngt mer. Jag visste inte ett smack. Hittade ytterligare en på supporten som veriferade att pengarna skulle betalas tillbaks inom en vecka, fick bekräftelse utskickat via mail. Tog ett par dagar så hade jag fått tillbaks pengarna. Min uppfattning om Hk är att de försöker inte lura ngn, dock så är service rätt kass och man kan få jobba på att få sina saker i vissa fall. Jag har nu 32 orders lagda och haft problem kanske 5 ggr av dessa. Det har alltid löst sig i slutändan så jag törs forfarande köpa. Med facit i handen ska man vara noga med att kunna bevisa saker. Verifikationer och skärmdumpar är väl värt och spara på.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Har precis nu handlat med hk no problem men varit med om det förut och gjort precis so du.....

Liknande ämnen

  1. Kds problem
    Av Alanthor i forum Helikopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 22:12
  2. SMF-problem?
    Av sundqvistjohan i forum Allmänt och Tips
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 18:38
  3. PayPal hjälp
    Av IPJT i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 19:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •