Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: köpa "lamination kit" i sverige eller beställa till sverige, gärna från EU

  1. #1

    Standard köpa "lamination kit" i sverige eller beställa till sverige, gärna från EU

    Vad är det för typ av "lamination" plast de använder till ritewing modellerna?
    Vad heter plasten om man inte köper deras kit? Är det samma plast som monokote fast genomskinlig?
    Alltså plastfilm som när man applicerar värme blir klistrig på andra sidan. Går det att köpa i sverige eller
    eu, gärna på rulle?

    http://www.getfpv.com/zephyr-zii/zii-laminate-kit.html <--- länk till det kit jag snackar om.

  2. #2

    Standard

    Jag har laminations plast av samma typ som dom använder, dock bara den tjockare typen jag tror dom brukar använda två olika tjocklekar på sina vingar. Laminations plasten är tjockare och hårdare än klassisk monokote men principen är den samma, men man ska dock förbehandla vingen med spraylim innan man lägger på plastfilmen för bästa resultat.

    maila mig på bjornbot@gmail.com om du är intresserad av att köpa.

    /Björn

  3. #3

    Standard

    De ska tydligen har 3st olika tjocklekar, 0.3 0.2 och 0.1 mm. Vilken är det du har? Vad heter plasten?

  4. #4

    Standard

    Ska kolla vilken tjocklek den är när jag kommer hem.
    Plasten heter nog inget särskilt vad jag minns, köpte en rulle med 100meter (minsta dom sålde) ifrån Irland för något år sedan, efter att ha läst om Trappys Zephyr bygge på RC groups.

    Det är inte mm utan micron (1mm= 0.001 mm) eller Mil (1mil=0.0254mm om man kör i tum mått) som brukar anges när man handlar med plastfilm.

    /Björn
    Senast redigerat av bjornez den 2012-01-26 klockan 11:02.

  5. #5

    Standard

    aha, micron =) då är jag med, vad kostar plasten?

  6. #6

    Standard

    Jag var hem på lunchen och kollade, hade visst två olika rullar det hade jag glömt.

    Plasten jag har är:
    125mic= 4.9mil 40cm bred lite (tjockare variant som det räcker med att klä med på en sida eller förstärka med)
    42mic= 1,65mil glömde mäta den men den är ca 50cm bred

    Tror jag har ca 80meter av varje du kan få köpa hela rullarna för 500kr st alternativt 20kr metern.
    tror jag köpte dom för omkring 1000-1200kr st +frakt

  7. #7

    Standard

    Har du testat använda plasten själv? Kört med strykjärn? Funkar bra?

  8. #8

    Standard

    Jag byggde en Knurrus maximus EPP med plastfilm i somras, funkade utmärkt körde vid något tillfälle lite för varmt med strykjärnet så att EPP missformades lite på sina ställen, men plasten fäste bra och vingen blev väldigt styv.
    Jag blev inte helt nöjd med bygget men det var inte plastens fel.

    Finns lite om det bygget på bloggen: http://aeronautikhobby.blogspot.com/...-fpv-del1.html

Liknande ämnen

  1. Vibrationsdämpare, var köpa i sverige?
    Av Fredda i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-18, 22:52
  2. Köpa XOAR 11x5 "Precision Pair" i sverige?
    Av Defuncta i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 21:12
  3. Alla väderstationer Sverige "länk-samling"
    Av skrattar i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 20:00
  4. Behöver hjälp att hitta en "Turnbuckle" i Sverige
    Av McLund i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:14
  5. Var köpa 90º avgasmanifold till Saito .72 i Sverige
    Av colsson i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •