Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nano!

  1. #1

    Standard Nano!

    Senast redigerat av administrator den 2012-02-01 klockan 11:45.

  2. #2
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Riktigt snyggt,
    Skulle vara kul att lyckats göra något liknande med våra quadar i verkligheten, kanske 3-4 st som till slut lyckas kör runt
    i t.ex. en åtta. Inser att bl.a avståndsbedömningen kan bli ett STORT problem, utan skyddsram runt om haha
    Ingen som har något klipp på några quadar/tricoptrar som kör samtidigt riktigt nära ?

  3. #3
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    var får man tag i en sån????
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    Riktigt snyggt,
    Skulle vara kul att lyckats göra något liknande med våra quadar i verkligheten, kanske 3-4 st som till slut lyckas kör runt
    i t.ex. en åtta. Inser att bl.a avståndsbedömningen kan bli ett STORT problem, utan skyddsram runt om haha
    Ingen som har något klipp på några quadar/tricoptrar som kör samtidigt riktigt nära ?
    Tror det va samma gäng som gjort det i filmen som har en med 2 quadar som flyger lite hur som helst och sen en quad som landar uppe på den andra quaden och stänger av sig och sen startar och flyger iväg igen, det va lite coolt.
    dock hittar jag den inte nu.

  5. #5

    Standard

    Det är inte så svårt när man har ett gäng höghastighetskameror kopplade till en snabb dator som flyger dem.
    Men att skriva mjukvaran och genomföra projektet kräver studenter på hög nivå.

  6. #6

    Standard

    Man skulle fortsatt plugga helt enkelt...

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Learning by doing är dagens melodi.

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    36
    Jobb
    Civilingenjör elektroteknik
    Klubb
    Vallentuna MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Det är inte så svårt när man har ett gäng höghastighetskameror kopplade till en snabb dator som flyger dem.
    Men att skriva mjukvaran och genomföra projektet kräver studenter på hög nivå.
    Vilken tur att jag varit den där studenten och numera civilingenjör inom elektro/reglerteknik och redan skrivit firmware till flera quaddar, om någon bygger en bunt multikoptrar så programmerar jag så klår vi dem ;-)

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    32
    Jobb
    Testingenjör
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Är det någon som har läst deras artiklar och kommit fram hur de positionerar farkosterna? Dom använder någon form av IR baserade kameror för swarm grejen vad jag kommer ihåg. Men IR kamerorna ser avstängd ut när han kastar upp dem och de flyger tillbaks. Är det bara som det ser ut? Jag sitter och funderar själv på att implementera en SURF eller SIFT baserad monocular slam för navigeringen och mapping, är det något liknande? Det finns ju vision chips som skulle göra det möjligt på små plattformar men det ser ju så imponerande ut.

  10. #10

    Standard

    Kan du börja med att skriva ett firmware för MWC i arduino som är lika bra som Wookong's?


    Citat Ursprungligen postat av hmf Visa inlägg
    Vilken tur att jag varit den där studenten och numera civilingenjör inom elektro/reglerteknik och redan skrivit firmware till flera quaddar, om någon bygger en bunt multikoptrar så programmerar jag så klår vi dem ;-)

Liknande ämnen

  1. Nano FPV
    Av Copterdude i forum FPV Allmänt
    Svar: 295
    Senaste inlägg: 2014-08-25, 19:21
  2. BOOMERANG NANO - Byggtråd.
    Av petera38 i forum Byggdagboken
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 11:43
  3. Nya Ultra Nano Blade µSR
    Av Sigun i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 16:57
  4. Mottagare Webra Nano S6
    Av Plura i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •