Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DLE 30cc med sidförgasare, stannar i vertikalerna.

  1. #1
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard DLE 30cc med sidförgasare, stannar i vertikalerna.

    Jag har ett problem. I min Sbach från Aircpro så har jag en DLE 30 med förgasaren på cylindern, ut åt höger vid inverterad montering. Den går bra på backen och när man flyger "normalt". Men när man flyger IMAC Basic, eller försöker, så stannar motorn i vertikalerna. Spelar ingen roll hur gasen är, den stannar. Jag har provat astt rika på den lite på nålen, upp till 1/4 varv från grundinställningen. Slangarna är 4 mm utvändigt, sintrad klunk och buntbandade i alla skarvar. Jag ser inga luftbubblor på marken, oavsett gasläge. "Måste" jag bygga om till bakmonterad förgasare för att bli av med problemet eller finns det annat jag kan kolla?

  2. #2

    Standard

    Hej, kolla denna tråd på RCU http://www.rcuniverse.com/forum/m_8885257/tm.htm som jag tror belyser problemet.
    mhv/Kurt

  3. #3

    Standard

    Jag läste också att vissa gick bra medan andra hade problem tex vid hovring.
    Har säkert med att göra hur tät maskinen är och att det blir bensindroppar ur luften när den ska färdas den långa vägen från förgasaren till förbränningskammaren med sidmonterad förgasare.

    Bytte idag på min DLE 30 till V2
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #4

    Standard

    CONVERSION KIT DLE30
    För att bygga om från sidmonterad- till bakmonterad förgasare tyckte jag att det var värt priset.
    Man får en mycket slimare maskin och slipper problemet att förgasaren tar i kåpan på smala flyg.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  5. #5
    Guzztens avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    199
    Jobb
    Färdtjänschaufför, Blekinge
    Klubb
    Sölvesborg MFK, MFK Snobben

    Standard

    Jag ska prova att dra in en slang från membranhuset i kroppen, och se om det hjälper. annars blir det nog en konverteringssats...

  6. #6

    Standard

    En tanke som slog mig var att med förgasaren på sidan har man inte den där defragman.
    Då slår väl trycket i retur om motorn är otät vilket kanske ställer till problem.
    Maskinen behöver också gå några tankar så att den ska bli tät så ge den lite tid i början ifall den är ny.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

Liknande ämnen

  1. ESM Sea Fury 80" 30cc
    Av bokis i forum Byggdagboken
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2014-10-19, 21:23
  2. Turnigy P-47D 30cc Maiden
    Av sm3xrq i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-26, 21:55
  3. Turnigy 30cc
    Av OlleG i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 21:19
  4. DLE 30cc
    Av magnuswrang i forum Bensinmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 11:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •