Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Flyga min asw 17 på 4 cells lipo 2250mah

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Flyga min asw 17 på 4 cells lipo 2250mah

    Hej! ha denna asw17 segelflyg http://www.fullkontroll.se/?ProdID=351344 och funderar på om jag kan flyga den på detta batteri desire power 2250mah http://www.autopartner.se/desirepowe...069-c-135.aspx. är detta möjligt eller brinner motor,fartreglage upp eller någonting?

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det är omöjligt att svara på då Full kontroll inte visar några specar på varken motor eller fartreglage.
    Du behöver veta om motor och fartreglage tål spänningen från 4 celler, sen behöver du veta hur många ampere fartreglaget tåler. Sen måste du mäta hur många ampere setupen drar så att det inte är högre än vad fartreglaget tåler.

    Om motorn och fartreglaget tåler 4 celler måste du förmodligen gå ner i storlek på propellern för att inte dra för mycket ampere.

    Ring Full Kontroll och hör med dem, de har kanske fått specar på grejorna från tillverkaren.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    hej, det jag kan läsa av fartreglaget är 18a brushless esc 2-4 lipo bec 21@5V men då vare ju motorns spec då, men tackför svaret iaf får väl ringa dem om ingen annan har en likadan seglar som kan svara på detta.

Liknande ämnen

  1. Flyga eller bara flyga?
    Av Ernie i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-14, 21:49
  2. Vågar jag med 2 cells lipo
    Av Kamikaze i forum Batterier och Laddare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 18:44
  3. Flyga nu
    Av Dalmasen i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •