Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: medlemsnummer o medlemskortet

  1. #1

    Standard medlemsnummer o medlemskortet

    Hej, hur var det nu med/om medlemsnummer? Har man något här, hittar inget under ens egna inst./kontrollpanelen iaf, men kanske siffrorna i urlen till ens profilsida (medlemslista - aliaset)?
    Klickar jag på Medlemskort till www.rcflyg.se/forum/mk2012.php så händer inget...

  2. #2

    Standard

    Medlemsnummer nix, på medlemskortet kommer ditt namn på forumet Vi vill vara familjära och kalla folk vad de heter eller har för smeknamn, ett nummer i en lista blir så opersonligt. Är man ute på fältet så pratar man ju inte med varandra som nummer utan med namnen eller smeknamnen.

    Hmm, har du Adobe Acrobat Reader installerad, den krävs för att kortet ska komma fram.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    ---

    Hmm, har du Adobe Acrobat Reader installerad, den krävs för att kortet ska komma fram.
    Japp, inloggad och andra maskinen jag prövar; ena med FF/WinXP/Foxit PDF reader (brukar öppna tex. bankens pdfer utan problem) och andra FF/Win7/Acrobat som också funkar men det händer inget när jag klickar. Inget som drar igång någon pdfläsare, ej heller någon nedladdning av pdf...

    ps. Jo, på fältet brukar jag ha ett nummer, det är nog sist ds.

  4. #4
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Det fungerade för mig precis nu, FF/Win7/Foxit Reader. Prova öppna i en ny flik (högerklicka på länken open new tab)... det kanske funkar bättre. Prova starta Foxit reader först. Kolla i Tools/Options/Content i FF om du har pdf med där... alternativt kanske du har en block-funktion. Funkar det att öpna andra pdf-filer på nätet?

    Lasse
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Team Radioactives
    http://www.radioactives.se/rc

  5. #5

    Standard

    Ja du, satt kvar vid samma dator (FF/Win7/Acrobat) och nu plötsligt funkade det?!?!? Enda skillnaden var att jag öppnat ett o annat pdf-dokument via webbläsaren mennas man slurfat runt.

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Har ni skärpt er något sedan förra året?
    Kortet känns en hel del nyktrare
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #7

    Standard

    Jo vi har ökat upplösningen på bilderna rejält, därav kan det ta nån sek längre å ladda filen men utskriften blir så mkt bättre
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hejsan grabbar o Gott Nytt År ! Får inte tag på mitt medlemskort, ganska novis på datorer,hur göra?

  9. #9

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Först måste du vara medlem och få en snygg "Medlem 2013"-dekal under forumnamnet.
    Sen har du en flik uppe till höger på denna sida där det står "Medlemskort", där ligger det.
    Du ska ha ´Acrobat Reader´ installerat för att kunna öppna medlemskortet...
    Retroholic!

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gamlingen Visa inlägg
    Hejsan grabbar o Gott Nytt År ! Får inte tag på mitt medlemskort, ganska novis på datorer,hur göra?
    Instämmer - Inloggad o klickat medlemskort i menyn högst upp - men jag får blank/vit sida bara för årets kort.
    www.rcflyg.se/forum/mk2013.php

    Edit: såg svar droppat in medan man skrev - Får du/ni andra upp det? I så fall får la pröva annan dator om script o plugin jobbar bättre där...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #11
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Funkar fint här.
    /\/\vh // /\/\r J.

  12. #12

    Standard

    Funkade ej för min del, med senaste firefox oavsett acrobat eller annan pdf-plugin. Men IE och acrobat funkade till slut.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Vilka klubbar gäller medlemskortet för?
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 08:31
  2. Medlemskortet
    Av Masv i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 22:56
  3. Medlemsnummer?
    Av tonic i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 16:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •