Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
Behöver och behöver. Man behöver inte heller säkerhetsbälte när man kör bil. Det går precis lika bra utan.... Men det beror helt på vad man sysslar med. Kör man fildelning urskiljninglöst och laddar hem vilket skit som helst, öppnar okända bifogade filer i eposten, besöker hemsidor som vi inte ska nämna i detta forum, då är chansen stor att du får virus och trojaner. Men kör du normalt och med viss tanke bakom så¨är risken minimal.

Lasse
Helt underbar OT i denna tråd... För det första skiljer jag på privat och jobb men lite skadad är jag

Jo Lasse! Man behöver ha säkerhetsbälte när man kör bil! Dels är det olagligt att köra utan och kör man ändå utan är man dum/korkad tycker jag för du kan ju bli påkörd av någon annan(även om du är den bäste av förare), på samma sätt kan du hamna på chickswithdicks.com utan att du menade det eller att är din grej...

Fast det är ju ganska coolt att köra bil utan bälte, precis lika tufft som att röka och det är det enda argumentet för att inte använda virusskydd: att det är tufft utan... jag menar antivirus kostar ju inget för en privatperson varken i pengar eller i prestanda(på en modern pc) så det är en ickefråga... Så för guds skull eliminera en liten risk till en liten kostnad.

TommyTz åtgärdspaket som toppas med av stänga av automatiska uppdateringar är också helt underbar Men varför i hela friden vill man göra det? I övrigt tycker jag du har en sund riskminimering i ditt resonemang...

Godnatt...
/S