Första inlägget här!

Jag har just fått hem de FPV-goggles (Fat Shark Dominator) jag beställde för en månad sen. Jag köpte dem otestade eftersom jag hört så mycket gott om dem på nätet.

Tyvärr har jag problem med att IPD:n är för låg. Jag har alltså för långt mellan pupillerna (8 cm) för att de ska passa bra. Jag har inga problem med att fokusera på skärmarna, men hålet in till linserna är för litet. Avståndet ytterkant till ytterkant är 9 cm, men borde vara minst en cm till för att passa mig. Vänsterkanten på vänstersidan och högerkanten på högersidan är alltså precis i vägen för bilden. Det gör att det blir suddigt i höger och vänsterkant på bilden!

Ni som har föregångaren, Fat Shark RCV 922, och har brett mellan ögonen, har ni samma problem som jag? Kanske är det så att det justerbara IPD-avståndet på 922-orna gör att jag kan använda dem istället? Jag börjar misstänka att jag måste skicka tillbaka Dominator-glasögonen.

Skulle någon kunna vara snäll och mäta från ytterkant till ytterkant på hålen in till linserna på RCV922?