Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Hoppsan

  1. #21
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hmm hittade just servo slwo funktionen men den finns bara i Aero läget och då får man ju göra alla flaps, crow etc mixningar själv :/ blääää

    kan man köra med en separat servo slow enhet kanske? Någon som kan inråda för eller imot för detta?

    MVH / Kajaken
    Det går iofs att använda Flight modes, och använda vänsterspaken till gas i "Launch mode" och sen använda samma spak till Butterfly i "Land" mode.
    Men det tar en bra stund att få till det.

    Det finns en del bra tips på sidan 5, 6 och 7 i den här artikeln.
    http://www.jrradios.com/Articles/Art...59&tag=hht2001
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #22

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    tack för tipset MrJ men vill hålla isär det. Allt för att inte kapa några fingrar vid felaktigt flightmode

    MVH / Kajaken

  3. #23

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Plan: Det är en Alex (samma som Enigma F5B)
    Servon: Digitala Dymonservon i vingen samt Dymond D60 på höjden.
    Motor: Plettenberg HP 220.20.A2 P4 7:1
    Prop: Har kört den på Graupner CAM prop Carbon 16x10 folding
    Fartreglage: Hobbyking RedBrick 200 A opto
    Acc: Gravity 5500 mAh 4S 30-40 C LiPo

    Det tjuter rejält i motorn vid fullgas kan jag lova.

    Några tips på hur jag lägger upp trotteln på en trestegsswitch på en JR PCM9XII. Behöver ju vara med kurva då så att man kan lägga upp vad halvgasläget skall vara.

    MVH / Kajaken

  4. #24

    Standard

    Jag har inte läst hela tråden noga men jag såg i manualen för HK RedBrick 200 att det går att ändra throttle response från High Acceleration (default) till Low Acceleration. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...2X53414X33.pdf
    /Leif

  5. #25

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tack för klargörandet Leif. Hur faan kunde jag missa det. :/ hmmmm

    Jaja. Kanske bättre att det havererade på backen än i luften.


    Motorspantet är nu omlimmat med 24 h epoxy uppblandat med kolfiberslipdamm och microballonger.
    Slipade alla limytor på spantet och sågade även in i kanten på spantet. Applicerade limblandningen i ursågningen först samt även på limytorna i kroppen innan jag stoppade i motorn. Hoppas att detta håller nu.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1232.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	59,3 KB 
Id:	26725

    MVH / Kajaken

  6. #26

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Är medveten om att det inte är någon värstingsetup men det räcker för den söndagsåkning jag sysslar med

  7. #27

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Det har du nog rätt i och det går ju alltid att uppgardera hehe

    Jag har faktiskt en RF 15x15 liggande men har inte testat den på denna motor :S

    Beställer en 14,5x14 RF och börjar där och uppgraderar sen.

    Har en 17x18 Rf också men den har jag ingen motor som klarar av haha

    MVH / Kajaken

  8. #28

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någon som har en uppfattning om hur mycket mer effekt jag drar om jag byter från en 16x10 propp till en 15x15? Hur mycket mer kommer jag att belasta motor och reglage.

  9. #29

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Sådär då var allt lagat. 15x15 proppen monterad och fartreglaget omproggat med soft acceleration.

    Väntar dock med att testa tills jag har den beställda 14,5x14 och 16x10 proppen hemma. Tänkte att jag skulle kolla strömförbrukningen med varje setup med start på 16x10 som jag kört tidigare och sedan 14,5x14 och sist 15x15.

    MVH / Kajaken

  10. #30
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 095
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Bra att du kollar strömförbrukningen, men se till att hålla i grejorna.
    Jag brukar hjälpa Peter och några andra i Malmöklubben med Ampéremätningarna, när det börjar klättra över 240A är det riktigt svårt att behålla greppet, och kroppen håller på att vrida sig ur händerna...

  11. #31

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kör bara drygt 100 A så inte så farligt i detta fall.

Liknande ämnen

  1. Hoppsan...
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 12:44
  2. Hoppsan... Bokis stjärna lämnar farkosten!
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •