Nu är jag ingen radioguru, men lite erfarenhet har jag av alla systemen.
Svagheten med 35 bandet var då det var populärt att det var väldigt lätt att störa ut, vi körde med kristaller som kan gå i sönder samt en skramlande nyckelknippa kunde störa ut systemet men största risken var ens flygkompisar och de inte hade koll på sina frekvenser. Räckvidden är bra trots låg effekt, god penetrering. Skall man flyga 35 idag rekommenderar jag RTH funktion i modellen och failsafe funktion i radion.

Jag har läst svaret i tråden på RCgroup om UHF, men jag tar gärna del av DL svaret när du fått det. Mest för att kolla om det står samma sak.

Kenneth




Citat Ursprungligen postat av mr.black Visa inlägg
Jag blir så genuint glad av att alla är så hjälpsamma här!

Jag har tänkt använda ett plan med ett relativt ordentligt vingspann för att få så bra räckvidd som möjligt. Jag har ett Bixler 1.1 som jag försöker lära mig att behärska i nuläget. Sen när jag känner mig trygg i mina flygkunskaper tänkte jag faktiskt ge mig på ett Projet MQ-9 98".

Back on Topic: Jag har skrivit till DL och frågat huruvida det finns risk för störning när glada radioamatörer använder UHF i närheten. Väntar fortfarande på svar.

Vad finns det för nackdelar med 35 MHz?