Hej!

När det gäller Gretzkys inlägg #18 och den kombinationen så har jag sett andra ställen med 500 & 600 mW sändare/mottagar kit för 5.8 GHz. Det som jag inte känner till så mycket om är det här med antalet linjer i kamerorna och hur det eventuellt påverkar mottagaren/displayen, i mitt fall har jag tänkt mig 640x480 eftersom det till ArduPilot & APM finns en OSD för detta. För att vara framåtkompatibel så vill jag att mitt kit skall fungera med Dominator.

Vad gäller NTSC så lärde jag mig i slutet på -70 talet, när jag lödde ihop min första dator, att det stod för "Never The Same Color", finns absolut ingen anledning att använda ett så föråldrat system, det är visst specat på 40-talet!

Enligt vad jag fått fram ger Kx132 enbart 420 horisontella linjer. Den "KillerCCD" som också omnämns verkar vara detsamma som Kx131, och den har samma hor. liner som Kx132. Verkar finnas en Kx191 som skall vara fantastisk när det mörknar på, skulle den fungera om man bara använde sändar/mottardelarna köpta separata?

Bägda