Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
En första tanke...
Har du gjort RäckviddsTest?
Jag gick runt 30 meter från planet, först fungerade det bara ibland av någon anledning så jag gick in igen, men sen innan jag flög så funkade det från samma avstånd. Kanske inte skulle flugit alls och tagit reda på varför det inte gick först.

Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
Vad betyder "fin balans", var det enligt manualen? Du bör börja en aning framtungt. Baktungt = instabilt, framtungt = överstabilt.

Är du säker på att rodren går åt rätt håll? Stå bakom planet och ställ in så här:
Sida ska peka åt vänster när du för spaken för sida (vänstra) åt vänster och tvärt om.
Skev ska peka uppåt åt det håll du för spaken (höger spak), och neråt på andra sidan.
För du höjdspaken (höger) mot dig ska planet stiga och rodret peka uppåt. för du höjd ifrån dig ska rodret peka neråt.

Har du bild på hur planet ser ut efter krash. Det mest går att laga, bara man är noggran. Bra lim är PU-lim (polyuretan), och finns på byggvaruhuset. CA-lim går också bra, men kan bli hårt och sprött. UHU-Por fungerar också men kan ta lite tid innan det sitter.
Jag det var enligt manualen, 57mm in eller vad det var. Flyttade batteriet lite fram och tillbaka till jag hittade det perfekta läget och planet var inte direkt fram eller baktungt utan helt plant.
Har limmat ihop det igen, och tejpat runt. Limmade med Multiplex zacki elapor. Nosen verkar vara lite sned ändå, får se hur det blir när jag tar bort tejpen...

Rodren går också åt rätt håll.