Hej!

Har spånat på en ide ett par dagar om att bygga om en mindre cross eller fiddy till eldrift med RC-komponenter. Tänkte att 2 st(eller fler ) av dessa motorer skulle funka:

6,5kw, 100 dollar

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...eq_70_55_.html

Finns fartreglage(motorstyrning) också för ungefär samma pris som motorn, finns även billigare. Tänkte att man kan använda lipo batterier därifrån också. Även balanserande laddare finns ju så man borde kunna få ihop ett bra batteripaket, eller vad tror ni? Borde det funka bra att bygga med rc-delar, eller ser ni några problem?

Motorerna är ganska högvarviga så man skulle kunna göra en nedväxling med drev och kedjor. Man skulle kunna ha två motorer med drev kopplade till samma kedja och "gasa" med båda motorer samtidigt.. Något problem med det? Gasen skulle kunna skötas med en servotestare.

Några förslag på någon annan lämplig rc-motor eller andra komponenter? Eftersom jag inte har tänkt mig jättelång räckvidd på den så måste jag ju inte ha ett stort och tungt batteripaket, så det borde funka med stora lipo batterier avsedda för RC.

/Peter