Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 68 av 68

Ämne: Swist F5D bygg och flygtråd, 400km/h+?!

  1. #61
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    wow, hehe han bara fortsätter att plocka ut mer pulver ur det lilla miraklet. Undra när det inte går längre.
    Vet du om han tittar på att göra lite större motorer. Det låter ju som att hanns huvud skulle kunna göra en normal p80 till en 120 turbin.

    Att få se swiften passera 500 gränsen vore helt otroligt. Den var ju inte direkt långsam när du körde i halmstad
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  2. #62
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
    Vet du om han tittar på att göra lite större motorer. Det låter ju som att hanns huvud skulle kunna göra en normal p80 till en 120 turbin.
    Han var riktigt tidigt ute med turbiner och konstruerade sin T51 på tidigt 90-tal, innan exempelvis Wren byggde motorer. T51 säljs nu under namnet P60... eller hur man nu skall se det, det sneglades tydligen en hel del på den motorn när P60 byggdes. Han har inga planer på större motorer idag, mest pga kapaciteten i fabriken.





    Lambert T51 V2




    T51 V1



    Så nån bild på P60 prototyp

    Senast redigerat av henke2 den 2012-06-09 klockan 19:43.
    Superhero

  3. #63
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag fick frågan om jag ville flyga på Jetpower med min Swist och jag tackade ja till slut. Kärran har jag inga problem att flyga, men det är ett himla hätz att flyga på en så stor show, inget jag gillar egentligen.

    Nåväl var ute idag och tränade lite landning på asfalt, vilket fungerade helt okej. Får nog ta ett par repor till innan den stannar exakt vid fötterna varje gång. Klart bra fart för att gå på diesel

    Eivind och Amir flög också, Mirage med Kolibri resp F22 Raptor med 17kg Kingtech.










    Superhero

  4. #64
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det blev ett par repor idag också, lite sidvind och låga moln när jag var uppe tidigt men det gick utan problem. Det var ett drygt tjog andra jetflygare på plats också och alla jag pratade med var överens om att det Swisten flög helt overkligt så nu är jag redo för Jetpower!

    Superhero

  5. #65
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Pierre filmade lite idag också, låg molnbas som sagt och inte mycket manövrer uppåt...

    Superhero

  6. #66
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Coolt!
    Hur f-n hinner du se kärran i den där farten...? Var det ens fullt spett?
    Å varför landa på asfalten, skrapar du inte upp undersidan?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #67
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Coolt!
    Hur f-n hinner du se kärran i den där farten...? Var det ens fullt spett?
    Å varför landa på asfalten, skrapar du inte upp undersidan?
    Jag ger fullt någon repa förbi, tror det var den där jag vinklar upp kärran mot knivegg.

    Landar på asfalten som träning inför Jetpower som sagt. Har skyddsfilm under flygplanet, chassiskydd från RC-bilar.
    Superhero

  8. #68
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Tillbaka från en händelserik vecka på Jetpower. Mycket folk, mycket flygning och massor av saker att titta på. Jag körde 3st uppvisningsflyg med min Swist. Speakern sa även i år att jag hade snabbaste flygplanet och det är givetvis kul. Efter flygningen var många framme och frågade, undrade och tog bilder. Häfftig känsla när folk ställer sig upp och applåderar på världens största jetflygmässa, Helkul.

    Trots ett tight flygprogram hölls alla tider och det flöt på i ett imponerande tempo på alla sätt. Jag justerade flygningen en smula inför lördagen och söndagen och landade långt av taktiska skäl, på så vis kunde jag gå längs nätet och visa upp kärran för publiken. Söndagens landning blev dock 50meter längre än planerat pga roterande vindriktning.

    Min caller Amir filmade lite från söndagens flygning. Tyngdpunkten låg på att hålla mig uppdaterad och inte filmningen så det vart lite ur fokus, men det är i alla fall något

    Gult är helt klart det nya vita!






    Vi knöt ett par riktigt bra kontakter som fram över kommer ge kuliga nyheter för oss på hemmaplan. Självklart följde det med ett par minst sagt extrema projekt hem efter mässan... kommer byggtrådar framöver.
    Superhero

Liknande ämnen

  1. Bygg din egen CL/SPW/Helix
    Av PinDuke i forum FPV Antenner
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2016-02-12, 10:34
  2. Bygg fullskala Avro 504
    Av AM i forum Skalamodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 23:37
  3. Bygg bilder - pitts s-12 HK
    Av kallenalle i forum Byggdagboken
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 17:55
  4. Byggkampanj – Bygg en BUG HLG!
    Av glider i forum Segel och Hang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 14:15
  5. Bygg egen ombordglöd?
    Av Casimir_rc i forum Elektronik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •