Reklam

 
Sidan 25 av 27 FörstaFörsta ... 152021222324252627 SistaSista
Resultat 481 till 500 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #481

    Standard

    Tiger motors är riktigt bra motorer. Har en på min laser och där är ordentligt med kraft i den på 2s.
    Dock så ser rcflights motorval lite tveksamt ut. 3100kv?

    Dualsky motorn verkar mycket mer lovande.

  2. #482

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Testade den mindre 11g Dualsky motorn http://mlhobby.com/elmotorer-tillbeh...t-fartreglage/ i en liten "Mini Crack Yak". Funkade fint med en GWS 6030. Inte hysterskt drag, men fullt tillräckligt för att dra sej ur hovring. Ska prova 7035 nästa gång. Med de propparna drar den 3.0A resp 3.4A.
    Med 3x Hitec5035 och en Dualsky 2s150mAh ack stannar vågen på 75g. Mycket trevlig kärra med denna drivlina.
    /A

  3. #483


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det var en lätt kärra, andWho. Förstår att den fungerar bra då.
    Roger

  4. #484
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    OK, jag tar Rille på orden, Dualskys motor med "påbyggt" fartreglage verkar smart. Orden "förenklar bygget avsevärt" kändes bra ;-) Tar även de servon som föreslås, men behåller 5-gramsservot i RC-flights rekommendation. 6030 och 7035 proppar beställda också så får vi se vad som passar.

    Stort tack för råden, uppskattas! Grymt forum, har lurkat ganska länge men först nu hade jag anledning att posta något.

    Mvh,

    Johan

  5. #485

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Lycka till med bygget!
    Här är manualen: http://www.twistedhobbys.com/media/M...Manual_LRd.pdf
    Och här är modellens egen tråd på RCGroups med mycket tips: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1786763

    En av mina videos:



    Frid!

  6. #486
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Härligt, kommer med all säkerhet återkomma till tråden här när jag kört fast i bygget ;-) Fråga: På Rcflights hemsida föreslår de ju två 3,7-gramsservon och ett 5-gramsservo.. Varför olika? Var skall det kraftigare av dem kopplas till? Det kan bli en hel del dumma frågor här, är som sagt helt grön på det här med att bygga..

    /Johan

  7. #487

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jomo Visa inlägg
    Härligt, kommer med all säkerhet återkomma till tråden här när jag kört fast i bygget ;-) Fråga: På Rcflights hemsida föreslår de ju två 3,7-gramsservon och ett 5-gramsservo.. Varför olika? Var skall det kraftigare av dem kopplas till? Det kan bli en hel del dumma frågor här, är som sagt helt grön på det här med att bygga..

    /Johan
    5grammaren styr 2 roder, skeven, de mindre varsitt, sida o höjd.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #488


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...samt att skevrodren är stora så det är alltså på skevfunktionen det större servot skall sitta. Var noga när du köper så små servon som 3,7 grammare - det finns tyvärr mycket skit i den klassen.
    Roger

  9. #489
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Sådär, då har äntligen alla grejor kommit. Mottagaren från HK tog inte oväntat längst tid, 3 veckor.. Har limmat i hop de stora delarna nu och följer instruktionen slaviskt. Lite pyssligare än vad jag trodde och ganska tidskrävande märker jag! Mycket torktider som ju begränsar hur mycket man kan göra varje dag.

    Lite frågor till er rutinerade byggare:

    - Jag antar att det är smart att testa elektroniken först, innan man limmar fast servon o grejer i kärran?!
    - Finns det någon nackdel med att limma fast servona med UHU? Måste jag köra limpistol? (trasig..)

    Tipsa gärna om andra saker som är bra att tänka på för en nybörjare i byggsvängen!

    /Johan

  10. #490

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jomo Visa inlägg
    ---
    - Finns det någon nackdel med att limma fast servona med UHU? Måste jag köra limpistol? (trasig..)

    Tipsa gärna om andra saker som är bra att tänka på för en nybörjare i byggsvängen!

    /Johan
    Om du tror servona ska återanvändas nångång kan ett varv tejp hjälpa, dvs lite tejp runt servona och sedan limmar du fast dem.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #491
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jomo Visa inlägg
    - Jag antar att det är smart att testa elektroniken först, innan man limmar fast servon o grejer i kärran?!
    Jupp, och framför allt, att du centrerar servo-oken innan du monterar/limmar dom.
    Och jo, UHU-Por funkar utmärkt att limma servon med.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  12. #492


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ja - jag själv hoppade tyvärr över att testa nya servon innan jag monterade dom häromveckan i en AP Extra 300 och givetvis var ett av servona paj... Så - testa först - limma sen med Uhu Por. Det är inga större bekymmer att ta bort ett servo när kärran är slut och det brukar gå bra att "dra av"/"rulla" bort limmet ifrån höljet.
    Sen kan jag säga att limma aldrig servon med tunt CA - gjorde misstaget en gång när det var brådis och jag kan säga att CA-limmet nöjde sig inte med att vara utanpå servot...
    Roger

  13. #493
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Sen kan jag säga att limma aldrig servon med tunt CA - gjorde misstaget en gång när det var brådis och jag kan säga att CA-limmet nöjde sig inte med att vara utanpå servot...
    Roger
    Medhåll! Det där har jag också provat
    Men det _löste_ sig faktiskt med Debonder...

    Jag brukar sätta eltejp runt servot, och lägger skarven åtkomligt, så när kärran är slut brukar det gå fint att pilla upp tejpen och fiska ut servot.
    Om man "ruggar upp" tejpen en smula med sandpapper så sitter det som berget med Uhu Por eller Epoxy.
    /\/\vh // /\/\r J.

  14. #494

    Standard

    Twisted Hobbys / Cody har annars ett väldigt bra byggtips.
    Sätt uhu por på utsidan av servot , samt servo hålet. Låt det torka över natten. Sen kommer klibbigheten från uhun hålla servot på plats när du trycker ner det, men det är fortfarande enkelt att plocka ut.

    Finns hur många bra tips som helst i deras byggmanualer.

  15. #495
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Grymma tips, uppskattas! Snart har jag inga ursäkter kvar för att den inte flyger redan ;-)

  16. #496
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Hmm... Jag är duktigt grön här, så nu kommer lite dumma frågor:
    - Dualskymotorn, antar att den skall kopplas in på "throttle" på receivern?
    - Färgerna på sladdarna är gul, röd och lila... Vilken av dem är negativ?!

    Försöker få allt att funka innan jag börjar limma in servon. Har en liten orangerx r410 receiver.

    Tacksam för hjälp,

    Johan

  17. #497

    Standard

    Står det inget i instruktioner till motorn? Servokontakterna har plus i mitten, sen är de andra minus respektive signalen som styr servo eller reglage. Minus brukar vara svart medan signalen vanligen är vit eller orange.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #498
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Nej, hittar inget alls i PDF:en om detta!

  19. #499

    Standard

    Om det är rätt motor, titta på bilderna på
    http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=119&id=618
    så är den bruna ("lila") minus, röda + och orange (gula?) signalen.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  20. #500
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Alright, tack! Antar att den då skall in i "throttle" på receivern?

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •