Reklam

 
Sidan 27 av 27 FörstaFörsta ... 17222324252627
Resultat 521 till 531 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #521

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Blev precis klar med min inferno! Måste säga att den var ett rent nöje att bygga, allt flöt på väldigt smidigt och allt var mycket genomtänkt. Har inte vägt den än, men det ska bli intressant att se vad den slutliga vikten landade på, den är byggd helt med UHU por så den kunde väl varit lättare. Blir premiär på lördag i alla fall.

    Satt och funderade och blev nästan lite sugen på att köpa en till liknande modell, fast någon som man kanske kan använda utomhus också. Jag såg att på rcflight finns det en hel del olika modeller från Rc factory, och i olika serier, "vanlig?", lite och Superlite. Antar att det är den vanliga serien jag söker, då de verkar stabila och lite tyngre.

    Men vilken modell upplever ni flyger bäst och vad är eventuella skillnader? Sbach, Extra Slick, Yak 55 eller Edge 540?

  2. #522

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard Nano-FPV med mini Yak

    Hej
    På annandagen provade vi lite nano-FPV med min mini-YAK. Shitkul.
    /A
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0073.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	51,1 KB 
Id:	42597   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0079.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	67,7 KB 
Id:	42596  

  3. #523

    Standard

    Lite mera RC Factory.

    Den första modellen är en AP Extra, de andra två i denna film är en Inferno och en Yak55 Superlite


    Åsså lite fin flygning av Johan med sin Yak55 Superlite
    Senast redigerat av DrHanke den 2014-01-01 klockan 15:22.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #524

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Mjuk & fin flygning!


    Gott Nytt År!

  5. #525

    Standard

    Tre filmer på tre olika RC-Factory modeller

    Superlite Yak


    Laser


    Inferno
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #526
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Hej, efter lite för lång tid (snart två månader, skämmes..) så börjar min Crack Yak Mini närma sig färdig. Någon som kan tipsa om vettiga D/R och Expo att börja med?
    /Johan

    Nu ett par timmar senare är den klar. Vågen stannade på 70 gram utan batteri, 86,5 med. Provflygning till helgen!

    /Johan
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0763.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	52,6 KB 
Id:	43444  
    Senast redigerat av jomo den 2014-01-28 klockan 21:38. Anledning: Tillägg!

  7. #527
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard Första flygning, Crack Yak Mini

    Provflygningen avklarad med min mini Yak. Det var också första gången jag flög något inomhus, det var en klart annorlunda upplevelse. Att ha väggar att ta hänsyn till förde ju in en extra dimension av spänning... Yaken flög utmärkt, jag tror att jag fått till rätt CG och övrig injustering rätt från början. Ovant dock med sådana gigantiska vingytor, det händer verkligen saker när man spakar litegrann.. Detta blir perfekt att flyga med på tomten i vår och sommar då man råkat ta sig en whiskey och inte kommer iväg till fältet ;-) Bifogar bild på oavsiktlig och oväntad landning.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	basketkorg.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	64,5 KB 
Id:	43596  

  8. #528
    jomos avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    31
    Klubb
    Vallentuna, VMFK

    Standard

    Hej,

    jag har nu vimsat runt ordentligt med min Crack Yak Mini, och jag måste säga att det är ett grymt litet plan! De senaste 20 ackarna har jag lärt mig massor! (men har långt kvar..) MEN.. Den är ju så förbaskat vindkänslig! Knappa 87 gram gör väl det, går inte att komma ifrån antar jag.

    Ni som har flera RC-Factory plan: - Vilken storlek borde man gå upp till om man vill kunna flyga i lite mer vind än i stort sett vindstilla?

    Mvh,
    Johan

  9. #529

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Det går bra att flyga i lite vind med Crack Yak Mini. Crack Yak Lite som jag också haft klarar något mer vind. Sbach 342 & Edge "Pink Cow" var betydligt lurigare när de blåste.
    Hemligheten är att ha en kraftfull motor, servon av god kvalité som är snabba & centrerar exakt och en neutral tyngdpunkt. Dvs planet flyger lika inverterat som normalt. Då slipper man till stor del tendensen att planet rör sig uppåt & neråt för varje vindby & allt blir lite lättare.

    Pröva att flyga korta pass i början och var "aggressiv" i flygstilen. För mig var det roliga pass.

    Några videos som inspiration:




    Frid!
    Senast redigerat av Rille Stark den 2014-05-07 klockan 20:52.

  10. #530

    Standard

    Hej!
    Jag tänkte beställa nytt. Det lutar åt edge 540 39". Dock så skiljer det en del mellan vad rc factory och rcflight rekommenderar. Är det någon här som flyger med motsvarande och kan tipsa om jag bör välja det kraftigare och förmodligen lite tyngre som rcflight rekommenderar.

    Det handlar om
    20A vs 30A esc
    50g vs 70g motor
    850mAh vs 1300mAh

    ESC kan ju kvitta men motor och ack skiljer ju en del.

    Min förra motsvarande modell var något tyngre och på den hade jag 30A och 70g tiger motor. Det gick som ett spjut.

  11. #531

    Standard

    Hej, jag rekommenderar inget utan beror av hur du vill flyga. Jag testade enmeters yak54 tror jag den heter och lite fetare setup med högC 3S1300ackar var lite tyngre och kanske roligare flyga men på bekostnad av lågfartsegenskaper medans lite mindre kräm (lågvarvigt, runt kV1000, 10" propp) ~15A iallafall och 3S800 var trevligare map det senare, lite inneflygs3D ute. Blåser det mer där du flyger så satsa kanske på spjutet ändå, det kan ju vara roligare att flyga än inte alls, är väl det närmaste jag vågare mej på som liknar rek...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •