Reklam

 
Sidan 4 av 27 FörstaFörsta 12345678914 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #61
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    När jag skulle prova min stablizer satte jag den på en Free Air Blade som vägde strax under 200g.
    Det var inga som helst problem, är du orolig för vikten så kan du ju alltid plocka av höljet, så halverar du vikten av stabilizern.
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #62

    Standard

    Jag har precis bytt motor på min blade för att kunna flyga 3S med den iom sbachen lugnade ner sej med stabiliseringen!

    Fast jag oroade mej inte så mycket för vikten, mer för att BECen i lilla 12A reglaget skulle säcka, servona jobbar ju mer med stabilisering. Få se vilket som säckar först, BEC eller gångjärn; sbachen är nog olimmad såhär långt men gångjärnen har spruckit ganska överallt... :-P
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #63
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Om rodren ramlar av har du för hög gain...
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #64

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    14
    Jobb
    fordonstekniker
    Klubb
    mölndals modellflyg

    Standard

    vad för lim ska man använda till dessa kärror? uhu por eller bara ca till alltihop?

  5. #65

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag har byggt två hittills och jag rekommenderar UHU Por därför att det har samma elasticitet som EPP så modellen håller bättre. CA använde jag endast till stötstängerna.

  6. #66

    Standard

    Håller med - uhu por överlägset vid bygge. Mekanik o bråttomreparation CA + kicker. Men använder själv även PU (+ maskeringstejp så det inte bubblar över) vid hopsättning av kroppen, fyller ut ojämnheter i skarvar bättre.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #67

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Cool

    Dags för ny flygmaskin från RC-Factory!
    Det är inge fel på den förra, tvärtom, men jag tror att den nya kommer bli lite lättare & få lite andra flygegenskaper. Dessutom så blir det landningsställ på denna.


    Jag saknar lim, nåra servon, fartreglage & motor så bygget startar väll om några dagar, men här är delarna:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2823t.jpg 
Visningar:	170 
Storlek:	97,5 KB 
Id:	33016  

  8. #68

    Standard

    Är det typ "stöpa i samma form" men med lite tunnare gods, de där lite versionerna? Eller skiljer något annat (än att landstället ingår?)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #69

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    De är ganska lika. Det är 7 mm EPP istället för 9 mm. Landningsstället är av den vanliga typen för inomhusmodeller. Största skillnanden är att vingbalken inte är i trä, utan två kofiber rör på varandra med fiffiga beslag i tunn plywood som håller ihop det hela & fördelar krafterna.
    Dock så är delarna inte jättelätta, så det kommer nog bli svårt att komma under 150 gram flygfärdig, som det känns, men jag hoppas fortfarande!
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-10-23 klockan 20:54. Anledning: mätt tjockleken istället för gissar.

  10. #70


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Hittade denna manual till bygget av den nya "Lite"-versionen - http://www.twistedhobbys.com/media/3...02112v001b.pdf
    //Roger

  11. #71

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack! Den hade jag inte sett. Den verkar vara baserad på byggtråden på RCGroups. Jag skriver ut den på en gång!

    Här är en video med en duktig pilot!

  12. #72

    Standard

    [QUOTE=Miracle;291632]
    Här är en video med en duktig pilot!

    Stressande o titta på tycker jag men visst får han stilpoäng för flygningen. Skulle va kul o se spakmoves när han gör tvärsväng..
    /m

  13. #73


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu är en Crack Lite även på väg till undertecknad...
    Måste ju ha nåt att flyga med till inomhussäsongen även om jag hade siktat in mig på nån annan typ av kärra än dessa klassiska varianter av inomhuskärror.
    //Roger

  14. #74

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt att höra!
    Jo, de har redan hunnit bli klassiska även fast RC-Factorys första 800 modell i EPP, kom lagom till förra årets inomhussäsong.

    Här är övriga prylar jag avser att montera i min modell:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2836.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	121,1 KB 
Id:	33061  

  15. #75


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Snabb leverans från RC Flight - 1 dygn efter beställningen så kunde jag hämta kärran...
    Har inte bestämt vilken rova jag skall ha i den ännu men det mesta finns hemma så vi får se vad det slutar med.
    Hälsningar
    Roger

  16. #76
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Snabb leverans från RC Flight - 1 dygn efter beställningen så kunde jag hämta kärran...
    Ja, de är grymt snabba!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  17. #77


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och i e m var jag förbi Autopartner och räddade hem den sista Tiger AT2204-rovan som fanns på lager...
    Det skall bli kul att se om den är bättre än min tidigare standard nämligen Turnigy 2204 vilka trots sitt överkomliga pris fungerat bra.
    Nu gäller det bara att först sno ihop den lilla inomhus-combat-vingen som ligger på byggbordet och sen "Cracken" så man har nåt att flyga med när inomhusflyget drar igång den 11/11. Kan ju tyckas vara gått om tid men jag har tyvärr lite annat att göra också...
    Hälsningar
    Roger
    PS: Ja, jag har förståss också fjolårets RC Facory-kärra nämligen min Edge 540. Den tog kompisarna inte död på så lätt...

  18. #78

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, jag grunnade på Tiger AT2204, men valde ändå motorn från Power HD för att jag tror den drar lite mindre ström. Men det var en chansning så vi får se! Jag har också precis som du den klassiska Turnigy 2204/14T om jag inte skulle vara nöjd med den vackra röda saken.


    Nu har jag precis startat mitt bygge!

  19. #79


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om vi fortsätter att "tro" så tror jag snarast att Tiger 2204 är effektvare än motsvarande Power HD. Men det är tro även från min sida... Dock är det många som kör med Tiger 2204 idag - även Herr Autopartner själv tyckte jag mig se i hans kärra idag...
    Men det ordnar sig nog. Är den i alla fall lika bra som Turnigy 2204 så är allt lugnt.
    Hälsningar
    Roger

  20. #80

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det tror jag med. AT2204 ska enligt databladet dra typ 9 A med en 8x4 medans Power HD drar ca 5A med samma propeller dock då med kanske 100g mindre dragkraft på den senare. Men jag hoppas det funkar bra nog inne. Jag har ju Sbachen för uteflyg.

    Nu har jag limmat fast vingarna & stabben med kroppen samnt limmat in vingbalken. Låter det torka över natten nu så allt blir rakt.

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •