Reklam

 
Sidan 17 av 27 FörstaFörsta ... 71213141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 321 till 340 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #321

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peterps Visa inlägg
    Faan nu kan man inte låta bli... Det får bli en sån men den kan man gömma under sängen ...

    En grön den flög så bra

    //Peter
    Du får röja snabbt, det trista med att beställa på hemmaplan är att man inte får vänta på hkpost, cnpost, sgpost mfl o arlandaposten... Måste tydligen traska iväg snart och hämta ut det; sen ska man kunna smyga undan mitt i sportlovstid för att kunna montera också ju...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #322


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...och när sen frågan kommer ifrån nån dig närstående så blir svaret "Den har jag haft lääääänge..."...
    Roger

  3. #323

  4. #324

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Nu är delarna utlagda på matsalsbordet som vanligt!
    Den här skall jag börja bygga på redan ikväll. Men först vill jag gärna bolla lite tankar med Er.
    Jag grunnar på en 19 grams med 8 tumspropeller istället för den lilla AT2202 med 7x3.5.
    Planen är att använda Power HD D65HB servon till Elevon.

    Nu till min fundering, Vad tror ni om sidoroder till denna?
    Om det är värt besväret så har jag ett Hitec 5035 som jag skulle kunna använda.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3072e.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	94,6 KB 
Id:	36862  

  5. #325

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    15
    Jobb
    Data konsult
    Klubb
    srfk

    Standard

    Blir oxå lite sugen på sidroder, Mest för att kunna hovra alt. landa vertikalt, Kommer nog att kännas konstigt att bara flyga med höger spaken, Kan bli lie stressigt när man närmar sig en vägg första gången

    /Johan

  6. #326

    Standard

    Tror definitivt på sidoroder, få se hur det blir med deltarodren så man inte behöver skära ut för mycket bara - tänkte ha vingen utomhus enbart då vår hall generellt är för liten för flygandevinge.
    Tog längre tid på mej innan locklyft; de brukar packa bra, de där på RCFlight... Har tom nångång fått kartong med fotspår på och trott man måste börja bygge med att laga, men icke...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CrackWingLocklyft.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	74,4 KB 
Id:	36863
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #327

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tanken jag har är att sätta servot ganska högt i ena fenan och dra en stötstång ovanför urskärningen för elevon och sedan via en kolfiberstång i rodrets bakkant koppla ihop de båda sidorodren. Det gäller att saker & ting inte krockar.

  8. #328

    Standard

    Kanske kan vektorstyrning av motorn i sidled fungera i stället för roder...

  9. #329

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det är en bra ide!
    Jag grunnade på det först, men det skulle kräva stora modifieringar & vingbalkarna sitter också lite ivägen, så styrningen skulle inte kunna vinkla så många grader innan det tog stopp i nått viktigt. Det går ju självklart att lösa med lite tid & klurighet!

    Här finnes en skiss som man kan pröva lite ideer på.

  10. #330


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Varför komplicera saker ? Kör som konstruktören tänkt sig och som vingar i största allmänhet är utförda - alltså utan sidoroder. Hade det tillfört mycket så är jag rätt övertygad om att det redan suttit sidoroder på kärran. Sen har jag svårt att tro att det skulle gå speciellt bra att hovra med en kärra med så kort "kropp" som en kroppslös vinge...
    Vill ni gärna styra med vänsterspaken inomhus så lägg in en mixer som påverkar skevrodren på samma sätt som skevroderspaken...
    Roger

  11. #331

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Varför komplicera saker ?
    ---
    Roger
    Åtminstone en anledning kan jag bidra med; har du vägarna om MMFlyg vintertid nångång så ta med vingen och pröva i vår enorma hall... väggarna är riktigt elaka - och nära

    ...

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  12. #332


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Åtminstone en anledning kan jag bidra med; har du vägarna om MMFlyg vintertid nångång så ta med vingen och pröva i vår enorma hall... väggarna är riktigt elaka - och nära

    ...
    Jodå - jag har också flugit inomhus under åtskilliga år i olika stora hallar men med just en Vinge tycker jag nog att man får acceptera de ev brister i vändbarhet som kan finnas och har man så liten hall att just denna modell inte fungerar så kanske man får välja andra farkoster i just den hallen. Personligen har jag aldrig flugit en Vinge med sidoroder men däremot flugit Vinge inomhus och det största problemet var nog min egen benägenhet att svänga med vänsterspaken - därav mitt tips om att mixa in den med skevrodren. Men jag skulle personligen bygga den som den är konstruerad och testa innan jag skulle vikta ner den med ytterligare servon och stötstänger - men det är jag det...
    Och kollar man t ex videon på RC Flights hemsida så verkar den ju vara väldigt vändbar.
    Roger

  13. #333

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag säger bara ett ord: Flatspinn

    Det blir svårt det, utan sidoroder.

  14. #334

    Standard

    Här är en som har provat lite olika storlek på roder till en vinge. Han har någon film också där man kan se skillnaden. Det verkar som stort roder är modellen
    http://kcrcw.blogspot.se/2010/12/my-corozagiv2.html?m=1

  15. #335


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Spinn kan man få utan att man anstränger sig speciellt mycket med en vinge - fråga en som testat. Ja, kanske inte flatspinn direkt men ändå..
    Nåja - det är väl bara att testa för den som känner för det. Själv har jag hittills lyckats hålla Köp-fingret i styr men om det blir ostyrigt och råkar tryckas ner Köp-knappen så blir det ett "standard-bygge" för min räkning...
    Roger

  16. #336
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jag säger bara ett ord: Flatspinn

    Det blir svårt det, utan sidoroder.
    Nähädå!
    Det är skitenkelt..

    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #337

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Nähädå!
    Det är skitenkelt..

    ...
    Hehe, ja, jag har en microget som beter sej sådär; fast ännu mer okontrollerat... Det sitter ett 30A bilreglage i den
    (hint: back...)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  18. #338

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Tusan vad jag blir avundsjuk, man skulle vara 50 år yngre, avundsjuka och svartsjuka är dom värsta sjukdommar som finns så dom lider jag som tur är inte av.

  19. #339
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Hehe, ja, jag har en microget som beter sej sådär; fast ännu mer okontrollerat... Det sitter ett 30A bilreglage i den
    (hint: back...)
    Kreativt
    /\/\vh // /\/\r J.

  20. #340

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Nu är den klar!

    Den blev bra tung, men fin!
    Jag använde lite stora servon, tyngre motor & reglage & byggde upp roderlinkaget av färdiga beslag, så jag fick vikta lite i nosen. På kartongen står det 90 gram, Twisted Hobbys säger 105 gram & min väger 130 gram!!

    Nu ska det bli spännande att se hur den flyger!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3074.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	95,8 KB 
Id:	36903   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3075.jpg 
Visningar:	59 
Storlek:	99,3 KB 
Id:	36904   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3076.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	75,3 KB 
Id:	36905  

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-11, 00:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •