Reklam

 
Sidan 15 av 27 FörstaFörsta ... 5101112131415161718192025 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #281

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    ---
    spara ett par gram.
    Får jag bara fråga vad du använde för mottagare i ditt 100grams exemplar? Orginal? Med el. utan hölje? Bara nyfiken, limmat så sakteliga på mitt ex. och tänkte försöka jaga lite gram från början eftersom jag brukar lyckas med att misslyckas map vikten till slut på inomhusarna ändå...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #282

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Jag använder R2106GF. Det är den enda mikro mottagare jag känner till för närvarande som passar till min Futaba 6J. Den väger 4 gram med hölje.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2984.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	107,0 KB 
Id:	35777  

  3. #283
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Ok! Jag får fundera på nå dylikt om jag ska flyga & filma samtidigt.
    Annars kan man göra såhär:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post188407

    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #284
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Har nu byggt ihop själva kärran, det som är kvar är landningsställ, stötstänger och elektronik.
    Tycker dock att den är väldigt "sladdrig i baken"...
    Foamet känns väldigt flexibelt och böjbart på den nedre delen av kroppen, strax framför sidorodret. Se röd markering.. (bilden är från byggmanualen, inte min kärra)
    Är era kärror lika mjuka där? Funderar på att bara limma fast en tunn kolfiberlist på undersidan av kroppen....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sladdrigt.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	169,2 KB 
Id:	35782
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #285


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Jocke,
    Har du limmat på förstärkningarna på underdelen av kroppen (de svarta som sitter i 45 graders vinkel mot kroppen) ?
    Visst är den lite flexibel "i baken" men inget som stört mig i alla fall...
    Skall du få den avsevärt styvare så är det nog ett fackverk av kolfiberstavar som gäller - tror knappast att en enkel kolfiberlist räcker...
    Roger

  6. #286

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Det är min med. Jag funderade också först på att sätta en kolfiberlist där, men sedan såg jag ju att sidroderoket sitter i mitten av rodret så det hade inte gjort funktionen bättre på nåt vis.
    Nu har jag nog flugit över 100 gånger med min och den har var med om mycket & flyger fantastiskt så i praktiken är det förmodligen bara bra för hållfastheten!
    Du behöver dock en lite en sporre! Jag tog en bit som blev över av de tunna stötstängerna och det har funkat bra hittills!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2986.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	109,7 KB 
Id:	35783  

  7. #287

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Har nu byggt ihop själva kärran, det som är kvar är landningsställ, stötstänger och elektronik.
    Tycker dock att den är väldigt "sladdrig i baken"...
    Foamet känns väldigt flexibelt och böjbart på den nedre delen av kroppen, strax framför sidorodret. Se röd markering.. (bilden är från byggmanualen, inte min kärra)
    Är era kärror lika mjuka där? Funderar på att bara limma fast en tunn kolfiberlist på undersidan av kroppen....

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sladdrigt.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	169,2 KB 
Id:	35782
    Trodde först det var mini du byggde, men är det std el. Lite så hjälper sedvanlig kolfiberstång; har satt ett par vingstöttor från stabben och ett par till framåt utmed kroppen som fackverk för att få bort guldfisken. Tror inte det behövs om man enbart flyger inne/sakta men tyckte det var lite sladdrigt ute.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #288
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    ....Jag funderade också först på att sätta en kolfiberlist där, men sedan såg jag ju att sidroderoket sitter i mitten av rodret så det hade inte gjort funktionen bättre på nåt vis.
    Tror du missuppfattade lite, jag menade inte att själva rodret var sladdrigt, utan kroppssidan framför rodret.

    Jodå, det är en Lite. Och jo, satt dit de svarta "stödlisterna".

    Och sporre hade jag ändå tänkt sätta dit.
    Undrade faktiskt över att det inte var med i byggmanualen, känns lite dumt att släpa sidrodret i backen..

    Tror det får bli 2 tunna kf-pinnar a´la numnutchris förslag då.
    Har du nån bild på ditt arrangemang, numnutchris?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  9. #289

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Tror du missuppfattade lite, jag menade inte att själva rodret var sladdrigt, utan kroppssidan framför rodret....
    Nejdå, inte alls. Jag förstod vad du menade, för mitt flygplan är likadant och min reflektion var om det påverkade flygegenskaperna. En enkel analys visade att det inte har någon betydelse för dessa, vilket också visat sig stämma i praktiken.

  10. #290
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Ok. Kanske ska provflyga först då.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  11. #291

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Har du nån bild på ditt arrangemang, numnutchris?
    Får bli Liten då, det började med kolfiberlisten på undersidan. Men så lurade jag mej själv en vindstilla dag när det inte var vindstilla och hamnade i byar efter husknuten och planet backade in i träden. Då hamnade CF-pinnarna där, räcker med undersidan förstås, men överdrev med 4 på den. Fast det hjälpte när nån matade stabben med propeller under inneflyget, blev inte så mycket skada i foamen tack vare cfskyddet...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LiteStabbeUnder.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	53,3 KB 
Id:	35787

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LiteStabbeOvan.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	57,6 KB 
Id:	35788
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  12. #292

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Klubbkamraten Micke, MFK Albatross, flyger Crack Yak Lite i garaget!


  13. #293
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Får bli Liten då, det började med kolfiberlisten på undersidan.....
    Tackar!
    Precis sådär jag tänkte med den platta listen, men jag tänkte mig nog bara en 3mm bred, din ser ut att vara 6mm.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #294
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Klubbkamraten Micke, MFK Albatross, flyger Crack Yak Lite i garaget!
    Coolt! Bra fluget!
    Vad ska hända med den stackars bubblan förresten? BeachBuggy?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  15. #295

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Drivethrue snyggt...
    Det är kul med idéer oftast kostar dom mycket arbete, men det är väl priset för å ha kul...

    //Peter

  16. #296


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Kamrater,Ja - vad skall man säga...Var en sväng till Pelle på AP idag för att köpa lite lim och några andra småprylar.Men vad bär jag ut ur butiken om inte en AP Extra 300 EPP... Som ni förstår är man lättövertalad fast man redan har gott om kärror och en annan ny liten sak som redan ligger på byggbordet...Skall inte dra igång bygget omedelbart eftersom jag som sagt har annat mera akut som måste färdigställas men nog är jag lite sugen att prova den under säsongen för att kunna jämföra med min Crack Lite.Tyvärr var det slut hos AP i lådan med DSP44-servon så även det var ju en aning tråkigt...Roger

  17. #297

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Coolt! Bra fluget!
    Vad ska hända med den stackars bubblan förresten? BeachBuggy?
    Jo, Micke kan flyga han! Vad som ska hända med bilen vet jag inte.

    Citat Ursprungligen postat av Peterps Visa inlägg
    Drivethrue snyggt...
    Det är kul med idéer oftast kostar dom mycket arbete, men det är väl priset för å ha kul...
    //Peter
    Du, kompis, fundera int så mycket... Det är bara att omvandla tankarna till handling, det visar sig ganska snart om det bär eller inte. Det är dagarna som går som är livet.

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Kamrater,Ja - vad skall man säga...Var en sväng till Pelle på AP idag för att köpa lite lim och några andra småprylar.Men vad bär jag ut ur butiken om inte en AP Extra 300 EPP... ...Tyvärr var det slut hos AP i lådan med DSP44-servon så även det var ju en aning tråkigt...Roger
    Jo, hobbybutiker innebär ofta svåra prövningar!
    Det kommer bli bra det där! Blir intressant & höra vad du tycker om denna sedan.
    Tänkte du använda T-Motor 2204? Mina Power HD D65HB har gått som en klocka, den modellen vore kanske ett alternativ, men såg nu att de också var slut i lager.

  18. #298

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Kamrater,Ja - vad skall man säga...
    ---Som ni förstår är man lättövertalad fast man redan har gott om kärror och en annan ny liten sak som redan ligger på byggbordet...---
    Roger
    Hittar du nåt botemedel mot det (annat än falla för frestelsen), så berätta Fast i stället får du la berätta hur nya kärran beter sej - nångång när den flyger...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  19. #299

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Jag slet ut ännu ett HS65HB på min Sbach så jag bytte till ett EMax ES08D igår och flög igenom två accar i 18 minus.
    Ikväll var det bara -16 så då tog jag med mig kameran på ett stativ!


  20. #300

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jag slet ut ännu ett HS65HB på min Sbach så jag bytte till ett EMax ES08D igår och flög igenom två accar i 18 minus.
    Ikväll var det bara -16 så då tog jag med mig kameran på ett stativ!

    Härligt....

    //Peter

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 23:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •