Reklam

 
Sidan 11 av 27 FörstaFörsta ... 67891011121314151621 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #201

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, EMax motorn är ju lätt så det blir säkert bra! Om flygtiden blir lite kort med 180 mHA & skulle du nog kunna pröva med en 7x3.5 propeller för modellen är ju ganska liten & lätt. Annars tror jag att 300 mAH är en bra storlek som jag själv tänker använda.

    /Richard
    Tack Richard .... Man får prova lite

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  2. #202

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, det är en bra väg att gå! Det viktiga är dock att man inte tar ut för mycket ström ur motor eller reglage med för stor propeller eller för många celler för då tar det roliga slut lite mer definitivt & man får köpa nya grejor.
    Det enda luriga jag ser med ditt motorval är att en 8 tums propeller är stor på ett så litet plan och kan göra en del flygmanövrar lite svårare att få till.

    Frid!
    /Richard

  3. #203

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Jo, det är en bra väg att gå! Det viktiga är dock att man inte tar ut för mycket ström ur motor eller reglage med för stor propeller eller för många celler för då tar det roliga slut lite mer definitivt & man får köpa nya grejor.
    Det enda luriga jag ser med ditt motorval är att en 8 tums propeller är stor på ett så litet plan och kan göra en del flygmanövrar lite svårare att få till.

    Frid!
    /Richard
    Tack igen 8,43 proppen köpte jag egentligen till crack yak lite som oxå e ganska nyköpt ... Tror jag har nån mindre propp så jag kör på den först... Det är på väg 2204 motor ifrån HK dom e på 19 gram de skulle vara ett alternativ med mer kraft men oxå mer vikt såklart.
    Nu har man lyxen av att kunna välja vilken skulle du börja med? Jag e lite inne på den mindre...

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  4. #204

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Om det är Turnigy 2204-14T så är den ett sämre val till mini på grund av att den är tyngre & har lägre KV. 1400 om jag inte minns fel. Emax motorn har 1560. Ett högre kv ger högre varv på propellern. Till exempel: Ska du få bra kraft för 3D med 2 celler & 7x3.5 propeller så bör nog KV ligga över 2000.

    Turnigy 2204-14T är dock ett bra val till Lite. Jag har själv prövat!

  5. #205

    Standard Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Om det är Turnigy 2204-14T så är den ett sämre val till mini på grund av att den är tyngre & har lägre KV. 1400 om jag inte minns fel. Emax motorn har 1560. Ett högre kv ger högre varv på propellern. Till exempel: Ska du få bra kraft för 3D med 2 celler & 7x3.5 propeller så bör nog KV ligga över 2000.

    Turnigy 2204-14T är dock ett bra val till Lite. Jag har själv prövat!
    Kalas man kan spara lite misstag å skruva genom att fråga de en turnigy 2204 å den är på till crack lite så den får hamna där å å emaxen på på crack mini ....

    //Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #206
    Deep Purples avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    268
    Klubb
    Weak Signal RC - Beverly Forshaga Hills

    Standard

    Så nu har jag beställt en egen Crack Yak Lite

    Ska bli kul att börja med Elflyg
    Jag hade en PicoStick, men kom inte så bra överens med den, så den räknar jag inte ...

    Här är skön avspänd Crack Yak Lite flygning i Thailand
    http://www.youtube.com/watch?v=tPR9A...ature=youtu.be

    Verkar sälja bra runt om i Världen dessa Plan
    Undrar hur många EPP kärror RC Factory har tillverkat / sålt ?

  7. #207

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt att höra! Det kommer bli bra roligt!
    Videon från Thailand är bra härlig. Han flyger bra graciöst!

    Här är en video från igår. 3 fantastiska timmar flyg tillsammans med härliga vänner i MFK Albatross!
    Det var rollande cirkel som stod på programmet...


  8. #208

    Standard

    Sicken lyx - vi brukar vara 5-10 man som delar på 1/3 av den hallytan... dessutom med snedtak... :-P
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  9. #209


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Trevligt med gott om utrymme. Vi har väl en ungefär lika stor hall men vi är mellan 15--20 flygare varav det inte är ovanligt att ett 10-tal flyger samtidigt så det blir liiiite trängre...
    Hälsningar
    Roger

  10. #210

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, Roger, 10 samtidigt har jag int sett även fast vi burkar vara ca 15 pers på plats. Däremot var vi 5 modeller i luften ett par gånger igår.
    Christian, ni gör det bra i er lilla lokal! Den är verkligen speciell.
    Just när filmen togs så var det dock lugnt. Det fanns julmust & pepparkakor också, allt i livet handlar ju inte om att flyga.

  11. #211

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Arrow

    Nu har jag för första gången flygit min Sbach 342 på 3 celler. Jag använde X2204-28 KV:1480 med en GWS DD 8x4.

    Ojoj, vilket drag!

    Snacka om vertikalprestanda! Och vilket snabbt gassvar motorn fick sedan!
    Jag har bara två mikromottagare så denna skulle jag ha i min Mini så jag satte dit en vanlig. Då blev den nya flygvikten 195 gram & det märks ju lite när man flyger långsamnt men det uppvägs lätt av effekten i motorn!
    Nu var det ju 5 minusgrader så kylningen var bra, så det säger kanske inte mycket, men motorn var helt kall direkt efter flygning.

    Sitter här med ett leende från öra till öra efter att flugit igenom 4 accar!

  12. #212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Nu har jag för första gången flygit min Sbach 342 på 3 celler. Jag använde X2204-28 KV:1480 med en GWS DD 8x4.
    ---
    Sitter här med ett leende från öra till öra efter att flugit igenom 4 accar!
    Det där håller jag med om totalt, de blir riktigt roliga när man kör 10-12A setup... alltså på 3S - min sbach som spruckit i gångjärnen körs med liknande, kV1500, 8x4DD och högC ackar runt 400-600mAh.

    Får du inte ihop en film på det också?

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  13. #213

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Nej, det blev ingen film den här gången. Jag var själv & jag behöver lite yta med så mycket drag så det får vara tills jag träffar på någon som filmar. Det var dessutom mörkt & jag flög med belysning, men det kanske gör sig bra på film om kameran är bra.
    Jag såg förresten att det var bra pris på den nya Gopro3 nu i Jul. En sådan går kanske att montera på huvudet?

  14. #214

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    ---
    Jag såg förresten att det var bra pris på den nya Gopro3 nu i Jul. En sådan går kanske att montera på huvudet?
    2an gick så borde finnas huvudrem till 3an med tycker man... japp
    http://gopro.com/camera-mounts/head-strap-mount
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  15. #215

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Ok! Jag får fundera på nå dylikt om jag ska flyga & filma samtidigt.

  16. #216

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Miracle,
    Här kan du annars å tag i Dualsky-grejorna:
    * Den större - http://mlhobby.com/elmotorer-tillbeh...t-fartreglage/
    ......
    Liiite småsugen blir man men det svåraste är nästan att hitta bra servon för de flesta i 3 g-klassen är tyvärr inte bra.
    Roger
    Nu har jag trots allt beställt en motor med inbyggt reglage från Dualsky. Det visade sig när det var dags att testa servona att de jag köpt tyvärr var värdelösa. Det krävdes 5 klick av trim för dessa att röra på sig & de har ett stort glapp så de kan jag inte flyga med.
    De jag brukar handla av verkar inte ha grejor i lager, men ML Hobby har ett digitalt servo på 3.7 gram & då var det lika bra att köpa motorn med.

    Nu blir modellen lite lättare, vilket ju kan vara bra!

  17. #217


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    ... Det visade sig när det var dags att testa servona att de jag köpt tyvärr var värdelösa. Det krävdes 5 klick av trim för dessa att röra på sig & de har ett stort glapp så de kan jag inte flyga med.
    De jag brukar handla av verkar inte ha grejor i lager, men ML Hobby har ett digitalt servo på 3.7 gram & då var det lika bra att köpa motorn med.
    Nu blir modellen lite lättare, vilket ju kan vara bra!
    Hej,
    Ja - jag vill minnas att jag nämnt att de allra flesta småservon jag testat varit skräp. Det minsta "normala" men ändå användbara (till min lilla Elf) är PowerHD DSP33 - http://www.autopartner.se/power-hdds...ternalsearch=1. Jag vet inte om det fungerar till 3D inomhuskärror men till den lilla seglaren fungerar det helt OK för mina behov. Dock har dessa ofta en mini/micro JST-kontakt men i mitt fall var det perfekt eftersom den passade precis i min lilla Assan-mottagare som har motsvarande kontakter.
    F ö skall det bli intressant att höra hur Dualsky-moton fungerar.
    Hälsningar
    Roger

  18. #218

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jo, jag kom ihåg ditt tips, så det var det första jag tittade på då jag upptäckte att de andra inte höll måttet. Men tyvärr finns de ju inte i lager, och jag hade behövt byta kontakter.
    Jag hoppas att Dualsky servona ska vara bra nog.

    Motorn är en intressant konstruktion. Det kommer bli spännande!

  19. #219


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 222
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Hej på er, jag har följt denna tråd av och till och kommit fram till att en lite parkis i EPP vore mumma att ha med på semestern kommande år.
    Vi brukar vara ute på sjön i flera veckor och det blir många stunder då man bara ligger och degar.
    Det blir många tillfällen då det är flygläge men det finns inget flygplan.
    Det brukar vara ont om bra landningsplatser ute på öarna så EPP blir perfa, lite större storlek gör den tålig för vind mm.
    Dessutom har jag 2 st 3s/ 1200 mah-ackar som jag vill använda.
    Har kollat på denna hos HobbyKing:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html

    Någon som har erfarenhet av den ?

    Har ni koll på några 9gr-servon fr HK som är hyfsat bra? (Har Hitec-radio).
    Jag vill inte köpa något som fallerar direkt men det får ju inte kosta vad som helst heller.
    Finns nog en del om detta i tråden men jag orkar inte scanna igenom hela...please help :-)
    Motor och farthållare har jag från tidigare parkis i samma storlek.

    // Mats W

  20. #220
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flygsmurfen Visa inlägg
    Har ni koll på några 9gr-servon fr HK som är hyfsat bra? (Har Hitec-radio).
    Jag vill inte köpa något som fallerar direkt men det får ju inte kosta vad som helst heller.
    Finns nog en del om detta i tråden men jag orkar inte scanna igenom hela...please help :-)
    Motor och farthållare har jag från tidigare parkis i samma storlek.

    // Mats W
    HXT900 är ett lysande exempel på att man ibland får mycket mer än vad man betalar för.
    Centrerar bra, hyfsat glappfria och håller i evigheter, jag har högvis och har inte lyckats förstöra något av dem.
    Och priset är runt 3$

    Det mindre HXT500 är lite sådär, helt ok att använda, men håller inte så bra, å andra sidan kostar det inte så mycket att byta ut dem...
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 23:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •