Reklam

 
Sidan 7 av 27 FörstaFörsta ... 2345678910111217 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 531

Ämne: Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

  1. #121

    Standard

    Få se om det blir bild på stället senare, inget märkvärdigt - upptäckte ju att småackarna blev trötta snabbt så i stället för att kasa på golvet blev det kolfiberpinne, 90graders vinkel mha "sytråd o CA" och ett par gwshjul. Ett par bitar "antennrör" där 1a träbiten korsar vingbalken och i med kolfiberpinnen; blev inte så många gram extra.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	RCFLiteHjul.jpg 
Visningar:	146 
Storlek:	152,0 KB 
Id:	33476  
    Senast redigerat av numnutchris den 2012-11-06 klockan 19:44. Anledning: Bild
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #122

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Ok, det lät enkelt & bra!
    Ahh, nu kom bilden upp! Såg bra enkelt & snyggt ut det där, träbiten för "hjulkåpan" passar perfekt!

    Var det inne du prövade accarna? Det låter ju bra trist när det inte ens går att hovra. Mina 300 har funkat helt ok inomhus även om det dock är mer kraft i mina 500 mAH. Du kanske behöver cykla dem några gånger innan de vaknar?
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-11-06 klockan 19:53. Anledning: Bild :)

  3. #123

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Miracle Visa inlägg
    Ok, det lät enkelt & bra!
    Ahh, nu kom bilden upp! Såg bra enkelt & snyggt ut det där, träbiten för "hjulkåpan" passar perfekt!

    Var det inne du prövade accarna? Det låter ju bra trist när det inte ens går att hovra. Mina 300 har funkat helt ok inomhus även om det dock är mer kraft i mina 500 mAH. Du kanske behöver cykla dem några gånger innan de vaknar?
    Nä, det var inne - men fick hem 350ackarna och de funkar hovra med inne; prövade nyss Ute är det 460 som gäller; fick ett par tre fyra min flygtid med dem trots kylan.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #124

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt att du är nöjd med 350 accarna så långt! Väger de 26 gram som det står i specifikationen?
    De här tråkiga 300 accarna är det Desire Power 35C eller var det något annat märke?

  5. #125

    Standard

    350ackarna väger 25-26gram enligt köksvågen trots att de har lite längre ack-kabel men något kort till balansen, 300ackarna har varit blandade kineser 20C och uppåt. Min setup drar ~7A statiskt fullgas med 7x3.5 och några A till med 8x4 med ackar som levererar 7x3.5 räcker gôtt med 350ackarna. Och har inte försökt viktoptimera då inneflygen brukar bli engångsplan (en säsongs menar jag - i fjol förbrukade jag nog 3 depronflax men ska inte skylla på klubbkamrater, väggar o golv iom det blev lite combat också...)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #126

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Tack för besked! Jag var lite orolig att det var Desire Power 35C som funka dåligt. Mina har ju funkat bra så långt, även om de är marginellt svagare än mina större accar, så då vågar jag köpa fler!


    Jag bytte motor i går kväll till "Black Widow" X2204 KV 1850. Det ska blir intressant & se om det blir nån större skillnad.
    Turnigy motorn var ok. Drog rakt upp från propphang utan problem. Jag lyckades ju sämre med Power HD, men såg just en Youtube video med en sådan på en AP SuEleven & där flög den ju kraftfullt & bra, men den modellen är ca 20 gram lättare.
    Senast redigerat av Rille Stark den 2012-11-08 klockan 18:13. Anledning: stavning

  7. #127


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu börjar också min så smått se ut som nån sorts flygmaskin...
    Alla större kroppsdelar är ihoplimmade och roderhornen likaså inlimmade. Nu är det snart dags att dra igång med installation av motor, servon m m
    Med lite flyt (=inte så mycket annat som måste göras) så hoppas jag den är klar till vår inomhus-premiär på söndag.
    Har i o f s lite småplock kvar även på Vingen men det bör inte störa detta bygge alltför mycket.
    Som alltid skall man limma och montera ända in i målsnöret...
    Hälsningar
    Roger

  8. #128

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Kul! Du skulle köra den nya T-Motor AT2204, tror jag du skrev tidigare. Vad planerar för du för servon och vilket batteri?
    Lycka till med slutklämmen på bygget & jag ser fram emot att höra vad du tycker om den!

  9. #129


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Servon till höjd/sida blir nog samma som jag testade förra säsongen och som fungerade bra nämligen PowerHD DSM44.
    Till skev kommer jag nog att testa Hitec HS-45HB.
    Motor som sagt Tiger 2204, reglage troligen Castle Creations Phoenix 10 som jag har haft oerhört bra erfarenheter av under många år (har mina första kvar och i drift fortfarande - säkert snart uppåt 10 år gamla men uppdaterade med nyare programvara).
    Ackar Desire Power 2S390, 2S380 och 2S250.
    Mottagare en liten OrangeRX 4-kanalare eftersom jag kör Spektrum-modul till min gamla 9C för inomhusflyget för då kan jag också köra lite BNF-kärror - bl a min lilla Blade MQX.
    Sen en gammal gubbe bakom spakarna så det spelar ju egentligen ingen större roll hur bra/dålig kärra man har...
    Hälsningar
    Roger

  10. #130

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Jag har flugit 6 batterier med min Crack Yak Lite idag och jag är överväldigad över vad jag kan göra med detta plan och hur snabbt jag lär mig nya saker!

    Jag har sneglat på DSM44 men inte vågat slå till, för jag har vart orolig för att metalldreven skall bli glappa. Jag flyger väldigt mycket eftersom jag har en lämplig yta bakom huset. Jag köpte Power HD-D65HB sist & de har funkat bra så långt. På skeven kör jag, precis som på Edgen som nu är såld, ett Emax ES08D som jag är nöjd med! På Sbachen har jag mitt andra HS-65HB. Elektroniken brann plötsligt upp på det första, men då hade det dock flugit ca 200 flygningar i en annan modell först.
    Jag köpte ett Castle Creations Thunderbird 9 till min CYL som funkar väldigt bra så långt! Det är mitt första reglage från CC.

    Det där med gammal gubbe ska du nog inte fundera så mycket på! Varje dag är full med nya möjligheter & erfarenhet är inte att förakta.

  11. #131


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Har tyvärr haft lite dåligt med tid för bygge idag men lite mera är limmat så med lite flyt imorrn f m kanske jag kan provflyga imorrn kväll...
    Det har blivit en liten justering av setup:en eftersom jag plockade den från fjolårets Trenches (förutom motorn där jag skall testa Tiger-rovan istället) och där hade jag DSM44 på alla roder så de fick följa med till Yak'en - jag hade dessutom bra servook monterade redan på dessa servon så då slipper jag fixa med detta också. Så servona är inlimmade liksom landningsstället och motorfästet och därmed är det inga limningar med långa torktider kvar till morgondagen. Just nu är det ack-laddning och matlagning som gäller så mera byggande blir det inte idag.
    Hälsningar
    Roger

  12. #132


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Klar för 20 minuter sedan. Med 2S300 och Turnigy 6A-reglage (testar - annars blir det CC 10) landade flygvikten på exakt 150 g - så länge det nu står sig... Komplett med landställ, propp och som sagt 2S300. Känns rätt OK med tanke på att det är en EPP-kärra.
    //Roger

  13. #133

    Standard

    Grattis Har du inte haft tummen under vågen så lär den flyga som en dröm, ser fram mot ev. film när du maidat!
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #134


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Vägd på 2 olika vågar varav en var en som tog max 200 g med 0,1g upplösning så vikten stämmer nog..
    Hälsningar
    Roger

  15. #135

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Det var en bra vikt du fick till!
    Hur gick det med premiärflygningen?

  16. #136


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Premären avklarad med glans (för kärran i alla fall). En av de absolut bäste inomhuskärror jag haft alla kategorier. Rapp i roderresponsen även i låg fart. Går alltså även att flyga riktigt långsamt med men då rekommenderar jag de mindre 300 mAh-ackarna. Otroligt vändbar även i låg fart så det är en riktig busflygkärra om man så vill.
    Kan absolut rekommenderas och nu är det nog dags för Autopartners EPP Sbach att lämna över kungakronan bland EPP-kärror för inomhusbruk... Inte utan att man väntat på det.
    Hälsningar
    Roger

  17. #137

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Härligt att höra!
    Jag håller med! Otroligt långsamnt man kan flyga även fast jag har 10% mer vikt än du.
    Idag har jag flugit i pauserna mellan regnskurarna och bland annat mixat bort den minimala koppling i knivegg som mitt exemplar har haft.

    Frid!
    /Richard

  18. #138

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    En liten video från dagens övningar i Bergvikshallen!


  19. #139

    Standard

    Here we go again - "Lite":n funkar ju bra för min del med, men den där sbachen som flugit mycket ute i kyla har ju spruckit en del i "gångjärnen" så satte ihop guld-yaken som dess ersättare

    http://www.youtube.com/watch?v=IIjSWf1vVcg
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  20. #140


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Flög igen igår - kärrans "roll rate" är ju nästan hysterisk jämfört med tidigare inomhuskärror och skapar ju ett begär att rolla, rolla, rolla...
    Tyvärr så blev det en känning av en anfallande "motståndarmaskin" vid ett tillfälle så sidorodret slets bort och roderhornet gick likaledes av. Just roderhorn och lite annat som är tillverkat av tunn ply borde istället vara tillverkat av glasfiberlaminat tycker jag - det är väl den största svagheten (Om du läser detta Danne S så får du gärna ta upp den förbättringen med RC Factory).
    Men med ihoplimmat "gångjärn" (UHU Por) i kombination med kirurg-tejp som förstärkt gångjärn och ett nytt roderhorn så är den fit for fight igen.
    Mycket trevlig maskin och inom kort finns nog minst 6 st sådana i luften hos oss. Tidigare års Autopartner EPP-Sbach ser ut att få stryka på foten för denna Crack Lite detta år - och det var på tiden...
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Flygplan ?
    Av kulle90 i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 23:15
  2. RC-factory sbach 48"
    Av kling i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-09, 17:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •