Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Erfarenheter av Black Horse Gilmore Red Lion 46

  1. #1

    Standard Erfarenheter av Black Horse Gilmore Red Lion 46

    Hej!
    Jag har blivit helt såld på 30-tals racers och tänkte köpa mig en Gilmore Red Lion storlek 46 från Black Horse, och tänkte höra om någon har erfarenhet av en sån modell?


    Hur flyger den?
    Hur är hållbarheten på landningsställen? Kommer att landa på hyffsat ojämn gräsmatta
    Sen hur svår är den att flyga? Jag kör en "aerobatic trainer" nu som andra modell..


    Tänkte stoppa en os91 surpass i nosen, blir det bra tror ni? den är rekommenderad till 60-80 4takt.
    Vilken propellerstorlek skulle passa?


    Mvh Anders

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hej.Har haft några modeller från Black Horse satserna är mycket väl skurna och mycket bra passform jag skulle inte gå upp i motorstorlek över 50:a har erfarenhet av Super Air oExplosion GP där man inte var nöjd med fartern, det gick inte så bra dom lever inte längre en slets nosen av o en knäktes vingen ,kostuktionen är nog anpassad på dragkraften i motorn kontra vikt, en 6o;fyrtakt motsvarar ungefär en 46:a vikten är ju avgörande hu vingen är uppbygd, du har tydligen inga motorproblem längre det låter ju bra lycka till med din fortsatta flygning.Mvh Bengt-åke

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Hur stort är planet?
    Till en .91 fyrtakt passar 14x6 eller 15x4 APC bra!
    Senast redigerat av jaka den 2012-04-06 klockan 09:55.

  4. #4

    Standard

    Hej!
    Den är 147 cm i spännvidd och väger 2,7kg
    http://www.hab.se/gilmore-46-red-lio...965-c-436.aspx

    /Anders

  5. #5

    Standard

    Happy Gilmore. Som filmen med samma namn. I med en http://www.autopartner.se/hacker-a60...672-c-110.aspx och himlens portar ställer sig på vid gavel. Inverterat upp i det blå.
    vh/R

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av multipass Visa inlägg
    Happy Gilmore. Som filmen med samma namn. I med en http://www.autopartner.se/hacker-a60...672-c-110.aspx och himlens portar ställer sig på vid gavel. Inverterat upp i det blå.
    vh/R
    Oj, 2400W.. det är ju typ dubbelt vad 91:an ger..
    Men jag är mer såld på förbränningsmotorer, gillar att det låter lite hehe (så länge de går vill säga)

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gamlingen Visa inlägg
    Hej.Har haft några modeller från Black Horse satserna är mycket väl skurna och mycket bra passform jag skulle inte gå upp i motorstorlek över 50:a har erfarenhet av Super Air oExplosion GP där man inte var nöjd med fartern, det gick inte så bra dom lever inte längre en slets nosen av o en knäktes vingen ,kostuktionen är nog anpassad på dragkraften i motorn kontra vikt, en 6o;fyrtakt motsvarar ungefär en 46:a vikten är ju avgörande hu vingen är uppbygd, du har tydligen inga motorproblem längre det låter ju bra lycka till med din fortsatta flygning.Mvh Bengt-åke
    ok kanske inte så bra ide att stoppa i en för stor motor, men jag har ju en sån redan och det känns lite trist att inte kunna använda den. Såg en film på youtube med nån som körde med samma motor, verkade flyga fint : http://www.youtube.com/watch?v=sn-xrCLRML4
    Kul att höra att de bygger bra modeller ialla fall!
    /Anders

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av Black Horse Yak 54 EP/GP 46
    Av jerrysoderberg i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 21:07
  2. Mustang P-51 .60 Black Horse
    Av stefant i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 16:07
  3. Black Horse Matrix .60
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 14:20
  4. Black Horse Piper J-3 Cub?
    Av Ålänning i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:07
  5. Black horse p51 mustang
    Av tonic i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •