Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Futaba 8FG

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard Futaba 8FG

    Har en Futaba 8FG sändare och vad jag förstår enl manualen kan man använda Futabas 14-kanals mottagare. Det står oxå att den har 8:a lineära kanaler och två digitala kanaler i multimod. Jag håller på med en kärra som behöver 9 kanaler ( 2 till skev, en till höjd, en till sida/noshjul, en till flaps, en till gear, en till bromsar, en till motorn och en till rök). Blir inte klok på i manualen hur man skall aktivera den nionde kanalen. Tacksam för hjälp. Uno.

  2. #2

    Standard

    Vilken mjukvaruversion har du? Har du före 3.0 så har du 8 kanaler plus två av-på kanaler förutsatt du valt MULT som protokoll för modellen. Har du mjukvara 3.0 eller senare har du fjorton kanaler i MLT2: 12 plus de där två av/på-kanalerna. Ska inte vara något trassel binda 14-kanalren till den, jag har bara prövat med min 6014FS.
    Du "aktiverar" kanaler under LNK - FUNCTION men en del är fördefinierade beroende på vad för "mall" du valde när du skulle ställa in modellen (när du skapade ny modell)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Flytta modeller från Futaba 10CG 2,4 Ghz till Futaba FF9 via Campac
    Av mulder i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 13:20
  2. Futaba T8FG eller Futaba T8FG SUPER, vad är skillnaden, vilken ska man köpa?
    Av Ville i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 15:37
  3. Futaba T7C 2.4
    Av Dacke i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 15:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •