Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mjukvara till Xcopter?

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard Mjukvara till Xcopter?

    Hej

    Laddade först Xcopter V4.7 ( "kaptainkok") men då fick jag märkliga motorutslag, alla ESC sitter rätt men drar man spaken åt höger så varvar ena vänstermotorn och en på högersidan upp?

    Jag laddade då japanska mjukvaran från "xxcontrol_KR_ Xcopter_v2" ) byMinsoo kim.
    Nu fungerar rätt motorer och jag har flugit endel. Allt funkar men är det någon som vet om Minsoo Kim är bättre eller sämre än kaptainkok-mjukvaran? Är det någon skillnad??

    Jag fattar inte heller varför fel motorer varvar med kaptain-mjukvaran?


    På kortet sitter en Atmega328 processor.

    Tacksam för svar om ni vet. Jag är helt ny på det här.

  2. #2
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tja!

    Du har garanterat kopplat fel motorer till fel utgång. Gjorde samma sak när jag följde Daddes instruktioner men när de gjordes så hade inte 4.7 släppts.

    Kolla detta längst ned: http://www.rcgroups.com/forums/showt...1458663&page=5

    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Hej, Ok tack för tipset. Men när jag laddade japanska mjukvaran så ändrade jag inte sladdarna. Så det är alltså olika hårdvarumässiga kopplingar som skall göras beronede på om det är kapten eller Minsoo-mjukvaran.

    Vet du om det är någon påtaglig skillnad på dessa 2 program som man kan ladda?

    Tack för hjälpen!

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Tja!

    Du har garanterat kopplat fel motorer till fel utgång. Gjorde samma sak när jag följde Daddes instruktioner men när de gjordes så hade inte 4.7 släppts.

    Kolla detta längst ned: http://www.rcgroups.com/forums/showt...1458663&page=5

    Mvh,
    Calle

  4. #4
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tja,

    Minsoo kör nog med samma hårdvarukonfig som 4.6 FW. I Kaptenens FW så ändrades det till 4.7. Jag har inte kört med Minsoo så jag vet inte. Jag har laddat min med Acro versionen nu så det går att flippa men jag har inte lagat den sen jag körde sist. Jag körde ganska hårt i en tennishall och satte den både i tak, vägg och golv ett antal gånger. Det enda som hände var att jag böjde ena alu-armen Ska banka till den lite..

    /Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  5. #5
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Fick du det att funka?

    /Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Fick en dålig erfarenhet av kaptainkok idag. Det har regnat lite så när jag lyfte så flippade hela skiten runt. 2gg sedan pajade en propp. Så nu har jag laddat Minsoo igen och den är "lugnare" och enklare att justera. Alla inställningar på 75% av max ( max=CCW på HK V.3-kortet= lite snurrigt!!) så är det klart. Den flyger mycekt lugnare än med 4.7. Visst kan man ställa ner gain lite på 4.7 och få den lugnare men jag upplever kaptenens mjukvara som mer aggresiv.
    Så Minsoo är att föredra om man vill göra det enkelt för sig och flyga lugnt. Japaner brukar ju vara lugna. Kaptainkok är nog inte japan

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp - Ladda mjukvara i KK2.0
    Av Kenneth E i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 22:37
  2. Mjukvara för att designa plan?
    Av Zkeeter i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •