Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: ElectronicaRC problem

  1. #1

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard ElectronicaRC problem

    Ville bara kolla om fler råkat ut för detsamma.
    Köpte en EZ OSD i början av förra året, det visade sig att "current" sensorn inte fungerade.
    Jag hade sedan tidigare en EZ OSD och testade med den sensorn som fungerade felfritt.
    Hur som jag tog kontakt och fick svaret att jag skulle skicka tillbaks den för utbyte allt rep.
    3:e Mars 2010 skickade jag in den och sedan dess har jag inte fått tillbas något från dem.
    Efter fem sex försök under förra året att försöka få tillbaks den, så fick jag alltid svaret att den inte kommit tillbaks från ImmersionRC ännu.
    21:a februari i år tröttnade jag och mailade Immersion och Electronica och undrade hur i h...... man kunde behandla sina kunder så här.
    Fick svar från Electronica att de skickat en i Oktober 2010.
    Undrade då vilket fraktsätt de valt eftersom den fortfarande inte kommit till mig.
    Har sedan dess inte fått några mer svar ifrån någon av dem.

    Nu kostar ju en sensor bara ca 300:- så jag köper en ny, men tycker inte att det hör hit.
    Och framförallt inte från Electronica för de har fått mina sista slantar.
    //Lasse

  2. #2
    Skrotizs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    540
    Jobb
    Bilbranschen
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Nu blir ju jag lite orolig då jag planerar inköp från dom...
    Surt när sånt här ska hända, fattar inte hur man kan ignorera kunder på detta sätt.
    Säger dom åt dig att den är skickad så bör dom ju även kolla upp att paketet verkligen åkt iväg och kommit fram.
    What ever goes up must come down.

    Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
    SAAB J-35 Draken EDF

  3. #3

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skrotiz Visa inlägg
    Nu blir ju jag lite orolig då jag planerar inköp från dom...
    Surt när sånt här ska hända, fattar inte hur man kan ignorera kunder på detta sätt.
    Säger dom åt dig att den är skickad så bör dom ju även kolla upp att paketet verkligen åkt iväg och kommit fram.
    Jag har köpt mycket prylar från dem och det har aldrig varit några problem tidigare.
    Så orolig behöver du nog inte vara.
    Kanske bara är en engångsföreteelse eller bara när man reklamerar??
    //Lasse

  4. #4

    Standard

    Jag har köpt en hel del saker av Electronica och inte haft problem.
    En av videosändarna var död och den reklamerades utan problem.

    Om paketet kommit bort i frakten är det varken Electronica eller Immersion's fel. Har de skickat paketet utan trackingnummer får(bör) de helt enkelt skicka en ny vara då det är mycket svårt att veta var paketet kommit bort.

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Standard

    Trist, skriv om det på RCG och kanske också på FPVLAB, fler som läser det där. PÅ FPVLAB kan du ju tgesta att kontakta Sander som jobbar på ImmersionRC. Han kanske kan kontrollera ärendet personligen?

  6. #6
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Lasse, Tror du en currentsensor från remzibiOSD skulle kunna funka ihop med Ez:n. Du skulle kunna få en av mig.

    //Matte

  7. #7

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Lasse, Tror du en currentsensor från remzibiOSD skulle kunna funka ihop med Ez:n. Du skulle kunna få en av mig.

    //Matte
    Hej Matte.

    Ja jag har inte den blekaste, kanske någon annan som vet.
    Allt den gör är väl att mäta stömmen och skicka till OSD.n
    Men har du en över som du absolut inte behöver så kan man väl alltid testa.
    //Lasse

  8. #8
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Oki..ska gräva fram en och skicka..
    PM:a din adress igen..

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Beställde mina FPV-prylar från ElectronicaRC och pan/tilten var trasig. Skickade efter mejlkontakt tillbaka den men dom hävdade vid senare kontakt att dom inte fått något brev.
    Skickade utan trackingnummer då det var ett så litet paket. Dom skulle ändå skicka en ny pan/tilt. Har väntat i tre veckor nu med massor av mejlpåstötningar. Nu svarar dom inte ens på mejl längre och jag har fortfarande inte fått någon ny pan/tilt-enhet.

    Jag kommer då inte att handla därifrån flera gånger.

    Roger.

  10. #10

    Standard

    Jag har samma problem.
    Har hållit på sedan förra sommaren (2011)
    Köpte grejer för ca 6000kr. Betalade extra för express som inte var ett val på sidan och blev lovad att det skulle komma inom 5 dagar för jag skulle utomland. Det tog ändå nästan 14 dagar.
    Fick trasiga (använda) Fatshark videoglasögon, trasig videosändare som inte fungerade som den skulle (gjorde video), BS2 osd som fungerade lite när den ville och gpsen fungerade aldrig.

    I september 2011 svarade han till slut om att jag skulle skicka tillbaka det efter att han sett videon och det gjorde jag men bara videosändaren och BS2 med spårningsnr.
    På postens sida såg jag när han tog emot det och emailade för att se vad som händer.
    Han skrev att tillverkaren måste godkänna det först. Detta var det inget tal om när jag skulle skicka tillbaka grejerna. Det är butiken som får lösa det med kunden sen får dom lösa det med tillverkaren tycker jag. Men det spelar ingen roll.

    Tiden gick och jag fick inget email. Har skrivit jätte många email sedan dess (han har säkert satt mina email som spam) och skriver dagligen i recensioner på hans sida men de plockar kan bort när han ser dom. Kolla gärna hans recensioner så får ni se att jag skriver att han ska svara på email istället för att ta bort recensionerna.

    Jag vet inte längre vad jag ska göra, tur jag inte skickade videoglasögonen för det räcker med dom 2000kr jag blev av med genom videosändaren och BS2 OSD.
    Har skrivit till avionicsrc eller vad dom heter som tillverkar BS2 OSD men de svarar inte. Skulle inte förvåna mig om dom är vänner.


    Några ideer?

  11. #11

    Standard

    Jag har också handlat av electronica men inte haft några problem dock har jag börjat handla uteslutande av Readymaderc istället då de är nästan oslagbara på kundservice, samt skickar alltid paketen direkt, svarar snabbt på mail samt finns på fpvlab.com för direkt support. Han har även alla tänkbara färdiga kablar till vtx och kameror så allt är klart när det kommer bara å koppla ihop, man är ju lat av naturen
    www.readymaderc.com
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #12

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Själv har jag slutat att hoppas på svar och struntar helt enkelt i det hela.
    Handlar själv från www.nghobbies.com och har också alltid fått kanon service därifrån.
    Men skall kolla på readymaderc, tack Hanke.
    //Lasse

  13. #13

    Standard

    Både NGHobbies och ReadyMadeRC är otroligt bra att ha att göra med enligt mig. De kan ibland vara lite dyrare än de billigare konkurrenterna men deras support är superb!

  14. #14
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Lasse: Har du meckat nått med sensorn jag skicka ner?

    //Matte

  15. #15

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Lasse: Har du meckat nått med sensorn jag skicka ner?

    //Matte
    Har kollat på det och bestämt mig för att ta hjälp av min fpv kolega Blomster, men det skall nog gå att få till.
    Jag skyndar långsamt.
    //Lasse

  16. #16
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Har kollat på det och bestämt mig för att ta hjälp av min fpv kolega Blomster, men det skall nog gå att få till.
    Jag skyndar långsamt.
    jag får ta mig en titt på det. Är ju en långhelg på g så det finns nog tid någon kväll/natt

  17. #17

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blomster Visa inlägg
    jag får ta mig en titt på det. Är ju en långhelg på g så det finns nog tid någon kväll/natt
    Ja för vi måste ju flyga på dagarna.
    //Lasse

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Jag har också handlat av electronica men inte haft några problem dock har jag börjat handla uteslutande av Readymaderc istället då de är nästan oslagbara på kundservice, samt skickar alltid paketen direkt, svarar snabbt på mail samt finns på fpvlab.com för direkt support. Han har även alla tänkbara färdiga kablar till vtx och kameror så allt är klart när det kommer bara å koppla ihop, man är ju lat av naturen
    www.readymaderc.com
    Men nu var det så att jag behövde de snabbt innan jag åkte på semester. Ville ha med mig prylarna. Readymaderc var uppdagen med annat och kunde inte leverera på några veckor så vände mig till någon i Europa. Fanns inte många i Sverige som hade FPV prylar. Nu har jag fpv grejer från www.megamods.se och enda problemet var att jag hade störningar i Fatshark redan när planet var några hundra meter bort. Blev rekommenderad cloverleaf antennerna dom hade. Fick dom redan dagen efter jag beställde och de 2 flygningarna jag haft med dom på har varit helt underbara. Både högt upp och långt ifrån, även lågflygning i småbåtshamn fungerade bra, det var detta jag var ute från första början. Nu är man helt fast i det och letar nu efter en bra tri copter att flyga fpv med och kanske gå över till 1.2GHz

  19. #19

    Standard

    Ska du bygga Tricopter kan du använda ritnignarna jag har på servern
    (Colorex som gjort dessa - baserade på Daddes v2)

    http://undcon.com/colorex
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #20

    Standard

    Har kollat på den och tänkte köpa en färdigbygg när David på rcexplorer sålde några men det blev inte av.
    Nu var jag lite lat och beställde en Delrin Kit v1.2 som jag hittade idag eftersom den är gjord efter just den ritningen.
    Känns lite surt att bli av med både en sändare och en osd till electronica. Det är lite över 2000kr som hade suttit fint nu när man behöver ett videosystem till. Hade varit nöjd om jag hade fått tillbaka prylar men man får ju inte ens ett svar.

    Vem köper ni FPV grejer från när man behöver något snabbt?

Liknande ämnen

  1. SMF-problem?
    Av sundqvistjohan i forum Allmänt och Tips
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 18:38
  2. Multiwii hexa a la electronicarc
    Av zoomzky i forum Hexa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 16:40
  3. Problem med ARF:er ??
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 00:35
  4. ASP 61 problem
    Av Reino i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 13:19
  5. t-rex problem
    Av Claes i forum Helikopter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •