Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Vill ha!!!!!!!!!!!!!! OSRC

  1. #1

  2. #2

    Standard

    Jag har kollat på den tidigare - ser himla trevlig ut...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Standard

    Visar du inte länken en dag för tidigt?

  4. #4
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rcnisse Visa inlägg
    Visar du inte länken en dag för tidigt?
    Funkar den inte?

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Funkar den inte?
    Jo men är det inte ett 1 aprilskämt?

  6. #6
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rcnisse Visa inlägg
    Jo men är det inte ett 1 aprilskämt?
    Hehe det hoppas jag inte.

  7. #7
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Varför på en ny radio monterar man inte displayen upp på radion, måste dispalyen alltid vara inne mot kroppen med tröja och jacka ivägen, helt kass alltså. Det märks att de själv inte flyger eller använder radion utan går efter hur andra set ut. Titta på Jeti, här har man tänkt utanför boxen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  8. #8
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Varför på en ny radio monterar man inte displayen upp på radion, måste dispalyen alltid vara inne mot kroppen med tröja och jacka ivägen, helt kass alltså. Det märks att de själv inte flyger eller använder radion utan går efter hur andra set ut. Titta på Jeti, här har man tänkt utanför boxen.
    Det är väl perfekt att ha en skärm på radion som man kan göra sina inställningar på. Sen när man flyger har man video glasögon på sig och då spelar ju inte placeringen av radions display någon roll... Och nu är det ju R/C fantaster som har tagit fram den så jag skulle säga att det märks att dom har lyssnat på vad folk vill ha och skapat en radio som går att förändra efter var och ens behov.

  9. #9
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Det är väl perfekt att ha en skärm på radion som man kan göra sina inställningar på. Sen när man flyger har man video glasögon på sig och då spelar ju inte placeringen av radions display någon roll... Och nu är det ju R/C fantaster som har tagit fram den så jag skulle säga att det märks att dom har lyssnat på vad folk vill ha och skapat en radio som går att förändra efter var och ens behov.

    ......viket såklart gör en till en bättre flygare???

  10. #10
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ewalds Visa inlägg
    ......viket såklart gör en till en bättre flygare???
    Ja självklart.

  11. #11
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Varför på en ny radio monterar man inte displayen upp på radion, måste dispalyen alltid vara inne mot kroppen med tröja och jacka ivägen, helt kass alltså. Det märks att de själv inte flyger eller använder radion utan går efter hur andra set ut. Titta på Jeti, här har man tänkt utanför boxen.
    Jag såg nu att skärmen är löstagbar.

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Visst, radion i övrigt verkar helt OK. Fast jag tycker kanske ändå att det är dax att tänka radiondesign utan den långa 35Mhz antennen som troligtvis skapade modellen för dagen radiodesign.

    En radio med helt öppet program med endast fria mixrar, där man på enkelt sätt programerar radion genom att dra in olika funktioner och värden på en stor och tydlig display är mitt önskemål, som kan uppgraderas via internet.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #13
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Senast redigerat av administrator den 2012-03-31 klockan 18:05.

  14. #14

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    motoriserade spakar.. hmmmm autopilot kan inte vara långt borta då..

  15. #15
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg

    En radio med helt öppet program med endast fria mixrar, där man på enkelt sätt programerar radion genom att dra in olika funktioner och värden på en stor och tydlig display är mitt önskemål, som kan uppgraderas via internet.
    Den här radion är ju open source... Där av namnet "OS-RC" Mer öppet program kan du inte få.

  16. #16

    Standard

    Så mycket Open Source känns det ju inte som. Inget är publikt än så länge. Det finns heller inget presenterat om vilken funktionalitet radion har. Bara snygga bilder på hur den ser ut, inte vad den har för funktioner. Tror många skulle vilja se vad den kan och få lite bevis på att den faktiskt fungerar. Som rcnisse skriver, man får ju känslan av aprilskämt. Många som har haft synpunkter på Diydrones.

  17. #17
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av palton Visa inlägg
    Så mycket Open Source känns det ju inte som. Inget är publikt än så länge. Det finns heller inget presenterat om vilken funktionalitet radion har. Bara snygga bilder på hur den ser ut, inte vad den har för funktioner. Tror många skulle vilja se vad den kan och få lite bevis på att den faktiskt fungerar. Som rcnisse skriver, man får ju känslan av aprilskämt. Många som har haft synpunkter på Diydrones.
    Här står det en hel del om funktionerna. http://www.os-rc.com/products/117-osrc-main-unit

  18. #18

    Standard

    Jag sätter en peng på det är ett stort skämt. Dom funktionerna de räknar upp är ju helt fantastisk om det är sant.
    Och varför har man inte hört ett smack om den? vist dom skriver att det har varit mycket hemligt men ändå.

    Ta följande funktion "Scenarios which only seen in movies are absolutely possible with an OSRC setup. Imagine for a second that you can hand over your model to a remote pilot by doing absolutely nothing, while all the magic is happening inside OSRC. With the Live Stick response you can record as well as play back movements made by you or other RC users. Learn to fly with stick movements self correcting you while you fly and your instructor taking over at any second without cables or switches. These are only few of the things you will discover by having an OSRC System."

  19. #19
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Jag läste visserligen om den redan i mitten av förra året.

    http://aeronautikhobby.blogspot.se/2...-osrc.html?m=1

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Om det verkar för bra för att vara sant så är det ofta så!

    Saxat från hemsidan:
    "Since the initial release of the OSRC system, we sold countless units even before the product line was ever published. With a vast amount of features the system provides, an unmatched amount of RC enthusiasts as well as professionals have switched from traditional RC systems to OSRC."

    Det är ju då märkligt att det inte på något av de forum jag sökt igenom (RCgroups, RCuniverse RCCanada, RCnetwork mfl.) tycks finnas en enda person som sett systemet användas i verkligheten.

    För närvarande luktar det skrivbordsprodukt lång väg...

Liknande ämnen

  1. Ny Super radio (OSRC)
    Av Jörgen Johansson i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-12, 15:09
  2. Flyga var man vill?
    Av gufon i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:06
  3. Hej är ny och vill ha hjälp!!
    Av Ben i forum Allmänt och Tips
    Svar: 217
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 19:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •