Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Juka

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    14
    Klubb
    Motala modellflygklubb

    Standard Juka

    Hej

    Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av mitt senaste projekt, en Juka från Rcfligt
    Till skillnad från många andra billiga modeller så har Jukan slät klädsel, bra tillbehör, delarna passar perfekt och så flyger den riktigt bra.
    Den är väldigt riktningsstabil i luften och flyger som en lite större kärra.
    Men det finns en sak som man bör modifiera med den och det är att ta upp luftutsläpp i kroppen och att montera ett huvlås så att det inte blir samma tragiska händelse som det blev för mig då magneterna till huven lossade. Men när man har gjort det kan man bara njuta av en rolig modell.
    //Kling

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    14
    Klubb
    Motala modellflygklubb

    Standard

    Hej

    Jag tröttnade på att flyga fort och "gubbigt" så jag gick ner till 3s 2200, 14x7 propp och satte på sfg. från en EF extra 48" och jag bytte även ner mig till ett 40A esc.
    Och helt plötsligt så gick det att göra manövrar som man inte ens vågar tänka på hur det hade slutat om jag inte hade modifierat planet.
    //Kling

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Är det för att det är större propeller eller för att den är lättare som du gillar 3S-setupen bättre? Den ser ut att flyga väldigt fint.
    fredrik

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    14
    Klubb
    Motala modellflygklubb

    Standard

    Det var mest den större propellern jag var ute efter, men det skadade ju inte direkt att banta planet 84g.
    //Kling

  5. #5
    Everts avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    233
    Jobb
    Kamikazeaspirant
    Klubb
    Electric Angels RC (FD. SKMFK)

    Standard

    Wow...
    Flyger: FT Spitfire (2015), FT Bloody Baron (2015), Scrachbyygd Me109, Scrachbyggd SAAB J22,
    I Flyghimlen: SU-27 ArtTech (2007), Cessna 182 ArtTech (2008), NineEagles Xtra 300 (2009), FW190 ST Models (2012),
    FT Bloody Wonder (2015) och J35 E-Domodels (2015).
    Pågående projekt: SAAB B18A


  6. #6

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    9
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Vallentuna MFK

    Standard

    Det där såg bra ut.
    Måste leta fram en sådan prop

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Det här är en felregistrerad profil
    gå till MatsGF i stället

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •