Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: MiniHeaxa spider långsambygge :)

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard MiniHeaxa spider långsambygge :)

    Nytt bygge på G. Det blir en SPider Hexa i stil med den som W. Thielicke byggt och filmat så häftigt med i Kamerun bland annat

    Fick ritningarna på ramplattorna av William och Dadde hjälpte mig att fräsa dom Tack David.

    Dock så blir det ett långsamt bygge då kassan är tom och hexa innebär många motorer och fartreglage. Har inte bestämt vilket styrkort jag skall använda men funderar på att använda mitt MK clonekort som oturligt nog använder sig av I2C protokoll för kommunikationen mellan styrkort och ESCarna. Finns dock I2C konverterkort som man kopplar in mellan styrkort och fartreglagen som jag funderar på. ESCarna blir Turnigy 10 A reglage tror jag. propparna blir 5 eller 6 tums 3 bladiga GWS.

    Vad tror ni?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	spiderhexamini_01.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	47,9 KB 
Id:	28257

  2. #2

    Standard

    Ser riktigt trevlig ut!
    Jag skulle välja Miniwii ( http://flyduino.net/Miniwii-Flightcontroller-Kit_1) så spar du lite plats och vikt (36.5x36.5mm vikt 6gram) och så slipper du konverterare till alla reglage.
    10A funkar men du klarar dig nog gott med 6A och då har du ju ett ypperligt tillfälle att prova Flytron.com nya snabba fartreglage: http://flytron.com/multicopter-parts/178-fl.html

    Mvh
    Björn

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hmm lät ju intressant. Jag körde ju multiwii en sväng förut men fick aldrig till det riktigt. Har du bra erfarenheter av Multiwii Björn?
    det lilla formatet och låga vikten gör den ju intressant som attan

    Några förslag på motorer?

    William kör 22xx med 1800 i kv så det bör väl ligga runt det med en vitk på ca 20-25 g per motor

    MVH / Kajaken

  4. #4

    Standard

    Jag har bara flugit Multiwii det senaste året (bortsett ifrån WKM) och tycker det är helt ok, spidern och quaden som var med till Älvkarleby var multiwii och dom flögs med grund inställningarna och utan ACC, om man lägger lite tid på intrimning så kan den flyga mycket snällare än mina maskiner.

    Motorer är svårt i den storleken, William kör med Roxxy om jag inte minns fel, men Emax gör en liknande motor:
    http://www.goodluckbuy.com/emax-bl22...nting-set.html

    Mvh
    Björn

Liknande ämnen

  1. Kajakens Hexa spider med KK2.0 kort från UH
    Av kajakmannen i forum Hexa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 15:49
  2. xRotor Spider Quad FPV
    Av Vindfrisk i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 19:11
  3. Spider quad
    Av Kaptenklister i forum Quad
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 09:05
  4. Blueskyrc Spider Quad FPV
    Av tragi702 i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •