Är ombedd av Ivve att återigen vara reporter på ett bygge som kan bli något alldeles extra!
Bakom det hela ligger en länge närd önskan att få se en rejäl radiostyrd Connie i närheten som man kan komma åt att dräggla på.
Blev totalförälskad i den som flög runt i Europa för 15 år sen som var målad i MATS färger.
Så undertecknad letade och RC Connies finns det men dessvärre är i stort sett alla den sorten som heter
L-749,den första..

L-1049 var liksom målet den är i mitt och Ivves tycke helt fantastisk i proportionerna!
Hittade till slut en tillverkare i England ,G.A.D som hade en prototyp på en uppförstorad Connie som de säljer som är 2x2 m,prototypen jag köpte håller straxt under 4 m i vingspann och 4 m i längd..
Efter många om och men så lyckades det tillslut köpas ett shortkit med 20 stycken ritningar och en herrans massa trä som dessvärre var en smula omärkta!
Gurun tuggade fradga ett bra tag,funderad,erbjöd sig att kostnadsfritt elda upp vedhögen,
mätte,funderade o.s.v och har nu kommit fram till att den kanske går att få ihop.

Jag ser mig alltså mer som materialförvaltare/inköpare (digert jobb) samt reporter.

Den här är alltså uppförstorad från G.A.D .s normala men uppbyggd på ett för mig annorlunda sätt jämfört med "normala" maskiner.
Slutresultatet ska bli en maskin med tredelad vinge o tredelad kropp,med förhållandevis låg
slutvikt.
Den är anpassad för 4 st 70 fyrtakt (det är inte mycket det för en så stor maskin)
men den här blir elektrifierad,med vad återstår o se..
Målningschema blir Eastern Airlines Connie från 50-talet:



EN AV MINA FAVORITKLIPP FRÅN TUBEN!!!

Nu några bilder från starten på bygget så får vi hoppas att Ivve fyller på med lite text han med sen..

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	003.jpg 
Visningar:	709 
Storlek:	101,5 KB 
Id:	28649 Det där är mästerbyggaren själv!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1110031.jpg 
Visningar:	1108 
Storlek:	131,9 KB 
Id:	28650 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1110032.jpg 
Visningar:	766 
Storlek:	99,4 KB 
Id:	28651 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P1110031.jpg 
Visningar:	1108 
Storlek:	131,9 KB 
Id:	28650


Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3310.jpg 
Visningar:	811 
Storlek:	118,2 KB 
Id:	28652 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3309.jpg 
Visningar:	718 
Storlek:	124,9 KB 
Id:	28653 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3308.jpg 
Visningar:	785 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	28654

Det där är mittsektionens jigg,nosdel och bakdel ska sen med aluminiumrör sammanfoga allt till en bit för att kunna tas isär vid transport.
Den här biten har också nacellerna till innermotorerna och huvudställen som jag törs garantera kommer
att bli från Electron Retracts.

Tror mig veta att det kommer att bli Fowler klaff på den av samma typ som Ivve har gjort på sin Hercules.

Jag håller alla tummar som finns att denna går o få ihop ,det är ett mammutbygge!