Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: futaba 617fs mottagare

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    40
    Jobb
    Reservdelstjänst UM Motor
    Klubb
    rfk fyris

    Standard futaba 617fs mottagare

    Hallå är det nån som vet (vem vilka) som ligger bäst till i pris på dessa mottagare av alla butiker i sverige ev utlandet ??
    I daxläget ligger priset på 780:- hos minicars ,men vilken butik ligger lägst ut till kund ???

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tror det är ungefär där dom ligger. Rubinrc är en krona billigare , annars är det ungefär det priset.

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

  4. #4

    Standard

    Köp inte denna mottagare från Hobbyking eller liknande. Jag åkte på tull och exp.avg. Kunde lika bra köpt den i Sverige. Först var den restad en lång tid, sedan extra avgifter. Din hobbyhandlare kan säkert ge lite rabatt. Hälsar Jan-Eve.
    /chagor
    Nybörjare

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej

    Helt medveten om att du frågar efter priset på en specifik mottagare. Jag vill ändå ge dig ett alternativ till denna mottagare eftersom du frågar efter "Priset".
    Jag använder dessa mottagare (har flera stycken i drift) sedan en lång tid tillbaka istället för Futabas 617 mottagare och då till ett mycket lägre pris.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ompatible.html

    Stig

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    inwoodmodels ligger i England och är moms- och tullfria. Däremot tillkommer frakt.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  7. #7

    Standard

    Jag har nyss fått den mottagare från Hobbyking, som Stig rekommenderade. Den fungerar bra, man ska bara som i mitt fall, reversera motorkanalen, så går trottelspaken på rätt håll på min Futaba T8FG-sändare. Tack för tipset Stig, hälsar Jan-Eve.
    /chagor
    Nybörjare

  8. #8
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Manualen sidan 47 är rätta stället att göra reverseringen för kanal J3 på, det kallas H/W Reverse. Då gäller det för alla nya flygplan och helikoptrar du programmerar. Fast på de gamla redan programmerade modellerna måste du ta bort reverse på trotteln.

    http://manuals.hobbico.com/fut/8fg-2_4ghz-manual.pdf
    fredrik

  9. #9

    Standard

    Bättre alternativ för elflyg är nog välja FUNCTION - gå ner till THR och ändra till MOTOR. Då får man frågan om den ska reverseras, bara tryck RTN så är det klart. Gäller iaf om man har uppgraderat mjukvaran till version 5.0
    Sedan har man möjlighet att via MDL - MOTOR ställa in lite parametrar för motor, jag brukar bara ställa in så den går aktivera/deaktivera via switch. Skillnad mot THR är tex. att MOTOR kan deaktiveras oavsett trottelspakens läge och man får en varning i början om motorn inte är avstängd (via switchen).

    H/W reverse kan ställa till det med mixar etc. (kurvor upponer typ förutom det som listas på sidan i manualen)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  10. #10
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Bättre alternativ för elflyg är nog välja FUNCTION - gå ner till THR och ändra till MOTOR. Då får man frågan om den ska reverseras, bara tryck RTN så är det klart. Gäller iaf om man har uppgraderat mjukvaran till version 5.0
    Sedan har man möjlighet att via MDL - MOTOR ställa in lite parametrar för motor, jag brukar bara ställa in så den går aktivera/deaktivera via switch. Skillnad mot THR är tex. att MOTOR kan deaktiveras oavsett trottelspakens läge och man får en varning i början om motorn inte är avstängd (via switchen).

    H/W reverse kan ställa till det med mixar etc. (kurvor upponer typ förutom det som listas på sidan i manualen)
    Rätt så, jag bara hittade fel avsnitt i manualen. Futaba har dumt nog vänt på riktningen på gasen på sina sändare. På min 7C finns bara ett sätt att vända tillbaks förutom reverse i varje modell, men i 8FG finns tydligen två. Gå på numnutchris metod.
    fredrik

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Rätt så, jag bara hittade fel avsnitt i manualen. Futaba har dumt nog vänt på riktningen på gasen på sina sändare. På min 7C finns bara ett sätt att vända tillbaks förutom reverse i varje modell, men i 8FG finns tydligen två. Gå på numnutchris metod.
    Ägget o hönan - Futaba har "alltid" haft pulståg vs servorörelse åt sitt håll mennas de flesta andra åt andra hållet, inkl. ESCproducenter... Hur klarar du dej med en 7:a, tyckte modellminnena tog slut direkt (speciellt med billiga kloner). Kompisen hann precis lära sej flyga men då var redan radions minne fullt åxå... och han fick börja fylla på i buddy-radion
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  12. #12
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Ägget o hönan - Futaba har "alltid" haft pulståg vs servorörelse åt sitt håll mennas de flesta andra åt andra hållet, inkl. ESCproducenter... Hur klarar du dej med en 7:a, tyckte modellminnena tog slut direkt (speciellt med billiga kloner). Kompisen hann precis lära sej flyga men då var redan radions minne fullt åxå... och han fick börja fylla på i buddy-radion
    Ja jag flyger inomhus med en Turnigy 9X, min son har en Spektrum DX6i, och till den ena multiplex fox används fortfarande en gammal Hitec Flash 5X.

    Så våra 26 modeller får precis plats

    Futaba 7C : 10 använda platser av 10
    Turnigy 9X : 6 använda platser av 9
    Spektrum DX6i : 9 använda platser av 10
    Hitec Flash 5X : 1 använd plats av 5

    Mer plan får jag inte plats med även om det ligger en P-38 lightning i källaren och väntar.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  13. #13
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    En sak med dessa mottagare är att de ibland har lite si och så med QC i fabriken. Det som har hänt några personer är att antennerna lossnat. Jag kollar alltid att de sitter fast i kretskortet ordentligt. På en av mina mottagare drog jag ett band krympplast över då de var lite lösa. Det finns en tråd på svensktmodellflyg.se som jag inte hittar just nu där sebbe visade lösningen med fotografi.

    Tänk på att läsa manualen. Du bränner analoga servon om du kopplar in dem i HS mode. Du får konstig failsafe om du aktiverar både failsafe i sändaren och mottagaren. Mottagarens failsafe är bäst, då den går på alla kanaler.

    Manual finns på http://www.frsky-rc.com/
    fredrik

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    En sak med dessa mottagare är att de ibland har lite si och så med QC i fabriken. Det som har hänt några personer är att antennerna lossnat. Jag kollar alltid att de sitter fast i kretskortet ordentligt. På en av mina mottagare drog jag ett band krympplast över då de var lite lösa. Det finns en tråd på svensktmodellflyg.se som jag inte hittar just nu där sebbe visade lösningen med fotografi.

    Tänk på att läsa manualen. Du bränner analoga servon om du kopplar in dem i HS mode. Du får konstig failsafe om du aktiverar både failsafe i sändaren och mottagaren. Mottagarens failsafe är bäst, då den går på alla kanaler.

    Manual finns på http://www.frsky-rc.com/
    Det är 8rna som inte gillar radions F/S; de övriga ska klara det då man kan välja TX F/S, Hold eller RX F/S; som du säjer läsa "manualen".
    Håller med om QC, lyckligtvis har det bara rört antennerna; har också haft nån lös från fabrik (däremot inte lyckats skaka loss nån i luften) och senast var en 8:a där ena antennen skalats så bra så antennen var av. Orkade inte byta utan skalade vidare till rätt längd; inte kul om man flyger lite längre bort - även om de har ok räckvidd med en antenn så märks paketfelen markant snabbare.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Futaba R2106GF mottagare räckvidd
    Av Pelleflygare i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 20:48
  2. Futaba mottagare!
    Av Carl i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 20:07
  3. Futaba mottagare problem
    Av poodi i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 18:11
  4. har problem med futaba mottagare.
    Av elcamel i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •