Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51

Ämne: PNP plan

  1. #21

    Standard

    Hemma från hökensås nu fast inget paket, radion va slut fick jag ett mail om på ikea.. suck!
    Men den kom in i lager igår och dom skicka den igår oxå, lämna östersund på eftermiddagen så nu
    står den säkert på ett sunkigt dhl släp i stockholm! Har jag tur så kommer den till Tibro under fredagen. så
    troligtvis så kommer jag få paketet på måndag., men ska se vad jag kan göra när det gäller att lösa det från dhl
    med engång!!

    Men sen tar det väl ett bra tag innan jag bara får igång radion! hm

    Men men, nu hoppas vi på att norge slår ut ryssarna.. canada är ju redan väck!



    Mvh

  2. #22
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brandt Visa inlägg
    Men sen tar det väl ett bra tag innan jag bara får igång radion! hm
    Hur menar du nu, att programmera den?
    Bara att fråga här om du inte fattar manualen, som tyvärr inte finns på svenska.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Går det kanske att klämma in en Kolibri i en sån månntro..?
    Det går säkert


    Flög Beast i går kväll och den funkar också fint, dock väldigt rapp på rodren. GeeBee är betydligt mera harmonisk, men den går inte att hovra med tyvärr.
    Superhero

  4. #24
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Like lovers do

    Superhero

  5. #25
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Vilka små gullegrisar!
    Förresten, finns det filer på Spektrumsidan att ladda ner till DX8:an till dessa kärror..?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  6. #26
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Vilka små gullegrisar!
    Förresten, finns det filer på Spektrumsidan att ladda ner till DX8:an till dessa kärror..?
    Det finns inte, men man behöver liksom bara binda kärran och flyga, ingen programmering behövs till en början. Dock brukar jag alltid göra att par olika hi/low rates ut i fall att...
    Superhero

  7. #27


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Henke,
    För lite lagom söndagsflyg/busflyg - är det GeeBee eller Beast man skall välja ? Inget behov av 3D-flyg med denna kärra. Har du testat den Cub som också finns - den verkar ju lite större vilket inte känns som nån större nackdel...
    //Roger

  8. #28
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej Henke,
    För lite lagom söndagsflyg/busflyg - är det GeeBee eller Beast man skall välja ? Inget behov av 3D-flyg med denna kärra. Har du testat den Cub som också finns - den verkar ju lite större vilket inte känns som nån större nackdel...
    //Roger

    Jag gillar Geebeen bäst, riktigt harmonisk och fixar riktigt fin flygning också. Sidrodret räcker för knivegg åt bägge hållen och man kan alltså göra 4-punktare eller långsamrollar riktigt snyggt. Bra träning trots formatet alltså.

    Det man märker är att den behöver en hel del yta för att komma till sin rätt.

    Mitt originalbatteri på 200mAh var dock kass, går i 57mAh som mest, så en JST-hona och ett par hyperion 240mAh ackar rekomenderas också vid beställning. ger ca 6min flygtid
    Superhero

  9. #29


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Henke,
    Tack för ditt svar. Ingen av er som testat Cuben ?
    Annars kanske det får bli en GeeBee - den är ju rätt charmig också...
    Hälsningar
    Roger

  10. #30
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Cuben fyller säkert sin funktion också, men jag tror inte den flyger lika kul som Geebeen gör. Det slutar säkert med att man har både Cub och seglaren också
    Superhero

  11. #31

    Standard

    Höjden av lycka: kompisen på dhl skickar att fraktsedeln har kommit på mitt paket! Gött
    Efter 10 sekunder kommer det ett nytt sms: Men paketet har försvunnit någonstans!

    Haha, 1-0 till dhl


    Mvh

  12. #32

    Standard

    Nu så, nu har jag varit i luften!! efter att ha suttit med spektrumen i näven i några dagar så satt jag
    å slö surfade här på sidan och kom in på skånehobby och dagen efter så hade jag en dynam ez hawk hemma,

    Stress meka ihop den när lilleman sprang in i andra rummet, resulterade i att det släppte lite skruv här och var när jag
    flög. men när allt var fast skruvat och fast limmat efter krascherna då allt sluta funka så fick jag pli på planet. landa där jag ville och flög dit jag ville!! så nu ska alla batterier laddas och ölen kylas igen så ska vi upp i luften igen imorgon, och redan nu så sitter jag och funderar på vilken plan jag ska beställa som nummer två..

    Men tyvärr så är man nog fast i detta träsk nu!

  13. #33
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brandt Visa inlägg
    Men tyvärr så är man nog fast i detta träsk nu!
    Grattis!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #34

    Standard

    Går det ställa på utslagen i radion på något sätt? Planet känndes som det var
    10m mellan vingarna.

  15. #35
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Antar att du menar att det är långsamt i respons på roder? Och jo, det går att ställa upp utslagen i DX6i:n.

    Det går även att göra mekaniskt genom att flytta ut stötstången i yttre hålen på servoarmen resp inre hålen på roderhornen. Tvärtom om du tycker du har för stora utslag.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #36


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kolla bara så att rodren går lätt med större utslag så inte servona står och "stångar" för det är inte så bra. Denna typ av kärror brukar inte ha riktiga gångjärn vilket kan begränsa roderutslagen.
    //Roger

  17. #37
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Gå in i DX6i-sändarens menyer under travel adjustment. På skärmen dyker några mindre pilar upp. Dessa kan du påverka riktning på genom att röra respektive spak. Det finns alltså ett travel adjust för vänster och ett för höger, ett för dyk och ett för höjd, och så vidare. Jag har för mig att 125% är max på spektrum, och att det står i 100% om man inte ändrat.
    Sen kan du ha dual rates i dual rates/expo menyn. På så sett kan du behålla dina gamla utslag med en spak åt ena hållet och höja utslagen med spaken åt andra hållet. Detta kan vara bra för känsliga kärror eller om du inte är van att dra små utslag.
    fredrik

  18. #38

    Standard

    Ja jag vill att den ska svänga snabbare ja.

    Men tjusigt, ska kika på vad jag kan göra med inställningarna sen,
    Blir en dag i flygets tecken idag. Flygfältet ska fixas och klubbstugan skall
    iordningställas! Vart får man tag i en såndär strut som man ser vindriktning med?


    Mvh

  19. #39

    Standard

    såg ett klipp på tuben om en som kapade vingarna på sin hawk, kan det va en ide om några flygningar?
    Har inte testat den sen jag pilla på radion nyss men ändrar den inte karaktär mycket så ska jag nog testa och
    kapa lite vingar.

  20. #40


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du svänger med sidroder så kan du ju testa att förstora sidrodret - det är nog en bättre lösning än att kapa vingen.
    //Roger

Liknande ämnen

  1. Vad för plan?
    Av PowerPer i forum Metanolmodeller
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 01:56
  2. FPV plan
    Av uffe40 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 20:06
  3. Vad är det för plan?
    Av Toye i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 17:56
  4. plan
    Av per i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 20:22
  5. 50 cc plan?
    Av Anton i forum Bensinmodeller
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •