Reklam

Sidan 5 av 5 FrstaFrsta 12345
Resultat 81 till 88 av 88

mne: Hur f lngre rckvidd p radiostyrningen?

bogieboys avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    1 060
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Vxj backyard flyers ;-)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg

Vilket system som r bst kan inte jag svara p men jag tror man fr bra system oavsett vilket man vljer. Men som sagt, jag valde TSLRS till stor del fr att Thomas gav s bra och snabb support samt finns i Danmark.
    Vilka delar r det man behver och hur kopplar man in det? Var ju vldigt intressant detta! Jag flyger nu med en graupner mx-16 med frsky hack modul. 8 kanaler.

Kan jag byta hack modulen mot en TSLRS?

Tapatalk 2

Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Bjrklinge

Standard

Jag kr med Spektrum DX7, 1W booster, patchantenn och OrangeRX 9ch med dubbla satelliter och hemgjorda dipolantenner.
    Videoutrustningen r Rangevideo 800mW 1280MHz. ver 6km @ s lgt som 400m hjd r max hittills, inte en glitch...
    Senast redigerat av flunk den 2012-08-23 klockan 14:21.

Standard

Hatar skitvdret, vill ha sol och hyffsat vindstilla s man kan flyga lite. sist jag var ute s brjade det regna innan jag ens hade ftt upp planet i luften..

Standard

Blir inte 433mhz strt av radioamatrsysslor?

Standard

Missarna r p senare tid dr de har missat en del komponenter p mottagarna, ex rssi-komponent och ven ett motstnd i ngot enstaka fall. Detta har nog varit iom att danish aviation haft lite kvalitetsbrister men jag tror att Thomas har lxat upp dem nu.

Nr Thomas gjorde grejerna sjlv fr hand s vet jag inte om det ngonsin rapporterades om fel.

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Okii...men visst gr det fortfarande handla av Thomas eller vill han att man tar det via dom?

//Matte

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Hemma p grn

Standard

Annars r ju rangelinken bde bra billig Tnk p att tslrs har rtt s dyra mottagare, likas immersionrc ezuhf som iofs har en sjukt bra spektrum analyserare inbyggd. Var en kille p rcgroups(daemon) som rckviddstestade p marken med rangelinken upp till 30kilometer. Den r iofs "bara" p max 0.5W men effekten r lngtifrn allt som visats gng p gng med bla videosndare. Det handlar mer om mottagarens knslighet samt antennerna. Och Sid som gr/sljer rangelinken r grymmt snabb p att svara p support frgor samt skicka ivg prylarna. Jag bestllde min p en tisdag hade den mndagen efter, och d har den skeppats nda frn kina! Som dom alltid skriver p fpvlab i snna hr trdar, vlj den du gillar mest finns ingen bttre eller smre bara lite olika funktioner.

Standard

Precis, de fyller de flestas rckviddsbehov med rge. I mitt tycke har tyvrr servicen gtt ned lite i och med att TSLRS nu handhas kommersiellt av Danish Aviation. Men med tanke p den otroliga servica Thomas hade innan s har de kanske mer gtt ned till en mer rimlig niv nu. Thomas brukade skicka med en hel massa extra antenner och gjorde felskning, uppgradering och utbyte av komponenter gratis... jag behvde inte ens betala returfrakten. Att han fortfarande gr mycket hemmifrn samt agerar bde telefon, epost och forumsupport r ju ett plus.

Men jag har frskt f tag p RSSI-komponenten i en vecka nu utan svar...

Liknande mnen

1. Specter v2 FPV, tar mig lngre bort..
    Av markusb i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2013-06-23, 22:49
  2. Lngre rotorblad
    Av teamleader i forum Nybrjare
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2013-06-07, 13:20
  3. Hur fr man lngre flygtid??
    Av evilaid i forum Allmnt
    Svar: 8