Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 88 av 88

Ämne: Hur få längre räckvidd på radiostyrningen?

  1. #81
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg

    Vilket system som är bäst kan inte jag svara på men jag tror man får bra system oavsett vilket man väljer. Men som sagt, jag valde TSLRS till stor del för att Thomas gav så bra och snabb support samt finns i Danmark.
    Vilka delar är det man behöver och hur kopplar man in det? Var ju väldigt intressant detta! Jag flyger nu med en graupner mx-16 med frsky hack modul. 8 kanaler.

    Kan jag byta hack modulen mot en TSLRS?



    Tapatalk 2

  2. #82

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag kör med Spektrum DX7, 1W booster, patchantenn och OrangeRX 9ch med dubbla satelliter och hemgjorda dipolantenner.
    Videoutrustningen är Rangevideo 800mW 1280MHz. Över 6km @ så lågt som 400m höjd är max hittills, inte en glitch...
    Senast redigerat av flunk den 2012-08-23 klockan 14:21.

  3. #83

    Standard

    Hatar skitvädret, vill ha sol och hyffsat vindstilla så man kan flyga lite. sist jag var ute så började det regna innan jag ens hade fått upp planet i luften..

  4. #84

    Standard

    Blir inte 433mhz stört av radioamatörsysslor?

  5. #85

    Standard

    Missarna är på senare tid där de har missat en del komponenter på mottagarna, ex rssi-komponent och även ett motstånd i något enstaka fall. Detta har nog varit iom att danish aviation haft lite kvalitetsbrister men jag tror att Thomas har läxat upp dem nu.

    När Thomas gjorde grejerna själv för hand så vet jag inte om det någonsin rapporterades om fel.

  6. #86
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Okii...men visst går det fortfarande handla av Thomas eller vill han att man tar det via dom?

    //Matte

  7. #87

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Annars är ju rangelinken både bra å billig Tänk på att tslrs har rätt så dyra mottagare, likaså immersionrc ezuhf som iofs har en sjukt bra spektrum analyserare inbyggd. Var en kille på rcgroups(daemon) som räckviddstestade på marken med rangelinken upp till 30kilometer. Den är iofs "bara" på max 0.5W men effekten är långtifrån allt som visats gång på gång med bla videosändare. Det handlar mer om mottagarens känslighet samt antennerna. Och Sid som gör/säljer rangelinken är grymmt snabb på att svara på support frågor samt skicka iväg prylarna. Jag beställde min på en tisdag å hade den måndagen efter, och då har den skeppats ända från kina! Som dom alltid skriver på fpvlab i sånna här trådar, välj den du gillar mest finns ingen bättre eller sämre bara lite olika funktioner.

  8. #88

    Standard

    Precis, de fyller de flestas räckviddsbehov med råge. I mitt tycke har tyvärr servicen gått ned lite i och med att TSLRS nu handhas kommersiellt av Danish Aviation. Men med tanke på den otroliga servica Thomas hade innan så har de kanske mer gått ned till en mer rimlig nivå nu. Thomas brukade skicka med en hel massa extra antenner och gjorde felsökning, uppgradering och utbyte av komponenter gratis... jag behövde inte ens betala returfrakten. Att han fortfarande gör mycket hemmifrån samt agerar både telefon, epost och forumsupport är ju ett plus.

    Men jag har försökt få tag på RSSI-komponenten i en vecka nu utan svar...

Liknande ämnen

  1. Specter v2 FPV, tar mig längre bort..
    Av markusb i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 22:49
  2. Längre rotorblad
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 13:20
  3. Hur får man längre flygtid??
    Av evilaid i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 12:27
  4. Längre servoarmar/förlängare ?
    Av jocke1963 i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 02:07
  5. Ännu längre österut...
    Av Thomas i forum Segel och Hang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 23:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •