Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 54 av 54

Ämne: Hjälp med köp av 1.2Ghz mottagare/sändare

  1. #41
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    det drar ju det på en timme, om du flyger 15 minuter så har du tappat 150mAh från batteriet. Tror inte din flygtid blir direkt påverkad.

    //Matte

  2. #42

    Standard

    Okej men tror du det klarar 40-50 minuter? samt var köper jag LC filter, måste ju fixa ett sådant nu då

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Jag har har bara 3s 2200mAh batterier, vad blir min flygtid med kamera+vtx som drar 600mAh i en bixler?
    Omöjligt att svara på, det beror ju på batterikvalitet och kapacitet i Wh (inte Ah) samt hur effektiv motor och propellerkombination du har. Men att ha ett separat batteri för video innebär att man flyger omkring med batterikapacitet man inte kan använda för flygsystemet om det någon gång krisar. På så vis flyger man inte med onödig vikt om man bara har ett batterisystem för allt och således för längre flygtid.

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Okej men tror du det klarar 40-50 minuter? samt var köper jag LC filter, måste ju fixa ett sådant nu då
    Köp en ferritring (se mina länkar) samt köp en kondensator och bygg en själv. Det är inte direkt svårt. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post275501

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Omöjligt att svara på, det beror ju på batterikvalitet och kapacitet i Wh (inte Ah) samt hur effektiv motor och propellerkombination du har. Men att ha ett separat batteri för video innebär att man flyger omkring med batterikapacitet man inte kan använda för flygsystemet om det någon gång krisar. På så vis flyger man inte med onödig vikt om man bara har ett batterisystem för allt och således för längre flygtid.


    Köp en ferritring (se mina länkar) samt köp en kondensator och bygg en själv. Det är inte direkt svårt. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post275501

    Okej okej men kan jag koppla det så här då eller hur ska jag montera in det i modellen, vill enkelt kunna montera och ta av videoutrusningen om jag vill flyga utan den. är det enklast att löda en XT60 samt en JST plug då?


  5. #45
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Är inte bixlern väldigt lik easystaren? Tror inte du får några flygtider på 40-50 minuter på ett 2200mAh batteri. Tror jag låg på 20 minuter på min easystar. En seglare med rätta förhållande kan flyga länge på ett batteri.

    //Matte

  6. #46

    Standard

    Flög igår, ställde timern på 40 min och sen hade jag 3,7v kvar i varje cell

  7. #47
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Okays, klart bättre än easystaren då )

    Får nog snegla på en sån...

    //Matte

  8. #48

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Bixlern har lite klenare motor, inget jätte drag i den. Så där får man nog lite tid.
    Är grymt nöjd med min bixler, Förutom glasfiber staven som går mellan vingarna den small av när Det blåste lite mycke

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Bixlern har lite klenare motor, inget jätte drag i den. Så där får man nog lite tid.
    Är grymt nöjd med min bixler, Förutom glasfiber staven som går mellan vingarna den small av när Det blåste lite mycke

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    Vad köpte du istället?

  10. #50
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Kan jag koppla det så här?

    Kan kan du väl, men det är inget bra. Undvik slingor. I din koppling har du en slinga av jord. Skulle du få ett magnetfält i närheten så induceras spänningsvariation i jordkabeln. Magnetfält har du åtminstone i motorn.
    fredrik

  11. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Kan kan du väl, men det är inget bra. Undvik slingor. I din koppling har du en slinga av jord. Skulle du få ett magnetfält i närheten så induceras spänningsvariation i jordkabeln. Magnetfält har du åtminstone i motorn.
    Hur ska jag koppla då?

  12. #52

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    en jord räcker så skippa den till kameran från batteriet och använd den från vtx:en istället

  13. #53

    Standard

    Okej men var är det bäst att koppla LC filtret, kableln till motorn eller kabeln från ESC till XT60 kontakt? har fått hjärnslöäpp, kan någon hjälpa mig med en skiss hur en setup ser ut med vtx/camera, e-osd och Lc filter samt 1st batteri ser ut. vill enkelt kunna koppla bort videosetupen om jag vill flyga utan, kan jag koppla det så jag bara ansluter med en xt60?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-05-25 klockan 17:30.

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Jag hade satt det så nära vtxen som möjligt =)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med bindning av sändare & mottagare Jamara air jump 3
    Av Rikard i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 23:25
  2. Haveri pga. tappad kontakt mellan sändare och mottagare. HJÄLP!
    Av Emil i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 17:08
  3. sändare och mottagare???
    Av lagavulin i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 07:09
  4. Möjlig Video Sändare 1,2ghz 1500mw
    Av acessyd i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 05:28
  5. RC-Sändare och mottagare
    Av roggie_49 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 23:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •