Reklam

 
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 102

Ämne: FPV-Flygare i Göteborg?

  1. #81

    Standard

    Jag kör både och. Min twinstar är förnuvarnde riven och ska byggas om med apm, nya motorer och nya Hs-81 då dem som sitter i har börjat sega ihop

  2. #82

    Standard

    Okej
    Jag har bara kört multirotor fram tills nu. Precis köpt en vinge, men bara hunnit testflyga den. Inte fått tid/väder att testa den i fpv än, men de ska bli kul
    Måste skaffa en bus quad snart också!

  3. #83

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    jag har oxå v1 med v2 programvara i. men är det när du armerar motorerna eller när du gasar upp för att lyfta?
    Det är när jag försöker arma motorerna. Dom vill inte starta alls och LED lampan ger ingen signal om att något skulle vara fel och den hittar satelliter utan problem. När jag sen pluggar in den hemma i datorn så visar den inga fel och det går att arma motorerna... Brukar du få vänta länge mellan batteribyten? Kanske är för ivrig men har ändå väntat i mer än 5 minuter och pluggat i och ur batterierna flera gånger. Sist så blev det bara ett batteri men andra gånger har jag ändå efter mycket om och men ändå fått igång den till slut. Lägger mycket mer tid på att försöka starta skiten än att få flyga den

  4. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Okej
    Jag har bara kört multirotor fram tills nu. Precis köpt en vinge, men bara hunnit testflyga den. Inte fått tid/väder att testa den i fpv än, men de ska bli kul
    Måste skaffa en bus quad snart också!
    Håller på med en Ecksfibre, ultimata busquaden, designad och tillverkad i göteborg

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Håller på med en Ecksfibre, ultimata busquaden, designad och tillverkad i göteborg
    Aldrig hört talas om, men kollade lite nu.. Ser lättmeckat ut
    Jag är lite småsugen på tbs kommande Gemini.
    Alternativt en qav250.
    ...
    Alternativt köpstopp ett tag, haha.
    Pengarna bara rinner mellan fingrarna sedan man snöade in sig på det här.

  6. #86

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Aldrig hört talas om, men kollade lite nu.. Ser lättmeckat ut
    Jag är lite småsugen på tbs kommande Gemini.
    Alternativt en qav250.
    ...
    Alternativt köpstopp ett tag, haha.
    Pengarna bara rinner mellan fingrarna sedan man snöade in sig på det här.
    Håller med, är ny på den här hobbyn men kände direkt att det här kommer bli dyrt

    Är också inne på att skaffa en liten quad typ qav250 men blir också intressant att se vilket pris det blir på TBS Gemini... Fast är nog mer sugen på en FPV vinge först, vilken du köpte?

  7. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Håller med, är ny på den här hobbyn men kände direkt att det här kommer bli dyrt

    Är också inne på att skaffa en liten quad typ qav250 men blir också intressant att se vilket pris det blir på TBS Gemini... Fast är nog mer sugen på en FPV vinge först, vilken du köpte?
    Det blev en TBS Caipirinha.
    Slängde i en core pro med gps, ezuhf och 2,4 ghz video.
    Jag älskar Team Blacksheeps produkter, även om det kan plocka på lite i pris.
    Geminin har Trappy sagt kommer hamna under 600 dollar, princip ready to fly. Ska väl bara vara att slänga i en mottagare efter smak och tycke.
    Tror den skulle levereras med deras Boss TX. Så den får man ju också byta om man kör på 2,4/1,3.

    Såhär blev vingen.

    Kör med tbs motor och esc.
    Spontant kändes 2s setupen lite klen.
    Svår att starta, men väl i luften flög den fint. Hann inte flyga många minuter innan vi blev mygg invaderade och fick packa ihop, så inga större erfarenheter än egentligen

  8. #88

    Standard

    Stiligt!

    Är också svag för TBS prylarna så det är den vingen jag vill köpa med Så du får gärna ge lite mer rapporter sen. Har du flugit mycket med vingar eller plan tidigare? Jag har bara flugit multirotor så undrar lite hur svårt det är att ta sig an en vinge.

  9. #89

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Stiligt!

    Är också svag för TBS prylarna så det är den vingen jag vill köpa med Så du får gärna ge lite mer rapporter sen. Har du flugit mycket med vingar eller plan tidigare? Jag har bara flugit multirotor så undrar lite hur svårt det är att ta sig an en vinge.
    Vingar är inte alltför svåra så länge man håller tyngdpunkten rätt. Har du nån buddybox eller futaba kabel? Så kan du träna med någon

  10. #90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Stiligt!

    Är också svag för TBS prylarna så det är den vingen jag vill köpa med Så du får gärna ge lite mer rapporter sen. Har du flugit mycket med vingar eller plan tidigare? Jag har bara flugit multirotor så undrar lite hur svårt det är att ta sig an en vinge.
    Jag har flugit några olika trainer liknande plan och avslutade med en rätt vild 3D kärra.
    Sen tröttnade jag på att sitta och reparera balsaplan så fort man råkat landa lite hårt och knäckt infästning till landningsställ osv. och gick över till multirotor, och fpv.

    Så en viss erfarenhet av plan har jag, men av den lilla lilla erfarenheten jag fick av vingen så är den framförallt svårare att starta än ett trainer liknande plan, den gick i backen 2 ggr innan jag fick upp den, men väl i luften flög den så fint så
    Tappade orienteringen en gång också och satte den i backen lite hårdare, men jag valde ett fält med högt gräs så det är inte ett märke den.

    Rapporterar när jag vet mer, men det ska ju vara en grymt roligt kärra, om man läser vad alla andra skriver.

  11. #91

    Standard

    Får lägga in mitt bidrag från flygningen ute i Marstrand, blev ju bara ett batteri pga problemen med Nazan så inte så mycket film att välja på och missade solnedgången...



    Nu heter ju inte filmklippet Marstrands batteri pga att jag bara flög ett batteri utan området heter faktist så En gång militäranläggning men numera sitter det lite fjantiga lådor och plaströr för att illustrera kanoner

  12. #92

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    har du pillat på expo eller något i radion mellan batteribyten?, då funkar den inte alls men när du kommer hem så kopplar du upp den till datorn och synkar om. så har det hänt för mig. man får ställa in allt såsom man önskar det och sedan synka i datorn.

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Det är när jag försöker arma motorerna. Dom vill inte starta alls och LED lampan ger ingen signal om att något skulle vara fel och den hittar satelliter utan problem. När jag sen pluggar in den hemma i datorn så visar den inga fel och det går att arma motorerna... Brukar du få vänta länge mellan batteribyten? Kanske är för ivrig men har ändå väntat i mer än 5 minuter och pluggat i och ur batterierna flera gånger. Sist så blev det bara ett batteri men andra gånger har jag ändå efter mycket om och men ändå fått igång den till slut. Lägger mycket mer tid på att försöka starta skiten än att få flyga den

  13. #93

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jag känner det verkar kul att flyga men att filmen blir jobbig att titta på. bägge flygtygen.

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Håller med, är ny på den här hobbyn men kände direkt att det här kommer bli dyrt

    Är också inne på att skaffa en liten quad typ qav250 men blir också intressant att se vilket pris det blir på TBS Gemini... Fast är nog mer sugen på en FPV vinge först, vilken du köpte?

  14. #94

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    vilken härlig kväll. men jag gillar att dom försöker göra det lite extra med kanonerna. dom kommer att ställa dit gamla kanoner så fort försvarets gubbar tar tummen ur röven.

    Citat Ursprungligen postat av Lillhagen Visa inlägg
    Får lägga in mitt bidrag från flygningen ute i Marstrand, blev ju bara ett batteri pga problemen med Nazan så inte så mycket film att välja på och missade solnedgången...



    Nu heter ju inte filmklippet Marstrands batteri pga att jag bara flög ett batteri utan området heter faktist så En gång militäranläggning men numera sitter det lite fjantiga lådor och plaströr för att illustrera kanoner

  15. #95

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    jag känner det verkar kul att flyga men att filmen blir jobbig att titta på. bägge flygtygen.
    Skit i filmen, film maskin har man ju redan en. Tanken med denna är att den ska vara rolig att flyga bara.

    Jag vet inte hur det är med er, men jag kan tycka discon blir lite halvtråkig att flyga om man inte har någon fin och ny miljö att flyga/filma hela tiden.
    Och visst går det att få lite liv i discon med 1000kv motorer också om man flippar över till manual mode, men de hänger lite för mycket pengar i luften känner jag.

    En liten qav250 gillar nästan att gå i backen verkar det som, man får se till att ha ordentligt med reservpropellrar bara.

    Här är en av alla filmer som gör mig sugen på en mini maskin:
    http://youtu.be/cLi6rvwUbzE

  16. #96

    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    57
    Jobb
    montör
    Klubb
    tbs disco club

    Standard

    jo smaken är olika men oavsett sätter man dit gopron och filmar så då kollar man väl på filmen. men visst, det är nog roligt att flyga dom.

    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Skit i filmen, film maskin har man ju redan en. Tanken med denna är att den ska vara rolig att flyga bara.

    Jag vet inte hur det är med er, men jag kan tycka discon blir lite halvtråkig att flyga om man inte har någon fin och ny miljö att flyga/filma hela tiden.
    Och visst går det att få lite liv i discon med 1000kv motorer också om man flippar över till manual mode, men de hänger lite för mycket pengar i luften känner jag.

    En liten qav250 gillar nästan att gå i backen verkar det som, man får se till att ha ordentligt med reservpropellrar bara.

    Här är en av alla filmer som gör mig sugen på en mini maskin:
    http://youtu.be/cLi6rvwUbzE

  17. #97

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stucke70 Visa inlägg
    har du pillat på expo eller något i radion mellan batteribyten?, då funkar den inte alls men när du kommer hem så kopplar du upp den till datorn och synkar om. så har det hänt för mig. man får ställa in allt såsom man önskar det och sedan synka i datorn.
    Inte pillat på någonting Var ute och flög igår igen och försökte komma på vad som är fel men... Första batteriet, inga problem alls. Den värmer upp, hittar satelitter, registrerar hempunkten och sen kan jag starta den. Efter ca 10 min flygning är det dags för nästa batteri. Eventuellt värmer den upp, hittar satelitter och registrerar hempunkten. Utför CSC och nada...... Den ger 6 snabba blink vilket betyder typ sensor error to big. Har jag tur så kan jag få igång den efter att pluggat i och ur batteriet ett antal gånger och väntat ett par minuter. Vilket faktiskt hände igår så jag fick lite mer flygning, för när den väl startat är det inga problem. Sen var det dags för tredje batteriet och exakt samma visa. Höll på säkert 20 minuter utan att lyckas. Packar in skiten igen och åker hem. Ställer den på golvet hemma och sätter igång den. Hittar inga eller få satelitter förstås men startar på direkten...

    Som det verkar så måste jag ha med en dator ut och plugga i den och utföra en kalibrering, kan det stämma? Kan ju inte vara rätt att det ska vara så? Hur länge väntar du mellan batteribyten, måste den kyla ned??

  18. #98

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brycke90 Visa inlägg
    Skit i filmen, film maskin har man ju redan en. Tanken med denna är att den ska vara rolig att flyga bara.

    Jag vet inte hur det är med er, men jag kan tycka discon blir lite halvtråkig att flyga om man inte har någon fin och ny miljö att flyga/filma hela tiden.
    Och visst går det att få lite liv i discon med 1000kv motorer också om man flippar över till manual mode, men de hänger lite för mycket pengar i luften känner jag.

    En liten qav250 gillar nästan att gå i backen verkar det som, man får se till att ha ordentligt med reservpropellrar bara.

    Här är en av alla filmer som gör mig sugen på en mini maskin:
    http://youtu.be/cLi6rvwUbzE
    Håller med Från början ville jag ha en filmmaskin och var bara inställd på Disco Pron men den kostar ju en del så var inne på att börja med en 250 quad. Sen dök det upp en begagnad Disco Pro och slog till på den för filmningen var ju egentligen prio. Men nu efter att ha flugit några gånger så vill man ju leka lite mer och då är Discon lite för dyr Det är ju riktigt kul att flyga mellan buskar och träd Industriområdet ute i Arendal har ett stort grönområde med små gångvägar mellan buskar och träd som är riktigt kul att flyga runt i och det går att få fart i Discon men man fegar ju rätt mycket Kanske inte så kul för andra att kolla på dock... En vinge däremot tycker jag kan ge riktigt kul film att kolla på och sen FPV flygkänslan måste vara grymt skön i en sån så det ligger helt klart på önskelistan framöver

  19. #99

    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    14
    Jobb
    IT Tekniker
    Klubb
    Want one

    Standard

    Har precis börjat, väntar på min Gopro 4, sedan så blir det FPV. FPV träff låter kul :P
    ----------------
    Noob yes. But yearning for some knowledge.

  20. #100

    Standard

    Det skulle vara kul om vi kunde planera en solig lördag på fiskebäckstippen till sommaren.

    Jörgen

Liknande ämnen

  1. verkstad i göteborg
    Av lillefredrik i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 07:15
  2. Letar flygare i Göteborg
    Av Fluf i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-02, 14:44
  3. Hobbybutik Göteborg
    Av Baronen L-A i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 18:34
  4. Depron i Göteborg ?
    Av Funk i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 14:00
  5. F3A tävling i Göteborg
    Av Kristian i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •