Reklam

Resultat 1 till 15 av 15

mne: Kphjlp brttom

Standard Kphjlp brttom

Fr krypa till korset och kpa min frsta PC. (Bara gt Macar)
    Denna enbart fr DJI gui's och annat pc-baserat rc.
    Funkar det med en en 32 bitars netbook som kr Windows 7 starter?
    Tacksam fr snabbt svar / Jodde

Standard

du kan kra windows p en mac...via BootCamp eller parallels

http://support.apple.com/kb/HT1461?v...E&locale=sv_SE
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Jag har krt med virtuella maskiner med allt frn 32bit xp , win7 och det fungerar bra.
    just windows 7 starter vet jag inte ens vad det r men det br inte vara ngra som helst problem.
    Anvnder just nu win7 proffesional och det funkar .

rfnoises avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

Standard

Finns det en chans att kra det med Wine? (kra windows program p Mac/Linux osv) http://wiki.winehq.org/MacOSX

/Calle
    Det gr alltid att bygga om och bygga bttre!

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlgg
    Finns det en chans att kra det med Wine? (kra windows program p Mac/Linux osv) http://wiki.winehq.org/MacOSX

/Calle
    Wine kan funka men vldigt stor risk att det inte funkar. oftast blir det problem med usbprylar och wine enligt min erfarenhet.
    men du kan ju kra nn wmware eller liknande med en windows maskin p.
    Kan ju inte mac d jag vgrar anvnda allt som har ppelskrutt p sig men bootcamp och parralells verkar vara vldigt frekvent anvnt av sdana gare

Standard

Jo tack jag har krt XP p min iMac (bootcamp) men det var helt omjligt att installera wookong drivern.
    Nr jag skulle installera win 7 kraschade installationen och nu r iMacen oanvndbar. Tog ur HDD'n och den r okontaktbar.
    Satte i en annan hrddisk, men det r fortfarande svart skrm d "bios" fortfarande "tror" det r en PC.
    Kan inte heller starta frn OSX skiva och den vill inte zappa pram.
    Har ven frskt installera Win i min MBP via HDD, har ingen DVD spelare i den (SSD i optibay).
    Ingen jag knner har Win skivor d man inte fr det med nu fr tiden.

Ja ni hajjar, har trttnat och tnker besudla min maskinpark med en PC
    ter till frgan, funkar en enkel 10" netbook med Win7 starter?

Standard

Numera installerar jag aldrig windows frn DVD, det r USB som gller....finns tools att ladda ner fr snt...och att installera/anvnda Win 7 p en iMac har aldrig varit ngot problem fr mig....har gjort det under ett par r nu.

jaja, det var inte svar p din frga, sorry

Standard

Intressant - istllet fr att lsa problemet med din misslyckade installation s vill du kpa en ny dator.

Om det gr? Det beror p vad din tnkta 10" har fr hrdvara...

Win7 funkar p tex eeepc och liknande maskiner s det gr nog bra - kolla alltid med tillverkaren efter drivrutiner o dylikt.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    495
    Jobb
    lokfrare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

Standard

jag kr paralelldesktop p min mac och bde wokoong och Naza programvaran... utan problem

Standard

@UndCon, om du har ngot tips p hur jag fr igng iMacen igen r jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slnger" i och ur hrddisk ur en iMac. Helst skulle jag vilja ha win7 i min MBP, men efter tskilliga nerladdningar som inte funkar va jag redo att ge upp. Skall man gra det lagligt kostar Windows 7 2000kr vilket r helt sjukt nr en netbook kostar 2500:-.
    @Jugg har du kpt paralells fr 80$ och sen en Windowslicens fr 2000kr?

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlgg
    @UndCon, om du har ngot tips p hur jag fr igng iMacen igen r jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slnger" i och ur hrddisk ur en iMac. Helst skulle jag vilja ha win7 i min MBP, men efter tskilliga nerladdningar som inte funkar va jag redo att ge upp. Skall man gra det lagligt kostar Windows 7 2000kr vilket r helt sjukt nr en netbook kostar 2500:-.
    @Jugg har du kpt paralells fr 80$ och sen en Windowslicens fr 2000kr?
    Vart i sverige befinner du dig?
    Har en win7 ultimate som du skulle kunna "lna" fr att se om det funkar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlgg
    @UndCon, om du har ngot tips p hur jag fr igng iMacen igen r jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slnger" i och ur hrddisk ur en iMac.

Det r precis vad jag gjorde nr hrddisken i min iMac pajade....Mac service i Stockholm ville ha 1200:- plus moms fr att felska och konstatera att hd var kass.....d tyckte jag att bttre gra det sjlv....google & youtube var allt jag behvde fr att ta reda p hur ltt det r att byta Hd p en iMac....

Standard

Om du lser lngre upp trden r det precis vad jag gjorde nr allt hngde sig. Jag hade satt i en 1TB disk, satte tillbaka den gamla 250GB disken med Leopard som fungerade innan, men fortfarande svart "PC" skrm med medd unable to boot from disk. Det r ngot i RAM som r fel. Ltt och ltt, skall du byta massa gnger fram och tillbaka vid felskning kan man inte pst att det r ltt. Jag jmfr med MacPro dr det tar 10s eller MBP 2min.
    @Simon,tack fr erbjudandet, r i Sthlm, men testar nu Paralells och ngon version av Win 7 ultimate som jag sjlvklart bara "testlnat" av han den dr internet..

Standard

Sorry, missade att du redan testat byta hd i din iMac.

Du kanske r endast intresserad av en brbar dator men....om en stationr kommer ifrga d rekommenderar jag att ta en titt p kakewalk.se

Dr kan du hitta lmpliga komponenter att kpa och bygga en PC som kommer att kunna funka nstan lika bra som en Mac Pro.....s gjorde jag och nu har jag bde en iMac & en Pc/MacPro med OS X Lion installerat

Standard

Nu funkar det ntligen!
    Tack alla mac-folk fr att ni bromsade mig.
    Jag var nra att g ver till den mrka sidan...
    MBP+Paralells+Win7=Yes!
    (Fortfarande aldrig gt en PC, (obs.bara retfull humor))
    Senast redigerat av Jode den 2012-05-24 klockan 18:17.

Liknande mnen

1. P Gotland har bnderna brttom....
    Av Nyroth i forum "Publika lnkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2008-09-13, 09:16

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •