Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Köphjälp bråttom

  1. #1

    Standard Köphjälp bråttom

    Får krypa till korset och köpa min första PC. (Bara ägt Macar)
    Denna enbart för DJI gui's och annat pc-baserat rc.
    Funkar det med en en 32 bitars netbook som kör Windows 7 starter?
    Tacksam för snabbt svar / Jodde

  2. #2

    Standard

    du kan köra windows på en mac...via BootCamp eller parallels

    http://support.apple.com/kb/HT1461?v...E&locale=sv_SE
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag har kört med virtuella maskiner med allt från 32bit xp , win7 och det fungerar bra.
    just windows 7 starter vet jag inte ens vad det är men det bör inte vara några som helst problem.
    Använder just nu win7 proffesional och det funkar .

  4. #4
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Finns det en chans att köra det med Wine? (köra windows program på Mac/Linux osv) http://wiki.winehq.org/MacOSX

    /Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Finns det en chans att köra det med Wine? (köra windows program på Mac/Linux osv) http://wiki.winehq.org/MacOSX

    /Calle
    Wine kan funka men väldigt stor risk att det inte funkar. oftast blir det problem med usbprylar och wine enligt min erfarenhet.
    men du kan ju köra nån wmware eller liknande med en windows maskin på.
    Kan ju inte mac då jag vägrar använda allt som har äppelskrutt på sig men bootcamp och parralells verkar vara väldigt frekvent använt av sådana ägare

  6. #6

    Standard

    Jo tack jag har kört XP på min iMac (bootcamp) men det var helt omöjligt att installera wookong drivern.
    När jag skulle installera win 7 kraschade installationen och nu är iMacen oanvändbar. Tog ur HDD'n och den är okontaktbar.
    Satte i en annan hårddisk, men det är fortfarande svart skärm då "bios" fortfarande "tror" det är en PC.
    Kan inte heller starta från OSX skiva och den vill inte zappa pram.
    Har även försökt installera Win i min MBP via HDD, har ingen DVD spelare i den (SSD i optibay).
    Ingen jag känner har Win skivor då man inte får det med nu för tiden.

    Ja ni hajjar, har tröttnat och tänker besudla min maskinpark med en PC
    Åter till frågan, funkar en enkel 10" netbook med Win7 starter?

  7. #7

    Standard

    Numera installerar jag aldrig windows från DVD, det är USB som gäller....finns tools att ladda ner för sånt...och att installera/använda Win 7 på en iMac har aldrig varit något problem för mig....har gjort det under ett par år nu.




    jaja, det var inte svar på din fråga, sorry

  8. #8

    Standard

    Intressant - istället för att lösa problemet med din misslyckade installation så vill du köpa en ny dator.

    Om det går? Det beror på vad din tänkta 10" har för hårdvara...

    Win7 funkar på tex eeepc och liknande maskiner så det går nog bra - kolla alltid med tillverkaren efter drivrutiner o dylikt.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    jag kör paralelldesktop på min mac och både wokoong och Naza programvaran... utan problem

  10. #10

    Standard

    @UndCon, om du har något tips på hur jag får igång iMacen igen är jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slänger" i och ur hårddisk ur en iMac. Helst skulle jag vilja ha win7 i min MBP, men efter åtskilliga nerladdningar som inte funkar va jag redo att ge upp. Skall man göra det lagligt kostar Windows 7 2000kr vilket är helt sjukt när en netbook kostar 2500:-.
    @Jugg har du köpt paralells för 80$ och sen en Windowslicens för 2000kr?

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    @UndCon, om du har något tips på hur jag får igång iMacen igen är jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slänger" i och ur hårddisk ur en iMac. Helst skulle jag vilja ha win7 i min MBP, men efter åtskilliga nerladdningar som inte funkar va jag redo att ge upp. Skall man göra det lagligt kostar Windows 7 2000kr vilket är helt sjukt när en netbook kostar 2500:-.
    @Jugg har du köpt paralells för 80$ och sen en Windowslicens för 2000kr?
    Vart i sverige befinner du dig?
    Har en win7 ultimate som du skulle kunna "låna" för att se om det funkar.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    @UndCon, om du har något tips på hur jag får igång iMacen igen är jag tacksam. Antar att du vet att man bara inte "slänger" i och ur hårddisk ur en iMac.

    Det är precis vad jag gjorde när hårddisken i min iMac pajade....Mac service i Stockholm ville ha 1200:- plus moms för att felsöka och konstatera att hd var kass.....då tyckte jag att bättre göra det själv....google & youtube var allt jag behövde för att ta reda på hur lätt det är att byta Hd på en iMac....

  13. #13

    Standard

    Om du läser längre upp tråden är det precis vad jag gjorde när allt hängde sig. Jag hade satt i en 1TB disk, satte tillbaka den gamla 250GB disken med Leopard som fungerade innan, men fortfarande svart "PC" skärm med medd unable to boot from disk. Det är något i RAM som är fel. Lätt och lätt, skall du byta massa gånger fram och tillbaka vid felsökning kan man inte påstå att det är lätt. Jag jämför med MacPro där det tar 10s eller MBP 2min.
    @Simon,tack för erbjudandet, är i Sthlm, men testar nu Paralells och någon version av Win 7 ultimate som jag självklart bara "testlånat" av han den där internet..

  14. #14

    Standard

    Sorry, missade att du redan testat byta hd i din iMac.

    Du kanske är endast intresserad av en bärbar dator men....om en stationär kommer ifråga då rekommenderar jag att ta en titt på kakewalk.se

    Där kan du hitta lämpliga komponenter att köpa och bygga en PC som kommer att kunna funka nästan lika bra som en Mac Pro.....så gjorde jag och nu har jag både en iMac & en Pc/MacPro med OS X Lion installerat

  15. #15

    Standard

    Nu funkar det äntligen!
    Tack alla mac-folk för att ni bromsade mig.
    Jag var nära att gå över till den mörka sidan...
    MBP+Paralells+Win7=Yes!
    (Fortfarande aldrig ägt en PC, (obs.bara retfull humor))
    Senast redigerat av Jode den 2012-05-24 klockan 18:17.

Liknande ämnen

  1. På Gotland har bönderna bråttom....
    Av Nyroth i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •