Reklam

 
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 103

Ämne: Micro flygplan!!

  1. #21

    Standard

    har tittat runt lite efter en dx6i begangnad men inte hittat någon ska nog köpa ett micro flygplan istället för det känns som att jag kommer kunna flyga mer då Blir troligtvis en parkzone micro t28 trojan, men är lite osäker på om parkzones micro p51d är bättre, så säg gärna vilken av dom två som är roligast och mest lättflugen också eftersom man kanske är lite ringrostig efter att man haft ett litet uppehåll...

  2. #22

    Standard

    Nu är en parkzone ultra micro t-28 trojan beställd. Lägtar redan till premiär turen!! Kan det vara så att jag beställde sista modellen eftersom priset sänktes och efter att min order var betald och allting så vart den markerad som att den modellen inte fanns i lager ? Hoppas på hjälp ifall det behövs, men nu är det bara vänta

  3. #23

    Standard

    Idag har jag flugit 2 flygningar med mitt plan och det är en riktigt kul kärra !! Men jag har en fundering, efter att jag har kört ca: 6-8 minuter så lägger motorn av men rodren funkar fortfarande ... Vad kan det bero på ? Blir set så när batteriet tar slut eller ??? Skulle bli JÄTTE tacksam för ett svar för jag är ju orolig för min lilla t-28

  4. #24
    Skrotizs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    540
    Jobb
    Bilbranschen
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Det är nog din cutoff som slår till. Då klipper den motorn men behåller övrig radiostyrning för att rädda plan och batteri från skador.
    What ever goes up must come down.

    Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
    SAAB J-35 Draken EDF

  5. #25

    Standard

    samma hände med min ParkZone Mustang, det är fartreglaget som stänger av för att batteriet börjar bli tomt! dom brukar vara inställda så den stänger av när det bara finns kräm kvar för rodrena, med min mustang brukade den bara ramla ner för den var så dålig på att segla. kan rekomendera hobbykings batterier riktigt billiga
    300 mah( vet inte om detta passar kan bli tungt också) - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ade_mCPx_.html
    160 mah - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mpatible_.html
    130 mah -
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...zone_Etc_.html

  6. #26
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    ... Vad kan det bero på ? Blir set så när batteriet tar slut eller ???
    Jepp, när du drar ur för mkt kräm ur acken är reglaget så smart att det känner av att acken är slut, men att du iaf kan flyga ner kärran..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #27
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Oj va många vi va som svarade nästan samtidigt..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  8. #28

    Standard

    Jaha då ska det ju vara så tack för svaren !! Toppen kärra !!! Hoppas att vädret är bra imorgon så man kan flyga lite !!! Rekommenderar den här kärran starkt !!

  9. #29

    Standard

    Går det att binda den här radion som jag fick med i RTF paketet till deras andra bnf modeller men fortfarande kunna ha t-28 bunden till samma radio också eller måste jag ha en bättre radio då ?

  10. #30

    Standard

    Tja ! Tänkte beatälla några 160 mah batterier från hobbyking som du länkade till men är det fortfarande samma laddning då och att lampan ska blinka var 20 sekund ?

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Går det att binda den här radion som jag fick med i RTF paketet till deras andra bnf modeller men fortfarande kunna ha t-28 bunden till samma radio också eller måste jag ha en bättre radio då ?
    Du lär binda om varje modell du tänkt använda. Men det är en enkel operation. Står i manualen. Och självklart går det att binda till alla parkzones BnF-plan.

  12. #32

    Standard

    Jaha okej tack för svaret men batterierna då ? Tänkte beställa ikväll men laddar man dom i samma laddare och att lampan ska blinka var 20 sekund ?

  13. #33

    Standard

    Det borde funka med samma laddare men det kommer ta lite längre tid, vet inget om lampor som blinkar men laddade 160mah accarna med min parkzone laddare

  14. #34

    Standard

    Jaha okej då borde det funka för på min laddare så är det en lampa som lyser och sen när den är full laddad så blinkar den var 20:e sekund

  15. #35


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Lampan blinkar/lyser väl till dess acken är full-laddad.
    Är det vara samma kontakt på HK-acken som på originalet så kommer de att fungera. Förhoppningsvis är dagens version av den acken bättre än den som såldes för ett par år sen för den (eller de jag fick i alla fall) var inte mycket att ha.
    Mina såg ut som den 160 mAh-ack du länkade till men jag tror ändå inte att det är samma typ.
    Den större acken (300 mAh) har med stor sannolikhet en lite större variant av den kontakt du har i kärran och i så fall passar den inte.
    //Roger

  16. #36

    Standard

    Okej tack för svar! ja lampan lyser i början sen börjar den blinka först snabbt sen långsammare och långsammare sen som jag har förstått så ska den blinka en gång var 20:e sekund när den är klar, men blir lite osäker nu ...

  17. #37

    Standard

    Nu har jag en ny fråga när planet står stilla så piper det typ om det :/ ska det göra det eller är det nåt som är fel ? Och när batteriet börjar ta slut så går motorn ojämnt, är det vanligt eller måste jag åka till fullkontroll och kolla upp dom här sakerna ? tack i förhand/ addde

  18. #38

    Standard

    Att det tjuter lite och lever om är helt normalt. Gör så på både min Mustang och Cub från Parkzone. Är väl servona som gör att fartreglaget låter så. Och visst går motorn ojämnare när det börjar bli slut på ström, iaf på min mustang blir det så. Så flyg på bara

  19. #39

    Standard

    Okej bra tack för svaret då är det bara att flyga på då idag har jag Max varit i luften 2-3 minuter på grund av det dåliga vädret funderar på att ställa ner roder utslagen lite så att den flyger lite mer Lungt och skala likt just nu är den helt vild !! Kan ju bero på att jag flyger som om jag flyger 3D också men den är väldigt känslig på roderutslag nu ...

  20. #40
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Ställ in dual rates, så du har ganska små utslag för start och landing i alla fall.
    På mina vildaste kärror har jag exponentiell också, så att den är mindre känslig runt mitten av spaken. -exp på futaba +exp på spektrum. Ett exempel är från Techone Temo 3D är 140% travel, -40%expo på high rates och 70%, -10% expo på low rates.
    fredrik

Liknande ämnen

  1. Micro-viggen
    Av Mr Z i forum Byggdagboken
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 17:58
  2. DPSI Micro
    Av Trollet98 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-18, 12:10
  3. micro autogyro
    Av LAMEandre i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 00:17
  4. Micro Air Racing!
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 14:28
  5. Motul micro ??
    Av Heda i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •