Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 103

Ämne: Micro flygplan!!

  1. #41


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nu tror jag att Adde bara har den allra enklaste varianten av Spektrum-radio (som ser ut som en spelkontroll) och den har väldigt begränsade inställningsmöjligheter. Jag vet heller inte hur van flygare Adde är men för mig låter det "oroliga" uppträdandet av kärran snarare som att piloten kanske inte är så van att flyga....
    //Roger

  2. #42

    Standard

    Ja jag har den enklaste varianten av spektrum radio... Om du läser lite längre ner i tråden så har jag skrivit hur mycket jag har flugit tidigare... Och den går självklart att flyga Lungt med också men när det är så känsliga roder utslag så är det roligt att flyga lite galet också även om det var ganska länge sen jag flög innan jag köpte den Här kärran

  3. #43


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ja, det blir så långa trådar ibland så man har svårt att hålla koll på vilka som är nybörjare eller ej (man kan ju inte läsa hela tråden inför varje svar). Tyckte bara att din upplevelse av kärran tydde på att du inte var så erfaren flygare. Min erfarenhet av sådana här micro-kärror är att dom brukar vara rätt lugna av sig med det kan tydligen skilja en del då på olika modeller. Sen kan ju ett av problemen vara att du flyger utomhus och det behövs inte mycket vind för att de skall bli rejält påverkade och det kan ju också vara en av problemen.
    //Roger

  4. #44

    Standard

    Ja jag Märkte det idag det var nog vind som påverkade kärran för idag flög den Lungt och fint

  5. #45

    Standard

    tjenare igen är redan sugen på att köpa något mer plan men först måste jag nog satsa på en ny dx6i radio... vet någon vart man kan köpa en sån i sverige så billigt som möjligt ? fullkontroll har för 1495 kr utan mottagare finns det nåt annat ställe där den är billigare ? tacksam för svar mvh addde

  6. #46

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    1355 hos rubinrc.se

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #47

    Standard

    Tack är det någon som vet nåt billigare ställe och som man kan se att dem har i lager ?

  8. #48
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Billigare än så får du nog inte i butik, då blir det beggat. Köpte min numera sålda DX6i beg för 800:- för 3-4 år sen, sålde den nyligen för samma summa. Har uppgraderat till en DX8.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  9. #49
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Skicka ett mail och kolla upp vad frakten blir, har varierat mellan 6 och 16£. http://www.inwoodmodels.com/ i England för 116 (132£ inkl billig frakt) = 1458 SEK. För fyra veckor sedan var det mindre än 1300 SEK.
    http://www.inwoodmodels.com/product_...oducts_id=3464
    fredrik

  10. #50


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det brukar ju regelbundet finnas begagnade sådana till salu både på Köp & Sälj på detta forum liksom på Svenskt Modellflyg.
    Håll ögonen öppna alternativt lägg ut en Köpes-annons om du vill komma billigare undan än vad en ny kostar.
    //Roger

  11. #51

    Standard

    Tja !! Har hittat en kille som kan tänka sig sälja en dx7 för 1400 till mig... Ska jag slå till eller? Det är väl ett bra pris !!!!
    Men den är inte i samma stad så då måste den skickas från en privat person och grejer blir inte det lite krångligt och sånt ? Med vänlig hälsning, addde

  12. #52

    Standard

    Blir nog troligtvis så att jag köper dx7 men går det att radera en modell från modellminnet eftersom han har haft den till en helikopter ? Med vänlig hälsning, Addde

  13. #53

    Standard

    Priset är inte jätte bra, men fortfarande inte dåligt. Hade jag varit du hade jag iaf försökt pruta lite grann bara för att se hur bestämt priset egentligen är, dx7an har gått ur produktion det är alltid en början.

  14. #54


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det förekommer dessutom minst ett par versioner av den radion varav nån är för främst USA-marknaden och inte tillåten i EU (om man skall vara noga). M a o finns det också en EU-version och det är främst den du bör kolla efter. Skillnaden är såvitt jag förstått att USA-versionen har otillåtet hög sändareffekt i EU - men det kan Spektrum-experterna säkert berätta mera om.
    Annars är ju DX7 en "bättre" sändare än DX6i - både programvarumässigt och som jag förstått det även mekaniskt.
    Hälsningar
    Roger

  15. #55

    Standard

    Han som säljer dx7 vill inte sänka priset mer än 1400 kr är det fortfarande bättre att satsa på den än att köpa en dx6i ?

  16. #56


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Han som säljer dx7 vill inte sänka priset mer än 1400 kr är det fortfarande bättre att satsa på den än att köpa en dx6i ?
    Det beror ju helt på skicket och om du t ex får med någon mottagare.
    Kan du slanta upp lite mera så finns ju t ex den nya 7:an till hyfsade priser - i alla fall i England.
    //Roger

  17. #57
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    ...går det att radera en modell från modellminnet eftersom han har haft den till en helikopter ?
    Självklart!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  18. #58

    Standard

    Jaha då blir det nog inte dx7 för man får inte med mottagare och sånt blir nog en dx6i om jag hittar någon billigt den på rubinrc finns tyvärr inte i lager

  19. #59

    Standard

    Men vad för sidor från England kan man
    beställa ifrån då ?Med vänlig hälsning, addde

  20. #60
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Men vad för sidor från England kan man
    beställa ifrån då ?Med vänlig hälsning, addde
    Du har ju redan fått länk ovan av freddan_6 till Inwoodmodels...

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Jaha då blir det nog inte dx7 för man får inte med mottagare och sånt..
    Mottagare (iofs pirat, men de funkar finfint, både till min f-d-DX6i och min nya DX8) köper du billigt här:
    http://www.targethobby.com/transmitt...iver-c-72.html

    Sist köpte jag en bunt, 10st, av dessa:
    http://www.targethobby.com/spectrum-...p-4161774.html
    med frakt blev det strax under 400:-, dvs 40:- styck..
    Funkar kanonbra som Parkflyer-mottagare.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Micro-viggen
    Av Mr Z i forum Byggdagboken
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 17:58
  2. DPSI Micro
    Av Trollet98 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-18, 12:10
  3. micro autogyro
    Av LAMEandre i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 00:17
  4. Micro Air Racing!
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 14:28
  5. Motul micro ??
    Av Heda i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •