Reklam

 
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 97

Ämne: Naza GPS uppgradering

  1. #1
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard Naza GPS uppgradering

    Man känner sig lite blåst av våra vänner på DJI när de nu plötsligt släpper en GPS till Nazan som har ungefär samma funktioner som den mer än dubbelt så dyra Wookongen , har en av varje och nu beställt GPS även till Nazan , hade förmodligen inte lagt de pengarna på Wookongen om den funnits eller aviserats i ett tidigare skede ska bli intressant se ev skillnader när grejorna kommer
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #2
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Ser med glädje fram emot en rapport på hur GPS-uppgraderingen fungerar! Mycket intresserad av det där systemet.

    // Fredrik Wergeland

  3. #3

    Standard

    Jag kan hålla med dig trots att jag äger ingen av dessa än så länge men om allt funkar med Naza+GPS då blir det en sån snart.

    Blir nog ett antal Wookong'ar till salu kan jag tänka mig........

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Man kanske ska vänta med försäljning av wookong tills uppgraderingen av det har kommit ut. Läste nått om fler funktioner på RcGroups.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  5. #5

    Standard

    Intressant! Men jag försöker också hålla mig tills det finns pålitliga omdömen
    /Leif

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Nu finns nya mjukvaran/manualen till Naza GPS att ladda hem!

    http://www.dji-hobby.com/naza/index_en.html

  7. #7
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Min är väl på ingång troligen på måndag , har läst igenom nya manualen och mycket känns ju igen från WKM , vissa nyheter som inte WKM har tex Motor idle speed och IOC intelligent orentation control , känns lite invecklad men klarnar kanske när man provar använda den , dom skriver att över 650 storlek och tyngre MK så rekommenderar man WKM och det kan man ju förstå för är detta ungefär lika bra har man ju lite skjutit sig i foten och lär inte sälja speciellt många WKM framöver
    Senast redigerat av Stiffe den 2012-06-02 klockan 14:27.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    "New from DJI

    Starting today June first, the single waypoint system is now going to be a standard feature with every WooKong-M purchase (excluding data link).

    Customers with “View” and data link previously purchased can upgrade to single waypoint via firmware upgrade; while single waypoint customers will enjoy the new 5-waypoint. Full waypoint is now increased from 20 to 50, requiring a simple firmware upgrade."

    För 500$ så har man nu alltså en "single waypoint" med Wookong. Som jag fattar det så kan man skicka den till flera punkter på samma flygning men man måste hela tiden klicka nya punkter själv. Kostar 20000kr på mikrokopter nu.
    Nu är det ju klart att man kanske inte behöver den funktionen, men Wookongen blir ju betydligt mer avancerad.

  9. #9

    Standard

    WKM har motor idle speed och alla olika IOC lägen. Uppdatera till senaste fw så finns de där.
    Har just fått hem en Naza och det blir lätt en gps snart.
    Presterar den lika bra som WKM (vilket jag inte tror, än...) så är det det absolut mest prisvärda systemet idag.


    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Min är väl på ingång troligen på måndag , har läst igenom nya manualen och mycket känns ju igen från WKM , vissa nyheter som inte WKM har tex Motor idle speed och IOC intelligent orentation control , känns lite invecklad men klarnar kanske när man provar använda den , dom skriver att över 650 storlek och tyngre MK så rekommenderar man WKM och det kan man ju förstå för är detta ungefär lika bra har man ju lite skjutet sig i foten och lär inte sälja speciellt många WKM framöver

  10. #10

    Standard

    Vart beställde du din Stiffe? Jag la en preorder hos foxtech precis ska bli riktigt skoj när den kommer

  11. #11
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Vart beställde du din Stiffe? Jag la en preorder hos foxtech precis ska bli riktigt skoj när den kommer
    Beställde min där också ca 1400 kr inkl frakt med nån rabattkod man fick , beställde min i söndags kväll
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  12. #12

    Standard

    Ok jag trodde de bara var preorder änsålänge då kanske vi får ett uttalande om den imorron då

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det dröjer nog några dar till. Enligt Dji på RcGroups skulle de skicka ut gps till återförsäljarna den 1:a.

    Jag beställde på mikrokopter.nu. Drar man av momsen blir det faktiskt billigare att köpa därifrån än på foxtech.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    I mailet från Foxtech står det beräknad leverans 10 juni. Blir spännande o se om dom skickar då eller om paketet kommer då.

  15. #15
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Jag beställde NAZA GPS uppgradering från Foxtech i morse.
    Tittar man på beställningssidan ser det skumt ut, det står att dom har 121 units in stock???
    Kan det vara så att dom redan fått hem och tänker lev. 10 Juni?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	foxtechnazagps.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	70,7 KB 
Id:	29671   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	foxtechnazagps.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	87,1 KB 
Id:	29670  
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det kanske är det som är kvar av deras tilldelning av den första batchen.

    Jäkligt spännande att få hem grejorna iallafall!

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Får hoppas nån får hem den fort och sen hårdtestar och skriver en recension här . har egentligen inget behov av gpsen just nu men visar det sig att den är grym kan jag nog inte motstå

  18. #18
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Intressant, verkar som dom (Foxtech) hade i lager i alla fall.
    Fick en uppdatering på min order nu på morgonen.
    (Your order has been updated to the following status:
    New status: Shipped)
    Ska bli kul att se när den kommer fram
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  19. #19
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    jag fick att dom skickade den 28/5 och beräknad lev 2/6 .men än har jag inte fått något , när nya grejor släpps får ofta säljarna dom innan men får inte leverera före ett datum
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Dom skickades från tillverkaren till återförsäljarna den 1/6. Så efter det är först frakttiden till återförsäljaren och sedan till oss

Liknande ämnen

  1. Uppgradering FW Naza, propellrar bort eller kör ni ändå?
    Av Sipen i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 10:33
  2. Dax för uppgradering
    Av frajje i forum Quad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 20:20
  3. Problem med uppgradering kk-kort
    Av Elia i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 07:51
  4. Uppgradering från 3ch till 4ch.
    Av orion1 i forum Elmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 11:32
  5. uppgradering till cessna 182
    Av Oskarsson i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •